Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Någon som har tips på en bra sprayflaska? Jag lyckas bara köpa såna där värdelösa billighetsskräp på typ Ö&B.
Någon som har tips på en bra sprayflaska? Jag lyckas bara köpa såna där värdelösa billighetsskräp på typ Ö&B.
Tack för sprayflasktips!
I dag har jag sanerat kyl och frys utvändigt (även bak-, ovan- och undersida) samt utrymmet de står inbyggda i. Äckligt! Det tog 2½ timme, jag är glad att jag inte kommer behöva göra om det när vi flyttar, då kommer det räcka med en fuktig trasa.
Nu håller jag på med ett sånt där projekt som legat hela sommaren: laga yngste sonens favoritbrallor, som har hål på knäna.
Flyttpackningen fortskrider i maklig takt, men rensandet har gått ganska snabbt med lite hjälp utifrån. Jag kan tacka de senaste nära två åren här tråden för att det inte är så fruktansvärt mycket kvar att rensa!
I morgon får vi nycklarna till vårt alldeles egna lilla hus! Ett problem för dagen är att jag drabbades av plötslig och helt förlamande trötthet. Hade tänkte orka klämma ur mig ytterligare lite rensande i kväll.
Har varit på IKEA med make och barn och spanat på kökslösningar. Vi blev inte så mycket klokare och tar därför tacksamt emot tips på smarta lösningar ni känner att ni inte kan leva utan. Vi fastnade mest på att en del av det vi kände "WOW, så HÄR vill vi göra!" bygger på att vi lägger vattenburen golvvärme och gör oss av med elementen.
Flyttkaos. Mår dåligt över att jag "inget hinner", fast jag jobbar som en galning både efter jobbet och på lediga dagar.