Ms H skrev 2014-01-05 19:18:22 följande:
Kul att ha dig tillbaka här, det var verkligen inte igår! Hur har det gått för dig?
Det har gått framåt, i och för sig i perioder av intensiv städning och däremellan bara tid då och då för småplock.
Har just nu fokus på arbetsrummet och köket, där jag ska försöka rensa ut och storstäda. Ligger saker i högar på mitt arbetsbord som jag inte hunnit gå igenom.... Känns som om jag skulle behöva flera dagar för att hinna igenom allt.
Jag ägnade fokuserat tid del av förra året åt att tömma ett rum som blivit skräpigt, och inreda med en ny soffa och läshörna. Så det GÅR att göra fint (även i mitt hem).
Köket försöker jag gå igenom också, bland annat genom att försöka använda det som redan finns i råvaru- och ingrediensväg. Jag försöker med inköpsstopp bortsett från färskvaror som mjölk, yoghurt, frukt och grönsaker. Går långsamt framåt... Men det SKA gå. Ska renovera köket så småningom om då behöver det dels vara så få saker som möjligt där, dels blir det ett hål i plånboken i samband med renoveringen. Men köket är slitet så det är efterlängtat.