• Kristal

IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012

Hej hej,

Har inte haft RUL än, det blir på fredag.
    Och det känns ÄNTLIGEN men är lite rädd också.
    Då jag har varit sjuk så länge och fått ta penicilin och grejer och alla tjatar hur dåligt det är för barnet
    trots att jag dubbelkollat med läkarna tusen ggr Skäms 

• Kristal

Today was THE day.
    Den mycket efterlängtade dagen som man såg enormt mycket fram emot.

De senaste dagarna hade jag lite mörka tankar, tänk om tänk om.
    När jag kom in i rummet så var jag kall och tillbaka dragen men så fort BM drog igång
    och man kunde klart och tydligt se den lille från topp till tå slappnade jag av och kunde fokusera på undersökningen.

Kan utan tvekan säga att detta var det bästa jag har varit med om hittills.
    Att se bebisens hjärta slå, att se hjärn halvorna, ryggraden och resten av kroppen var bara UNDERBART.

Lille busungen var på got humör idag rörde på sig massa, vinkade IGEN :)
    Och tom skrattade, helt fantastiskt.
    Vi väntar en liten tös som har fått nytt BF den 30/6. 

• Kristal

Jag har känt mig konstig i magen sedan igår.
    Först kände jag mig uppsvälld och hård i magen, men nu är det mer som att det händer något där inne.
    Bubbel aktigt typ men jag vet inte.

Jag börjar må liiite bättre med förkylningen men det är inte helt bra :(
    Har beställt barnvagnen idag :) 

• Kristal

Jag har läst runt på nätet att det kan vara upp till 3månaders väntetid och ville vara ute i godtid.
    Vår skall komma mellan 4-10v men vi har bestämt oss oavsett när den kommer skall vi hämta den
    1månad innan BF.
    Så de skall montera den och låta den vänta på oss i butiken :)

Det blev ett märke TAKO jumper X 3 in 1.
    Bra pris för att köpa allt på engång så är man klar med det :) 

• Kristal
    Längtar efter en liten: Ja vi är rätt nöjda med den :))) Är speciellt förtjust i den fina guld/champange aktiga färgen.
    Sa till mannen igår, snart ska jag också promenera ute med min vagn och bebis :) 

Hur går det för dig annars?

Jag har inte tagit några bilder alls, min mage ser dock ut som att jag är i v 30 lr längre:P
    Så många trodde det var tvillingar innan RULet. 
  • Kristal
    konstgjordabebin: Du är så välkommen så :)
    Ja det kan alltid vara bra och nyttigt att bolla lite funderingar med varandra. 
  • Kristal
    Längtar efter en liten: Va trist att du inte mår bra. Hoppas verkligen att det blir bättre snart.
    Sist jag var och kollade så hade mitt värde gått ner lite men inget markant så att jag skulle behöva extra.
    Hon sa att jag hade bra förråd av järn och så

Ska till BM idag för att lyssna på hjärtat igen då jag är i v21 men känner inga rörelser alls och det gör mig orolig.
    Ska passa på att fråga om värden också.
    Är fortfarande förkyld och snuvig:/

När ska det bli bra liksom.
    Hoppas vi båda mår bra snart

kram 
  • Kristal
    thisisit skrev 2012-02-16 14:42:08 följande:
    Hej får jag hoppa in här?

Fick nyss reda på mitt blodprovssvar från RMC och det låg på 118 Jipppiieee!!! jag är gravid!!! Vad fick ni för värde när ni testade er?

NU heter ju denna tråd BF sommar/höst, min bf blir ju nästan i vinter..23 okt enligt FLs uträknare! Men hoppas det går bra ändå ;)

Hur kände ni er i början av grav? Var ni oroliga för mf? Hade ni blödningar? Symtom? Har dessvärre inte hunnit läsa igenom hela tråden ännu! Är i v. 5 nu 4+1 enligt FL kan det stämma om ÄP var 1/2.

Tacksam för svar!!! :)
    Självklart får du vara med:)
    Grattis ännu en gång!

Jag hade bara 70 när jag testade mig och blev liiiite nedstämd pga när alla andra hade ungefär som dig, men det spelar ingen roll bara det är över 50 :)

Jag hade inga blödningar alls och har det fortfarande inte nu i 5e månaden.

När det gäller symtomen så hade jag följande:
    Extremt känslig doft sinne, kunde känna något även på lååångt håll. 
    Hade lite illamående i några veckor med start v6 och spydde bara 2ggr.
    I övrigt så hade jag inga speciella vad jag kan minnas nu.

Och jo visst var man orolig jag var som gaaalen fram till v8 då vi skulle ha VUL i Malmö.
    Även om allt var bra och jag mådde fint så finns oron där hela tiden men det blir lättare med tiden.

• Kristal
    thisisit: Nej jag fick inte ta om testet utan det räckte med värdet jag fick på första :)
    Tror att jag slutade med crinone samma dag som test resultat kom 
  • Kristal
    Längtar efter en liten: Har du känt några rörelser än? och när isf?
    Jag är i v22 idag och fortfarande inte känt av det minsta 
  • Kristal
    Längtar efter en liten skrev 2012-02-19 14:38:17 följande:
    Vad tråkigt Kristal att du inte känt några rörelser än Rynkar på näsan. Men de kommer nog ska du se. Vet endel som inte kännt rörelser förän efter v.25.
    Jag kände mina första lagom till jul faktiskt (v.14). Såg också på magen då att det bildades en knöl där jag känt den där konstiga känslan av att något rört sig i mig.
    Sen har jag känt fosterörelser varje dag efter det. I början kändes det som att ha en liten hamster som kröp under huden på mig (blev också sådana knölar av den). 
    Nu gör det nästan lite ont när bebis rör sig mycket och det blir inte bara en knöl utan många i magen då. Kan nästan känna på magen var den har sitt huvud, ben osv. Sen sparkar eller slår den också så kraftigt ibland så magen hoppar.
    Jag tror du kommer känna din lilla snart också, pröva att ligga stilla på rygg och trycka lite försiktigt på magen och se om du får någon reaktion. Kankse blir hon irreterad och sparkar till lite då. 
    Känner inget even när jag provar den metoden :/
    Känner mig riktigt frustrerad nu plus att BM inte vill göra ett UL till för att lugna mig gör inte saken bättre. 
  • Kristal
    Frulindell:

Vilken fråga.....KLART du ska hoppa in här :))))
    Grattis ännu en gångGravid 
  • Kristal
    Izzies matte skrev 2012-02-21 21:19:24 följande:
    Grattis och välkommen!! Idag har vi varit på rul och allt såg bra ut! Till stor sannolikhet väntar vi två flickor!
    Va bra att allt såg fint ut, men vad annars skulle det ha visat:=)
    Flickor är sååå kul :)

Grattis 
  • Kristal

Jag kan inte minnas några kramper men det är säkert ingen fara.
    Något måste hända och förändras där nere också :) 

• Kristal

Hej tjejer,

Jag måste tyvärr lämna denna tråden pga vissa anledningar ( har verkligen inget med er att göra)
    Önskar alla lycka till i graviditeten och nu ska vi alla se fram emot våra söta bebisar:)

Massa kramar och kärlek till allaHjärta 

Svar på tråden IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012