• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Prickigchokladmal skrev 2013-10-03 22:15:16 följande:
    Hej tjejer, Idag fick vi vår lille kille. Han mår fint och vi med, lite vätskebrist bara pga alla tårar. Håller tummarna hårt för alla er, hoppas att ni snart är i min sits. Kram
    Åh är han redan här!! Stort grattis!! SkrattandeSolig En Bravermanbebis Kyss
  • Zinfandel
    NinaCamilla skrev 2013-10-04 08:41:30 följande:
    Tackar Zintafel för förklaringen! Om läkaren hade sagt att de inte kan, hade jag litat på det men nu var svaret att endo påverkar inte ev graviditet och rekommenderas inte. Tackar för din fantastisk kunskap. Det hjälper många
    Men så säger man i Sverige om det mesta Skrikandes  här gäller det att inte vara naiv och lita på vita rockar!! Tyvärr inser de flesta inte det förrän man har kämpat ett par år. Jag rekommenderar ALLA att till en början begära ut samtliga sina journaler, det döljer sig ofta mer i dem än vad man själv känner till. Jag begärde t ex ut mina gynjournaler sen jag var 20 och jag kunde såklart snabbt finna en röd tråd.
    Katt12 skrev 2013-10-04 07:08:55 följande:
    Grattis Prickig!! Ser att du tog Letrozol och Femar pga ev endo? När du har tid och ork, berätta gärna om dessa preparat! Har själv endo, så mkt nyfiken.
    Dr Braverman behandlar även mig med Letrozol & Neupogen pga endo.
  • Zinfandel
    Katt12 skrev 2013-10-04 09:34:02 följande:
    Zin, vilken funktion fyller dessa preparat? Känner du även till Femar? Jag är så trött på att aldrig ngnsin få ens minsta lilla plus trots att jag har så pass bra AMH o FSH fortfarande. Men det kanske bara är en massa gamla skruttägg. Men jag vet ju att min Endo alltid har legat i vägen och gjort kampen lång, även när jag var yngre. Så jag vill verkligen göra vad jag kan.
    Medicinen heter Femal och dess aktiva substans är Letrozol. Det är egentligen en bröstcancermedicin som Dr B använder väldigt framgångsrikt. Den minskar mängden östrogen som ju triggar endo.

Jag har varit i kontakt med samtliga immunläkare som nämns här i tråden och av dessa är Braverman och hans team tveklöst den proffsigaste (även om jag kanske gillar Penny bäst). Allt är genomtänkt, allt sköts otroligt effektivt, jag får alltid svar inom några timmar trots tidsskillnaden, testkit för blodprover levereras till dörren så man slipper tänka, betalning sköts online, behandlingsalternativen är omfattande och så individanpassade de någonsin kan bli, han testar även DQ, HLA osv, de samarbetar med europeiska läkare så att man kan få EU-recept osv. Nackdelen är då priset, allt kostar och det kostar väldigt mycket. räkna med runt 30000. Eftersom jag redan är så rejält genomgången så har jag kunnat pressa priset. Förstagångare hamnar ofta på 40000. Men å andra sidan är hans successrate väldigt hög Glad
  • Zinfandel

April: Medrol använder bla CFC, det är ett långtidsverkande kortison som en del andra läkare inte alls gillar, olika det där! MF kan ju bero på mindre bra ägg därför tycker han du ska ta agnus castus för att förbättra dem. Här kan du köpa dropparna, smakar urk men vad gör man inte.... 
    www.bodystore.com/3/sv/artiklar/agnus-castus-ortteextrakt-50-ml

i pillerform
    www.vitaminbutiken.se/vitex-agnus-castus-munkpeppar-extrakt-kosttillskott.html

Ja, mitt TNF pendlar också.

Testerna på CFC/Rigshospitalet är igång.

• Zinfandel
    Blingbling skrev 2013-10-05 20:14:24 följande:

Har du pratat med dem nyligen Zin eller hur vet du det? 

Ja
  • Zinfandel
    Mikki skrev 2013-10-05 23:13:32 följande:
    Robsab: är de vätskefyllda? Jag tömde min vid äggplock, ska ha samma resultat enl studier. Annars kan du kontakta någon som utför sterilisering där man sätter klips på dem. Ska också fungera bra tydligen. En op kan vara riskabel då det kan förstöra blodtillförseln till äggstockarna så det kan bli svårt att få ut ägg. Jag har gjort MASSOR med research kring detta.

Gamblar och gissar att det är en svensk läkare som sagt det Flört
  • Zinfandel

April: ja och jag har Medrol hemma om du vill ha. Jag minns just nu inte vem och varför det avråddes för något år sedan, någon annan som minns?

• Zinfandel
    MijnC skrev 2013-10-07 20:30:28 följande:
    Alla prover som finns i xl -filen är inte med på mitt FBC. Det saknas Basofila, Esinofila, MCH och Monocyter. Har ni frågat efter dessa prover specifikt? Jag bad bara om att få ta full blodstatus. Mitt provsvar innehåller istället Hb, EVF och B-Mixed ska man skriva in dessa i xl-filen?
    Du ska be att få FBC DIFF, så får du med samtliga prover.
    aylak skrev 2013-10-07 15:41:26 följande:
    TWH: Neutrofila/Lymfocyter var det prov jag inte riktigt förstod mig på, vad det är för enhet etc. Men jag tror jag har tagit "hela" fbc, med leukocyter, erytorcyter, Hb mm mm. Har inte fått någon excelfil för att fylla i provsvaren.
    Ja, det känns som att du svarar bra på IL Glad
    Mikki skrev 2013-10-07 13:16:15 följande:
    Du har helt rätt. Men inte bara. Stämmer det inte?
    Svenska läkare vill i det längsta undvika att ta bort något som egentligen är friskt (I Sverige anser man inte att något egentligen påverkar negativt, varken infektioner, cystor eller myom, knappt endo ens) och brukar därför svara med ord som "skada" och "farligt"  för att slippa argumentera, då är det end of discussion...

Om äggledarna innehåller vätska så är den oftast infekterad och är ofta tecken på endo. Om man bara tömmer dem så kommer tyvärr vätskan tillbaks och då flödar den runt i livmoder och äggledare. Äggledarna är då oftast förstorade och deformerade, som mindre korvar vilket inte syns på vul. Om man bara knipsar igen äggledarna så finns problemet därför kvar och man kan istället få andra problem. Därför är det bättre att avlägsna dem helt, få bort det infekterade, eftersom det inte längre kan passera någonstans, och kanske även endohärdar och därmed sjunker ofta TNFet radikalt. Om äggledarna ändå är obrukbara så varför behålla dem? Det kan därför vara vettigt att även ta en antibiotikakur i samband med avlägsnandet för att helt få bort problemet. En duktig läkare använder laser och skadar absolut inte äggstockar samtidigt, det vore ju förödande. (k'älla DR D, Dr B, D Sher, Dr Beer, Penny)

• Zinfandel

Aylak: IL är fungerar förhoppningsvis precis lika bra och har dessutom fler fördelar. Men alla svarar såklart inte alls på IL men låt oss hoppas att du gör det!

Leah: haha, de var inte särskilt pålästa! Stå på dig, klart du ska få ut det!

• Zinfandel
    snartgravid skrev 2013-10-10 18:21:07 följande:
    Jag förstår inte. Jag har Pharbio Omega-3 forte kapslar 250mg. Ska man ta 12 st per dag?
    Är inte det för mycket?

De är inte de bästa. Mina är 1000 mg/ST så jag tar ca 3 st/dag. Byt åtminstone till en som är 500 mg/st. De kan hjälpa till att balansera immunförsvaret så det är viktigt.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!