ramsylina skrev 2012-01-30 19:15:59 följande:
Hej. Jag har själv läpp och käkspalt. Även om det innebär en del operationer som liten så är det ju inte en utvecklingsstörning. Ett barn med LKG har ju bara en fysisk defekt, samma som att man kan födas utan en hand eller med en extra tå eller ett födelsemärket eller vad som helst. Jag förstår möjligen de som tar bort ett barn som har ett funktionshinder som gör att barnet kommer få kämpa varje dag i sitt liv, och som innebär merarbete som förälder under mycket lång tid. Men att ta bort ett barn bara för att det kommer kräva operationer, det kommer jag aldrig förstå. Men jag är naturligtvis partisk i frågan. Det kommer gå galant för er. Kram
Det var jag som skrev det med LKG. Jag hade aldrig tagit bort ett barn med lkg. Jag tycker att det är en liten "strunt" defekt. Det vill säga läkarna opererar det så fint i dagens samhälle. Jag menade att det fanns en risk att barnet hade en annan defekt (kromosomavvikelse). Det var på grund av det som jag kanske skulle bli erbjuden fvp. Nu hade vi ju redan bestämt oss för att tacka nej till allt sådant för vi vill ju ha vår lill* bebis. Dock kunde läkaren inte se något som tydde på lkg men ska dit på torsdag igen för att se igen så allt verkligen är som det ska vara.