• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

lill111 skrev 2013-11-19 16:38:46 följande:
    Jaha, då har även jag råkat ut för att min VC backar ut precis innan de skulle sätta droppet!!! Åhh, blev så ledsen så jag grät mitt framför dem - men de bara hänvisade till att det inte är vedertaget och kan inte utgå ifrån en läkares behandlingsplan från Grekland....de som hade lova initialt att hjälpa mig - tagit ledigt halva dagen dessutom från jobb och allt - vet knappt vad jag ska göra -  hur sjutton gör man när ingen kan hjälpa en att sätta droppet - känns ju som att hela apparaten med atenbehandling är helt i onödan när droppet är det mest väsentliga att få....

Motgång, motgång----orakar snart inte sitta upp längre...pust och stöööön - vad jag är besviken IGEN över svensk sjukvård.....
    Har ett vagt minne av att du bor i Borås? Om du kan ta dig till Göteborg så finns det en lösning där. Inboxa Ninninn, Singoalla8001, mumwannaB eller Perry6 så får du säkert hjälp. 
  • Zinfandel
    Cathy skrev 2013-11-20 11:51:29 följande:
    Har annars nån hört när CFC ska börja med immuntesterna?
    Mitten december. Behanling blir bla med pred & heparin.
  • Zinfandel
    Zinfandel skrev 2013-11-20 14:47:58 följande:
    Mitten december. Behanling blir bla med pred & heparin.
    Jag har alltså pratat med Svend idag om det.
  • Zinfandel
    Solkattan skrev 2013-11-20 12:58:44 följande:
    Precis varit o tagit massa prover. TSH, T3, T4, FSH, LgE-tot, LgG, LgM, prolaktin, samt vitaminB. Fler prover fick jag inte igenom. Kommer nåt av detta påvisa nåt hur mitt immunsystem "mår"?  Funderar dock på hur kortisonet jag äter 10 mg varje dag kommer påverka..? Har inte nämnt det för denna mottagning. Nån som vet..?  TSH kunde sänkas har jag googlat. (och jag som var på 0,3 för 10 mån sedan)....
    Ja det kan det göra men om alla prover är bra så innebär det tyvärr inte att du inte har immunproblematik.
  • Zinfandel

Mammasusan: du skulle säkert med stor sannolikhet kunna lyckas bara genom Prednisolon Glad och ev Fragmin.

• Zinfandel

Till er i Malmö med omnejd så har jag förslag på ett apotek som tar emot grekiska recept på IL utan problem och utan minsta lilla tjafs SkrattandeSolig

• Zinfandel

Zwillinge: Dr G gör betydligt mer omfattande provtagningar och har fler individanpassade behandlingsalternativ än Dr D. Däremot så är Dr D lättare att förstå och är mer engagerad. Dr G är lite dyrare men har varit igång bra mycket längre och har därför ett mer fungerande team omkring sig. Dr D däremot är mer personlig och sköter det mesta själv, vilket också gör det mer sårbart. Jag tycker du ska kontakta båda och känna efter själv men eftersom du ändå ska till London så hade jag satsat på det kortet!

• Zinfandel

Det är verkligen med enorm bestörtning som jag läser om denna skrivelse inom svensk läkarkår. Jag har förmånen att ha en läkare och en dss som är helt med på noterna och vi diskuterade saken i eftermiddags. Både de och jag är av åsikten att att vi har en diagnos som är ofrivillig barnlöshet som enligt WHO både är en sjukdom och ett handikapp och det ska därmed behandlas, skattebetalare som vi är. Eftersom vi är för gamla och adekvat vård inte finns att uppbringa inom detta lands gränser så blir vi nödda att söla oss utomlands. Det minsta man kan begära är då provtagning och det kommer vi att slåss för. Det är inte ok att sätta käppar i hjulen bara för att. Jag hoppas och önskar att ni alla rakryggade hävdar er rätt till vård, även om den eventuellt går utanför boxen. Sverige kan inte vara "sista" landet i världen att sälla sig till reproduktionsimmunolgi (som det för övrigt forskas på både i Lund och Linköping....)

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!