• Nadine 333

Text till John Blund-sång

Pappa sjöng den såhär för mig när jag var liten...

Lillemans dag är slut,  leken är nu förbi. Kinden är het och blicken matt. Mor, tror du jag får besök i natt? Har jag vatt' snäll hela dan' idag? Det är inte så lätt må du tro. Mamma säg till John Blund att jag varit snäll, och be honom komma i kväll. 

Mamma tror du att John Blund vill komma nu? Jag har lagt mig nu och väntat, kära du. Mina händer har jag tvättat, aftonbönen har jag läst, och nu känner jag att jag är ganska trött. Jag vill drömma samma drömmen som igår; du var liten kära mor, och jag var stor. Tänk vad du var rädd för katten, men jag trösta' dig en stund.. och sen somna du, och sedan kom John Blund.

Mamma när jag blir stor, större än du tror, ska jag köra bil och rida häst och i Vasa loppet ska jag bli bäst. En stor uniform och ett fint gevär, och på byxorna mina revär ska jag ha när jag går framför slottet i takt i Svea gardet på vakt. 

Mamma tror du att John Blund vill komma nu? Jag har lagt mig nu och väntat, kära du. Mina händer har jag tvättat, aftonbönen har jag läst, och nu känner jag att jag är ganska trött. Jag vill drömma samma drömmen som igår; du var liten kära mor och jag var stor. Tänk vad du var rädd för katten, men jag trösta' dig en stund.. och sen somna du, och sedan kom John Blund. 

Svar på tråden Text till John Blund-sång