• move

Ateister har fel FÖR ATT...

Det skrev jag sist om, och det är vad ateisterna på familjeliv har sagt till mig att ni tror på som jag har besvarat. Jag anser att jag har bemött argumenten ni kommit med...

www.godhelpjamaica.blogspot.com

One Love
  • Svar på tråden Ateister har fel FÖR ATT...
  • move

Liksom vad skulle ni inte hålla med om?

• Zooey

tre meningar in i den texten så motsäger den sig självt!

• move
    Zooey skrev 2012-01-08 20:32:36 följande:
    tre meningar in i den texten så motsäger den sig självt!
    Nej då... Såklart man kan döda dom som dödar andra, då finns det inga som dödar några eller hatar några kvar... Daah :P..
  • Zooey

nej jag menar att du skrev att du skulle bestämma att ingen kunde bestämma över en annan människa och att alla skulle tro på gud...Men då bestämmer du inte det självt dvs andra bestämmer åt dig. Det motsäger sig självt så det skriker om det.

Och vad är det som är fel med ateism? Är ateister mer elaka? Hur resonerar du med tanke på all religiös extremism som finns....det går inte ihop

• SHAKAWKAW
    "People who believe in God, get filled with joy, they don't want to kill anyone."

Vilken sten har du gömt dig under de senaste 2000 åren?
  • Zooey

och apropå att döda de som dödar, då måste ju det bli kvar en som dödat? ska den personen då ta livet av sig? Du vet väl att du hamnar i helvetet för det inom vissa religioner. Men man kan ju offra sig ;)

• SHAKAWKAW
    move skrev 2012-01-08 20:37:57 följande:
    Nej då... Såklart man kan döda dom som dödar andra, då finns det inga som dödar några eller hatar några kvar... Daah :P..
    Så om du dödar någon för att hen har dödat... Borde du bli dödad då? Obestämd
  • move
    Zooey skrev 2012-01-08 20:41:36 följande:
    nej jag menar att du skrev att du skulle bestämma att ingen kunde bestämma över en annan människa och att alla skulle tro på gud...Men då bestämmer du inte det självt dvs andra bestämmer åt dig. Det motsäger sig självt så det skriker om det.

Och vad är det som är fel med ateism? Är ateister mer elaka? Hur resonerar du med tanke på all religiös extremism som finns....det går inte ihop
    Vet du varför det inte gör det?
    Alla skulle vara lyckliga/ det skulle inte finnas krig
    Alla skulle tro på Gud, inte för att jag säger det utan för att det är faktum...
    Dom som tror på Gud slutar även att snacka skit om andra människor, dom mördar inte, dom som mördar blev själva mördade. Så alla problem är borta, i en värld med Gud :)...

Ateister har mer hat i deras hjärta, dom snackar skit om människor, lever för prylar, man vill inte hjälpa andra då man är ateist, man vill hjälpa sig själv och sin familj. Så tycker man att man är bättre än alla andra pga att "dom som tror på gud gör det bara för att dom inte vet bättre."

Jag har berört det ämnet i texten, människor krigar inte för att dom tror på Gud, utan för tusen andra anledningar tex: Dom vill få ett större land, dom vill visa hur mäktiga dom är, MÄNNISKORNA vill visa hur rätt DOM har. Det är ett mycket mänskligt beteende att tro att man är/vill vara bättre än alla andra. Ungefär som ateister tror...

• move
    SHAKAWKAW skrev 2012-01-08 20:42:25 följande:
    "People who believe in God, get filled with joy, they don't want to kill anyone."

Vilken sten har du gömt dig under de senaste 2000 åren?
    Det är på dom sista åren jag har insett det, jag har sett det på hur människor o religiösa och religiösa beter sig här i Sverige. Jag har bott i Jamaica och där insett att Gud måste finnas, (alternativt att man blir hjälpt då man tror att han finns). Pga att dom är så mycket lyckligare än människor som inte tror på Gud. Även dom som inte ens har mat för dagen är lyckliga för att det är inte "välfärden" som bestämmer hur lycklig man är. Det är en tro på Gud som får dig att klara dig igenom vad som helst.

• Zooey

jag är ateist och är tvärtom det du just beskrev! jag har mycket kärlek i mitt hjärta, verkligen inte pengakåt och hjälper gärna andra....

många som tror på Gud idag felar, begår brott i guds namn, eller brott utan guds inblandning. Så det handlar mer om att en människa ska ha sunt förnuft än sin religion. Grundtanken i de flesta religionerna är ofta väldigt bra men att säga att man pga att man tror på gud är perfekt är löjligt :)

I en perfekt värld för mig skulle alla leva lyckligt och i harmoni, men jag ser inte vad religion har med det att göra utan det handlar om respekt för sina medmänniskor!

Jag vet att du enbart är ute för att provocera ( det är dig den där tråden handlar om) och dina argument faller så fort du skriver ned dem.

Tack för mig, kom tillbaks när du verkligen vill diskutera saker på ett moget sätt! ( och har bättre argument)

Svar på tråden Ateister har fel FÖR ATT...