Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Skulle egentligen jobba idag. Behöver egentligen verkligen jobba idag. Men nej, jag bestämde mig för att ta ledigt, en av få dagar på året jag har möjlighet att bestämma en sådan sak. Jag kommer att få göra jobbet under helgen istället, men just idag var det värt det! Så nu har jag en mys-och-skapa-mer-ordning-och-mer-rent-dag! Varvar soffhäng med att plocka, sortera, förflytta grejer, damma, stryka, dammsuga osv. Och så klämmer jag in lite fixa-inför-resa-grejer också.

Nån mer som är hemma och fixar idag?

• Ms H
    Voxen1 skrev 2017-11-07 17:46:34 följande:

Nu ska jag torka golv och städa toaletterna, sedan är jag klar med städandet för idag. Funderar på vad mitt nästa projekt ska bli. Hallen kanske....

Behöver hitta förvaringsplats för dynorna till utemöblerna. Garaget fungerade sådär. Får kanske göra ett röjande I garderoben och se om jag kan få in dem där. Måste vara lätt att få ut om man vill använda dem.

Eller så får de bo i garaget över vintern. Hm....

Vad har ni andra för er?

Försöker ta mig framåt på nån front, nånstans. Det går trögt! Har 2-3 små punkter per dag den här veckan på min att-göra-lista, än så länge har jag prickat av en punkt. Och den utförde jag i söndags ???? Det är inte bara städning/rensningsrelaterat, utan blandade grejer jag behöver ta tar i, men... nja, det går helt enkelt inget vidare...
  • Ms H
    Voxen1 skrev 2017-11-06 15:55:18 följande:

Låter mysigt, en sådan dag skulle jag också vilja ha!

Så himla mysigt blev det inte, men det var välbehövligt. Är så sjukt trött! Och liiiite närmare ordning och fint blev det faktiskt här hemma, så det känns iaf bra. Tyvärr blir ju städningen lidande, men det är det värt!
  • Ms H
    Voxen1 skrev 2017-11-06 17:57:33 följande:

I helgen slutförde jag garderobsrensningen. Rensade ut massor, men det blev ändå inte så minimalistiskt som jag hoppats :) Istället för att kasta ut kläder som jag gillar, så ska jag stoppa inflödet. Så nu blir det köpstopp på kläder och även skor.

Sovrummet städades och dammades, alla ytor som ska vara tomma är tomma. För första gången på flera år som det känns luftigt och undanplockat. Så skönt.

Å vad bra jobbat! Jag ska försöka att slita mig från några av mina finkläder, för jag har bestämt mig att skicka iväg en väska med kläder och prylar till en familj/by på Madagaskar där jag gjort ett besök. Låter kanske konstigt att välja finkläder, men det är väldigt viktigt där nere att klä upp sig till kyrkobesöken, så finkläder kommer att bli väldigt uppskattat. Ops, OT, sorry!
  • Ms H

Av veckans totalt 11 punkter på att-göra-listan hade jag igår gjort en. Två av veckans punkter stod på lördagen, så idag tänkte jag ?idag ska jag faktiskt göra det jag tänkt? och så gjorde jag det, bara sådär! Sen har jag lagt till tre nya punkter för helgen, varav två är genomförda nu och en påbörjad. Så nu har jag börjat att beta av de där övriga 10, det är ju faktiskt sååå skönt när man blir klar med grej efter grej!

• Ms H
    gröna skrev 2017-12-03 21:44:19 följande:

Ne...men jag önskar jag kunde göra det, har känt en sån fruktansvärd trötthet sista tiden och städningen har blivit lidande.

Idag har jag iallafall dammsugit alla golv, torkat hall och köksgolv, städat badrum. I omgångar med vila emellan. På söndagar brukar jag ta alla ytor, hyllor och lister, men orken räckte inte helt :( Fortsätter i morgon.

Vad har du för dig?

Instämmer i det första stycket, men trötthet kan delvis bytas ut mot lesshet. Här blev det dammsuga övervåningen samt styrka linnen idag, en kompromiss med mig själv som tyckte att båda våningarna behövde dammsugas och även tröjorna behövde strykas.

Jag önskar att det gärna låg i en stängd grupp på fb istället...
  • Ms H
    vallakra skrev 2017-12-04 15:59:54 följande:

Jag tycker ni är jätteduktiga som ändå får nåt gjort! Här går det i alla fall lite framåt, har handlat en hel del julmat och alla julklappar är beställda. Ungarna är ju stora nu så det behövs ingen tripp till ToysRus numera.

Tack! Det där behövde jag verkligen få höra idag :)
  • Ms H
    Voxen1 skrev 2017-12-11 21:30:11 följande:

Hallå! Har alla tagit julledigt? Behöver lite pepp här!!

Nä, jag maler på i det tysta; ordnar, sorterar och rensar ut. Själva städandet ligger typ på is känns det som. Skulle behöva en peppgrupp känner jag :/
  • Ms H
    Voxen1 skrev 2018-03-09 01:37:50 följande:

Åh vad skönt det låter. Vi tog lite ledigt här också, två helgresor. Kul att komma hemifrån lite. Skulle gärna åka iväg mer!! Städningen blev lite eftersatt, men nu tar det faktiskt inte så lång tid att återställa ordningen. Men nu är jag också hopplöst efter med tvätten!!!!

Jag tog mycket ledigt :) men nu är det snart dags att ta tag i sånt som tvätt och ordning igen...
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!