• singhatjejen

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Holly! Ett gigantiskt GRATTIS! Blir så glad att ögonen tåras! SkålSoligNalle Välkomna bebis nr 6 och 7!

Fenan: Hoppas innerligt din känsla är fel. Än kan mycket hända - håller tummarna!

• singhatjejen

Ninninn och vilaa: stor kram till er båda. Vet så väl hur tungt det kan kännas ibland... Hoppas ni inte ger upp och hoppas innerligt ni lyckas.

• singhatjejen

Snart lycklig: Jag vet faktiskt inte hur det är tänkt. Jag tyckte då att vi bestämde oss för ingen återföring eftersom kroppen betett sig så konstigt, men när jag går igenom vårt avslutande samtal återkommer jag i tankarna till att han sa: "Let's collect the eggs" och då undrar jag om han tänkt sig fler månader utan att jag riktigt förstått det. Vet inte vad jag själv vill eller tänker heller. Jag har svårt att komma ifrån jobbet när man inte vet förrän in i det sista vilken dag det handlar om... Vet inte hur länge jag orkar heller... Usch känns lite tungt just nu.
    Hur många månader har du hållit på så här? Och hur länge är det tänkt innan återföring? Hur finner du orken och hur får du ihop det med resten av livet?

• singhatjejen

Jag förstår inte hur ni andra gjort för att lyckas få en vårdcentral att ställa upp att ge dropp...?
    Jag får bara att höra att "nej vi har inga resurser", "sånt görs inte på vårdcentral - här behandlar vi bara snabba saker, in och ut, inga såna behandlingar där vi måste upplåta en säng och bevaka en person regelbundet", "vi har för dåligt med personal", "ledsen det är inte så att vi inte vill - vi KAN inte hjälpa dig"....
    Vad har ni använt för argumentering?
    Jag har förstått att några av er vänt er med mejl direkt till cheferna för vårdcentralern - hur får ni tag i deras mejl? Eller ens vad de heter? Står ju ingenting om det på ställenas hemsidor...
    ( OBS bor utanför Stockholm och går hittills till stället som nämnts tidigare i tråden och det är ett jättebra ställe med världens goaste personal men det är DYRT...)

• singhatjejen

Snart lycklig: Vilken kämpe du är! Hoppas innerligt det slutar lyckligt! Och tack för den lilla energiöverföringen - det behöver jag Glad

Zin: Tack för tipsen! Jag får borsta av mig och ge mig in i en ny rond.

• singhatjejen

Che: jag fick nog också betala som du har jag för mig.

Maxad: Beklagar det höga TNF:et... Jag hade också det och har tagit Humira. Kände inga direkta biverkningar mer än att jag verkar mottagligare för småsjukdomar som jag inte drabbats av förut. Jag fick inte heller någon svensk läkare att skriva ut det så fyra sprutor kostade mig över 20000. Om du har möjlighet tror jag det är bra att ta IL i samband med humiran. Jag såg till att få IL några dagar efter att jag tagit var och en av sprutorna. Läste lite på amerikanska forum och där verkade det som om det var mer standard att ta IL med sprutorna.

• singhatjejen

Che: grattis!! Hoppas det fortsätter lika fint som det börjat :)
    Ja jag har fått IL med trevägskran som du kallar det och det har tagit som kortast 45 min typ och det har gått hur bra som helst. Fick den också på 30 i Aten - outspädd om jag minns rätt och det gick det med :) lycka till!

• singhatjejen

Tack, Skogsbruden, det låter som en bok för mig. Har också ont i ryggslutet och ett oroligt sinne :) har faktiskt funderat på att börja med yoga. :)

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!