Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Någon som har tips på en bra sprayflaska? Jag lyckas bara köpa såna där värdelösa billighetsskräp på typ Ö&B.

• Pallas

Tack för sprayflasktips!

I dag har jag sanerat kyl och frys utvändigt (även bak-, ovan- och undersida) samt utrymmet de står inbyggda i. Äckligt! Det tog 2½ timme, jag är glad att jag inte kommer behöva göra om det när vi flyttar, då kommer det räcka med en fuktig trasa.

Nu håller jag på med ett sånt där projekt som legat hela sommaren: laga yngste sonens favoritbrallor, som har hål på knäna. 

• Pallas

Flyttpackningen fortskrider i maklig takt, men rensandet har gått ganska snabbt med lite hjälp utifrån.  Jag kan tacka de senaste nära två åren här tråden för att det inte är så fruktansvärt mycket kvar att rensa! Hjärta

I morgon får vi nycklarna till vårt alldeles egna lilla hus! Ett problem för dagen är att jag drabbades av plötslig och helt förlamande trötthet. Hade tänkte orka klämma ur mig ytterligare lite rensande i kväll.

• Pallas
    Ms H skrev 2013-11-10 22:33:56 följande:

"Källaren klar" är nog en smula överdrivet Prylarna på sängen åkte in i garderoben igen, utan att ha gått igenom/vikt snyggt/sorterat mer än när jag tog ut dem.
    Baby steps!
  • Pallas
    Grappa skrev 2013-11-10 22:46:51 följande:
    Har du nån strategi för nya huset och hur ni redan från början ska skapa ett "lättskött" hem?
    Minimalt med grejer. Det är väl min enda plan just nu. Egentligen skulle jag ha velat göra den totala utrensningen innan flytt, men jag varken hinner eller orkar. Jag kommer fortsätta min declutterresa här med er i tråden.

En dröm jag när är att jag kanske ska få mer styr på zonstädningen, samt lägga till swish & swipe som daglig rutin.
  • Pallas
    Ms H skrev 2013-11-11 20:44:36 följande:

Hmm, det här låter som svar som jag skulle kunna skriva till andra... varför kan man inte vara lika klok mot sig själv? Tack tjejer för att ni får mig att tänka i andra banor!

Jag kan inte tänka så där själv heller, jag behöver också andras stöd. Varför tror du jag hänger här?! Vi hjälper varandra, det är bland annat det vi behöver för att hålla tankarna i styr!
  • Pallas

Har varit på IKEA med make och barn och spanat på kökslösningar. Vi blev inte så mycket klokare och tar därför tacksamt emot tips på smarta lösningar ni känner att ni inte kan leva utan. Vi fastnade mest på att en del av det vi kände "WOW, så HÄR vill vi göra!" bygger på att vi lägger vattenburen golvvärme och gör oss av med elementen.

• Pallas

Flyttkaos. Mår dåligt över att jag "inget hinner", fast jag jobbar som en galning både efter jobbet och på lediga dagar.

• Pallas
    Luktärten skrev 2013-11-25 11:28:07 följande:
    Pallas: Bränn inte ut dig. Får du hjälp av övriga familjen? Vet att det varit lite si och så med det innan. Kan du skriva listor på det som ska göras och sen bocka av, så ser du att det går framåt även om det inte känns som det. När går flytten?
    Jag ska försöka. Ja, jag får hjälp av övriga, men just i dag är jag ensammen om jobbet, då maken är i Sthlm på jobb.
  • Pallas
    Linn77 skrev 2013-11-25 12:29:09 följande:
    Pallas: Var rädd om dig så att du inte sliter ut dig. Jag vet ju att du är van att slita hårt men försök att få hjälp av övriga och ta det lite lugnt. Gör listor så som Luktärten tipsar om. Det är ett suveränt sätt att tydliggöra vad som ska göras och enligt min erfarenhet även ett bra sätt att inte bara visa dom andra i familjen vad som ska göras utan även att  se att det kanske är dags för dom att göra en insats. Har missat att du har flyttat? Köpt nytt hus? Vad kul i så fall! Grattis!
    Ja, vi har köpt hus. Håller på med målning av innertak nu, sen ska vi flytta in.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!