Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Voxen1 skrev 2017-08-09 19:36:51 följande:
    MsH, försök vara nöjd med det du får gjort. Vet att det är lättare sagt än gjort. Jag kämpar med det själv. Har inte nått ända fram, men bättre än förr. Då kunde jag bli helt matt när jag tänkte på hur mycket det var att göra och orkade inte göra något. Nu kör jag 15-30 min och försöker vara glad över hur fint det blev med det lilla jag gjorde. Orkar jag göra mer gör jag det annars är det ok ändå.
    Jag stör mig inte alls på att det finns mycket att göra (det kommer det alltid att finnas). Däremot vill jag kunna bestämma vad som är rimligt att göra under en dag/vecka/tidsperiod, och faktiskt kunna göra klart de grejerna. Det är där listan kommer in.

Jag är inne på mina allra sista dagar av ledighet nu. Igår skrev jag ner det jag skulle vilja var färdigt innan semestern är över, men konstaterade att det inte finns den minsta lilla chans att 33 punkter blir avklarade. Så jag grupperade grejerna efter viktighet och har nu betat av hela grupp 1 och stora delar av grupp två. Grupp 3 är liten och grejerna är snabblösta, så nu är målet att göra klart tre grupper av fem. Resten får hamna på någon framtida lista :)
  • Ms H
    vallakra skrev 2017-08-18 15:04:34 följande:

Har alla slutat städa?

Ja ????
  • Ms H

Jag tror att jag testar en ny approach: kan ni bestämma en grej jag ska få lite mer ordning på i helgen?

• Ms H
    vallakra skrev 2017-08-25 12:04:47 följande:
    Ska vi utmana oss själva att få ordning på några köksskåp? Utrensning, rengöring, sortering...
    Det kan vi göra, men jag har "tyvärr" inte jätterörigt i skåpen eftersom att köket precis är nyrenoverat. Men en del av grejerna är bara inställda för att jag behövde få undan dem och en del grejer känner jag är dåligt placerade, så jag har absolut nytta av en liten skåpsgenomgång ändå!
  • Ms H
    mushiii2 skrev 2017-08-26 11:56:21 följande:

Jag tror att jag testar en ny approach: kan ni bestämma en grej jag ska få lite mer ordning på i helgen?

städning?

Ja, städning, sortering, få ordning. Allmänt hemmafix.
  • Ms H
    Aniiee skrev 2017-10-03 18:17:17 följande:

Någon som har tips på att putsa mässing med något man ofta har hemma?

Håller på att putsa upp gökuret, som legat och dammat i en evighet. Allvarligt, ni vet det där de gör i film, blåser på gamla böcker så det står som en sky av damm? Det är mitt gökur just nu.....

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
    Ketchup ska funka, sägs det. Men jag har inte testat, så om du testar ser jag fram emot att läsa en utvärdering.
  • Ms H
    Voxen1 skrev 2017-10-05 21:30:52 följande:
    Jag har gått igenom köksskåpen, men har 2 hyllplan i två skåp som är som ett bombnedslag, så jag hakar på dig. Berätta gärna om hur det går för dig. Jag behöver mycket motivation för I skåpen är saker som inte har någon bra plats (massa småkrafs) eller som jag inte vet om jag ska slänga eller spara (borde förmodligen slänga). Varje gång jag försöker börja blir jag helt matt och stänger skåpen igen!
    Bestäm dig för att öppna luckan och ta ut de tre första sakerna du kommer åt. Hitta "rätt plats" åt dem. Upprepa en gång om dagen ett tag framöver.
  • Ms H

Ääääääntligen har jag haft sista hantverkaren för köksrenoveringen här. Medan har var här idag (och jag var tvungen att ta ledigt från jobbet) passade jag på att rensa ut byggskräp från kök/hall/altan/förråd och fyllde bilen. Efter sista jobbpasset pressade jag mig in genom grindarna på sorteringsstationen minuten före de stängde! Bilen tom, förrådet rymligt, sååå skönt! I helgen ska resten av det som förvaras på altanen bort och så ska jag göra lite mer på min del av renoverandet. Tänk, det kanske kan bli helt klart nån gång :)

• Ms H
    vallakra skrev 2017-10-16 11:29:58 följande:

Vad har ni andra för projekt för den här veckan? .

Den här veckans projekt blir att boka kommande semesterresa. Eller, eh... det kanske inte var riktigt sånt projekt du menade? ????
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!