• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zinfandel skrev 2013-10-29 08:40:13 följande:
    Det är inte samma tester och man tittar alltså på matchningen mellan kvinna och man, inte bra individuellt som man gör här. Nej, jag är distanspatient och har inte varit där. Alla tester som är gjorda hos andra läkare skickas dit sen kanske Dr B vill komplettera med något. Han är väldigt noggrann!

Ok, tack för info! En fundering bara vi har ju barn tillsammans så våra kromosomer borde väl passa eller? Kan det skilja ändå, trots lyckad graviditet? Har idag fått mina bruna flytn.. Bara 5 dagar efter positivt äl test😞... Usch blir så ledsen...dock 27 dagar efter mf blödningen... Ska jag fortsätta med Angus c tycker du?? Tacksam för svar!!
  • lill111
    Angel00 skrev 2013-10-29 14:44:32 följande:
    Vi fick vårt bästa resultat av 4 IVF:er efter tre månaders sommaruppehåll då jag samtidig åt en kombo av melatonin + prasteron (DHEA), plus natruligtvis en hel drös med vitaminer. Från inga ägg vid äggplcok gick vi till 8 ägg, 7 befrukatde, två till mig och två blastocyter till frysen.

Mitt problem är att jag har ngt immunologiskt problem som gör att min äggkvalite blir mycket sämre än den skulle vara. Äggstockeckarna ser superfina ut enl Dr.D. Med Melatonin fick jag bättre äggkvalite, så jag tror (rätta mig om jag är helt fel ute här) att även om jag har ett bakomliggande immunologiskt problem, som mina Chicagoprover antyder, så kan man ta melatonin om det är så att man inte har en bakomliggande immunologisk sjukdom som reumatism etc.
    Var det dr d som ordinerade melatonon och prasteron?  Berättar chicagoroverna om man har reumatism, jag har ju tagit sådana prover i sverige eftersom min mamma lider mkt av sin reumatism de visade inget...är lite nyfiken på om jag ska testa melationin och insolit ska jag våga tro?? Nu gör ju vi inte IVF ännu...
  • lill111
    Zinfandel skrev 2013-10-29 15:22:07 följande:
    En graviditet är den största utmaningen en kropp kan vara med om och påverkar den på alla sätt och vis, både på gott & ont. Sen dess har ni åldrats, utsatts för hela annan stress & lycka, dina hormoner har gått bananas under amning, kanske har någon av er haft någon infektion osv så det som var då gäller inte nödvändigtvis nu, och därför är sekundär barnlöshet tyvärr hyfsat vanligt förekommande. 

De där bruna flytningarna 5 dgr efter ÄL måste väl inte vara negativt..?! Drömmer
    Om Dr D sa att du ska ta AC hela cykeln så ska du det! Det kan åtgärda sådana flytningar som inte ska vara där.

Åhh, du är guld värd Zin, tack för dina ord, blev lite lugnare av dem...tänkte att 5 dagar efter äl med bruna flytningar inte är så bra, vill ju att lutealfasen helst ska vara 14 dagar eller vad tycker du?? och dr d tyckte jag skulle äta ac hela cykeln just för att jag nämnde det om  mina spottings som alltid sker 4-7 innan mens....vilket tyder på hormonell obalans...vill verkligen bli av med mina spottings, nu tror jag iofs inte att de gör så jag svårare blir gravid eftersom jag blivit det 4 ggr med spottings utmaningen ligger ju i att behålla graviditeten....och ja som du antyder kan min kropp ju blivit helt rubbad efter första graviditeten.....dr d antyde ju att min kropp redan under vår lyckade graviditet ville stöta ut vår son med hänvisnig till att jag tidigt fick sammandragningar redan v 16 och att han hade låg födelsevikt....dr d hävdar att det är mitt immunförsvar som ställer till det, men att min cykel behöver rättas till med och jag bör bli av med mina spottings därför ska jag ta Ac...men ja, jag vet inte det kan ju även vara endon som ställer till mina mf/ma men nu har vi inte råd med ngn LAP och svensk sjukvård vill ju inte bekosta mig en sådan....tack rara Zin igen....
  • lill111
    Fenan79 skrev 2013-10-29 16:25:18 följande:
    Hej! Tänkte titta in och uppdatera med reslultatet av dagens VUL :) Förra veckan (7+1) syntes ju två små gryn med hjärtslag men idag (8+1) fick vi se att det är ett embryo som har växt till sig som det ska och där hjärtat slår. Det andra var en mm större än vid förra mätningen så det måste avstannat precis efteråt. Hade såklart varit roligt med två så viss sorg är det men jag är också lättad till viss del iom att jag har SLE och därmed räknas som en risk-graviditet bara därför. Tvillingar på det blir ju ännu högre risk.. Så nu hoppas vi att detta blir EN frisk bebis. Inte för att jag fattar att det överhuvudtaget är nåt där inne. Ringde till MVC idag för att få en tid för inskrvning och det kändes som jag ljög när jag sa att jag är gravid. Mår ju som vanligt utöver tätare toalettbesök nattetid.. Fick en tid för nytt VUL (privat hos MVC) nästa vecka igen för att kolla att grynet växer som det ska. Det är på eget intiativ eftersom jag inte vet hur jag ska kunna fungera annars. Ohälsosamt orolig som sagt.. Angla - Grattis till graviditeten :) Zinfandel - Du är ju ett uppslagsverk så hoppas det går bra att fråga dig :) Jag har för en vecka sedan tagit TSH 2,1, T3 4,6 och T4 11 men dr D verkar inte tycka att jag har någon sköldskörtelproblematik...vad tycker du? Obs! Jag äter inget levaxin eller dyl.
    Härligt...grattis!!!
  • lill111
    stumpan81 skrev 2013-10-29 18:18:24 följande:
    Varför tar man angus castus i dessa sammanhang?

Dr d ordinerade mig det när jag berättade att jag lider av spottings sedan mitt andra mf....de ska tydligen reglera hormonerna, vilket såklart är viktigt i dessa sammanhang,
  • lill111
    stumpan81 skrev 2013-10-29 19:54:50 följande:
    lill, tar du angus för att bli av med spottings? Vore kanske något för mig, jag har ju oförklarliga spottings. Var köper du det, och vilket märke är bäst? Tar man det oavbrutet hella cykeln?

Japp, dr d hävdade att jag skulle bli av med dem, men började ju nu vid missfallsmensen och idag endast fem dagar efter positivt äl test kom de där jäääkla flytningarna, usch, alltså tidigare än någonsin:(( Men kan ju vara så att kroppen är i sådan obalans efter mf...så jobbigt....trodde att jag skulle slippa dessa denna månad...det trodde dr d med....men kanske får ge det lite tid...men jag är ju lite i valet och kvalet om vi ska köra ivf nu eller inte, jag har ju tyvärr inte tiden på  min sida nämligen....fyller 39 i dec....jag köper Vitex via Halsogrossisten på nätet typ 140 kr....
    Å andra sidan så är det på dag 27 eefter missfallsmensens första dag...så jag vet inte, men enligt den så ska jag ju ha mens im isf...men å andra sidan så positovt äl-test i onsdags....hur har dina cykler varit efter mf,,,,? När började dina spottings?
  • lill111
    Cathy skrev 2013-10-29 21:30:40 följande:
    lill; läste om dina spottings. Jag hade också spottings, började allt tidigare och tidigare i cykeln. AC kan hjälpa (inte mig dock) eller prog vaggisar. Ofta är det lågt progesteron dom orsakar spottings. Kan vara bara åldern som sänker prog men i mitt fall var det förhöjt prolaktin som sänkte mitt progesteron. Så genom att sänka prolaktin med bromokriptin så blev jag av med mina spottings!! (hade värden inom ref värden). Kram

Tack snälla!! Jag har ju med progesteronvärden inom ref värden... Prolaktin har jag aldrig kollat...vart får jag tag på bromokriptin? Åt du AC hela cykeln?
  • lill111
    Zinfandel skrev 2013-10-29 22:13:30 följande:
    Jag hade satsat på Omega 3, D3, Q10 och ev AC. Bra cocktail Tungan ute Probiotika är ingen dum idé heller.
    Vad är probiotika??
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2013-10-30 08:22:05 följande:
    Kul att höra från dig Cff, har undrat hur det gått för dig. Tråkigt att din kontakt med dr.B inte gett mer utdelning :( Hoppas att det blir bättre snart och att du får den hjälp du behöver, och betalat för!

Tänkte höra om någon vet hur det går föe CFC vad gäller immunologiska tester/behandling?
    Samt om det är några här inne som sökt ersättning för era behandlingar utomlands hos FK?

Vi ska snart ge oss i kast med Fk för att söka ek ersättning för Atenprover m.m...men nu processar vi Socialstyrelsen om att få IL på högkostnadsskyddet och att VC SKA sätta dropp eftersom Dr ordinerat det! Med hänvisning till patientrörlighet...jag inväntaqr svar från socialstyrelsen som just nu har det på sitt bord.

Vi ska inte behöva slåss för att få t ex IL och att få göra våra blodprover...det SKA de bara fixa!!

Hoppas att allt går bra med dig!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!