Inlägg från: tindistar |Visa alla inlägg
  • tindistar

När UL inte är helt ok...

Jag var på rul i denna vecka och eventuellt hade min bebis i magen läpp och käkspalt. Dock kan det bero på något kromosomavvikelse eftersom ingen i släkten har det. Då blir vi erbjudna fvp. Detta kommer vi dock att tacka nej till då det är försent för abort. Går in i v.22 nästa vecka. Kan inte tänka mig att ta bort ett så pass stort barn som sparkar varje dag. Dock förstår jag de som gör det. Man måste orka med i vardagen också.

• tindistar

Jag har inte valt bort fvp av rädsla för att något ska vara fel på barnet utanför att jag inte vill riskera mf. Med 2 större barn (3 och 4 år) är det svårt att ligga stilla och ta det lugnt efter ett sådant prov. Har vi då redan bestämt att vi inte ska göra abort anser jag för min del att det är onödigt att ta fvp.

Vi ska på ul på onsdag där en läkare ska se om han/hon ser någon defekt. Gör dem inte det ska vi inte gå vidare i frågan och annars vet jag inte riktigt vad som händer. 

• tindistar

De rekommenderade sängläge till mig och att jag helst skulle vara ledig 2 dagar efter för att inte råka ut för något.

• tindistar

Grattis mymling!! skönt att slippa oroa sig för det. JAg ska på mitt ul på onsdag och hoppas också på att få en ok-stämpel i rumpan men det tror jag inte att det blir.

• tindistar

Usch är nervös för ul imorgon. Hoppas att de såg fel förra veckan och att inget är fel med bebisen.

• tindistar

Då är jag tillbaka från ul. Doktorn kunde inte se att där var något ovanligt utan bebisen såg frisk ut. Dock ska jag tillbaka om 3 veckor för att se så den växer som den ska eftersom jag blev flyttad 2 veckor från sista mensen.

• tindistar
    ramsylina skrev 2012-01-30 19:15:59 följande:
    Hej. Jag har själv läpp och käkspalt. Även om det innebär en del operationer som liten så är det ju inte en utvecklingsstörning. Ett barn med LKG har ju bara en fysisk defekt, samma som att man kan födas utan en hand eller med en extra tå eller ett födelsemärket eller vad som helst. Jag förstår möjligen de som tar bort ett barn som har ett funktionshinder som gör att barnet kommer få kämpa varje dag i sitt liv, och som innebär merarbete som förälder under mycket lång tid. Men att ta bort ett barn bara för att det kommer kräva operationer, det kommer jag aldrig förstå. Men jag är naturligtvis partisk i frågan. Det kommer gå galant för er. Kram
    Det var jag som skrev det med LKG. Jag hade aldrig tagit bort ett barn med lkg. Jag tycker att det är en liten "strunt" defekt. Det vill säga läkarna opererar det så fint i dagens samhälle. Jag menade att det fanns en risk att barnet hade en annan defekt (kromosomavvikelse). Det var på grund av det som jag kanske skulle bli erbjuden fvp. Nu hade vi ju redan bestämt oss för att tacka nej till allt sådant för vi vill ju ha vår lill* bebis. Dock kunde läkaren inte se något som tydde på lkg men ska dit på torsdag igen för att se igen så allt verkligen är som det ska vara.
  • tindistar

Var återigen på ultraljud igår för att se om det fanns lkg. Men inte denna gången heller syntes det något. Dock låg bebisen lite dumt till men ingen av de 2 läkarna som har tittat tyckte där var något. Skulle titta en gång till i vecka 32 men det spelar egentligen ingen roll för man ser ju om där finns något när bebisen kommer ut.

Svar på tråden När UL inte är helt ok...