Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej allesammen! Jag hoppar in här i denna tråden. Tänkte höra om någon har varit i en privat kliniken här i Sverige för att göra hysteroscopy?
Vill berätta lite om min situation just nu. Jag och sambo har försökt att bli gravida I nästan 3år. Jag har varit gravid två gånger. Men tyvärr på min andra graviditet fick vi veta att vårt barn har fått missbildning. Sedan dess har vi försökt med att skaffa barn men inte lyckats än. Vi fick vända oss till en privat klinik. I första besöket fick jag göra en UL och det visade sig att jag hade en tjock slemhinna. Sen fick jag en tid för att göra äggledarespolning. Short story det blev inte som vi planerade. Jag fick veta att min livsmoderns form ser annorlunda ut. Det vill säga att det ser inte ut som den ska. Vilket resulterade med att jag fick en remiss för att göra hysto. Så nu kommer min fråga. Finns det flera här inne som har varit med om liknande situation. Tacksam för svar.
Beklagar att din hysto visade att din livmodersform ej är normal. Sa de om den är hjärtformad? Eller ser den ut som en 3-vägskorsning. Tyvärr brukar onormal livmoder form innebära att man kan få svårare att bli gravid och svårare att lyckas med en graviditet (som du råkat ut för.)
Du kan prata med Peewee44 i Rysslandstråden 2019 (Vi som gör ÄD i St Petersburg 2019) Hon har samma problem som dig med en livmoder som är onormalt utformad.
Lycka till !