Ni som förlöstes med kejsarsnitt med första barnet
Jag fick planerat snitt pga av sätesläge.
Jag tog det hela med ro, även om jag ville föda vaginalt, men vi gjorde vändningsförsök utan större framgång och sätesförlossning var det inte tal om.
Dock bröt de lårbenet på min son, vilket innebar att vi fick ligga inlagda i två veckor eftersom han låg i sträck.
Han var 11 dagar när jag fick hålla honom i min famn på riktigt för första gången, för efter snittet kunda jag ju inte hålla honom utan då låg han bara på mitt bröst. Det var hemskt. Vi låg på neonatalavdelningen och det kändes så fel, vi skulle ju inte vara där! Vår son var inte för tidigt född utan vi var där endast för att kejsarsnittet inte gick bra.
Sen följde en massa infektioner och komplikationer med snittet efter det och jag har fortfarande hugg i magen, min son är 5 månader idag.
Jag vill absolut inte ha snitt igen och skulle nog bli förkrossad om det händer igen, även om jag vet att det som hände oss är ytterst ovanligt!
Skulle nästa också ligga i säte så får de undersöka mig om det är möjligt med sätesförlossning för min del ifall inte vändningsförsöket lyckas. Kommer att göra allt för att motarbeta ett snitt till.