Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Voxen1 skrev 2017-08-09 19:36:51 följande:
MsH, försök vara nöjd med det du får gjort. Vet att det är lättare sagt än gjort. Jag kämpar med det själv. Har inte nått ända fram, men bättre än förr. Då kunde jag bli helt matt när jag tänkte på hur mycket det var att göra och orkade inte göra något. Nu kör jag 15-30 min och försöker vara glad över hur fint det blev med det lilla jag gjorde. Orkar jag göra mer gör jag det annars är det ok ändå.
Jag stör mig inte alls på att det finns mycket att göra (det kommer det alltid att finnas). Däremot vill jag kunna bestämma vad som är rimligt att göra under en dag/vecka/tidsperiod, och faktiskt kunna göra klart de grejerna. Det är där listan kommer in.
Jag är inne på mina allra sista dagar av ledighet nu. Igår skrev jag ner det jag skulle vilja var färdigt innan semestern är över, men konstaterade att det inte finns den minsta lilla chans att 33 punkter blir avklarade. Så jag grupperade grejerna efter viktighet och har nu betat av hela grupp 1 och stora delar av grupp två. Grupp 3 är liten och grejerna är snabblösta, så nu är målet att göra klart tre grupper av fem. Resten får hamna på någon framtida lista :)