Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Bra kämpat hörni!

Här är jag lite stressad igen, men jag jobbar mycket hårt på att försöka vila i nuet och slappna av. Det blir bilen upp till Norrland på söndag, för hälften av reskassan gick åt till att byta vindruta på bilen pga ett jättestenskott mitt i synfältet. Surt.

Stolpbytet på förstukvisten har jag beslutat mig för att leja bort. Det såg för svårt ut.

I dag ska jag tillbringa ett par timmar i stallet med min nya medryttare. Fram tils dess ska jag göra room rescue i ett par rum - först vardagsrummet (som är fullt med leksaker och textilier) och sedan hallen (vars golv är belamrat med diverse kläder efter att jag hällde ut dem för att ta korgarna för att ha loppisprylar i). Har jag riktig tud blir det någon S&S i badrummen också.

Till kvällen blir det en miniservice på bilen (byte av olja och filter, kanske ett tryckprov av bränslesystemet, som verkar ha en luftglipa någonstans). 

• Pallas

Har tvättat, torkat och vikt in åtta maskiner tvätt, städat vardagsrummet och shajnat sinken. Nu ska jag bara avsluta mitt kaffe, sen är det olje- och filterbyte på bilen som gller, sen drar v till Norrland. Maken får vara hemma och ta hand om kaninen. Vi hoppas på lite hantverkande och havsbad!

• Pallas

Lång stalldag, sen satte jag hela familjen, inklusive vår inneboende, på ogräsrensning! Kom hem i förrgår, efter att ha kört 78 mil ensam med två barn, och kom hem till otvättad tvätt, odiskad disk, oklippt gräsmatta, ovattnade rabatter och guvetallt. Det första jag fick göra när jag vaknade efter att ha kommit hem kl 2 på natten var att sätta mig på gräsklipparen i 2 timmar - jag blev inte så kåt av det...

Maken är nu i färd med att ta bort de ruttna stolparna på förstukvisten. I morgon ska vi åka och köpa nya stolpar och husfärg, samt påbörja tvättning av huset inför målning. Detta är den enda veckan vi har semester tillsammans och det känns så obeskrivligt skönt att han tar tag i någonting!

• Pallas
    sholof skrev 2013-06-23 20:49:18 följande:
    Känns som att nästan hela tråden är lite off.....:( Men nästa vecka är vi i vardagsrummet igen, det lättaste rummet för oss.
    yes, vardagsrum! Det behövs!
  • Pallas

Väkommen tillbaks Linn!

Här kör vi akutrenovering av förstukvisten, skrapning och tvättning av hus samt nödrensning här och där i huset. I skrivande stund försöker jag skicka make och barn till stranden så jag kan shajna sinken ifred innan jag åker till hästen. 

• Pallas

ÄNTLIGEN! >Efter tre dagars sågande och våldsverkande på förstukvisten är allt ruttet utbytt och ditspikat! nu är den klar för oljegrund på det nya träet och sedan tvätt och målning! Woooohooo!

• Pallas

Jag laddar för ridläger och håller på att gå igenom packning. Inte klokt vad man måste släpa med sig för en veckas bortavaro med häst! :-O Dessutom har jag rensat en del bland mina hästsaker och valt ut lite grejer jag ska försöka sälja på loppisen. Egentligen borde allt läder få sig en mörjomgång, men jag tänker att jag ska göra det på söndag, när jag anlänt till Dalarna.

Det mest fantastiska är att det hänt grejer här hemma fast jag har varit upptagen med förstukvistreparation i tre dagar! Vår inneboende har ogräsrensat och lagt fogsand på den hemska uteplatsen och maken har tvättat 2/3 av huset inför skrapning och målning. Helt otroligt skönt att inte behöva göra allt själv som jag räknat med!

Nu är jag lite loj och tankspridd, så min packning går inte så bra. Tankarna far hela tiden iväg till lägerelden, alla härliga ridkompisar, alla vackra hästar som jag ska få träffa snart, istället för att koncentrera sig på det viktiga. Kanske måste skriva en packlista?

Jag tror jag ska börja med att plocka ur diskmaskinen och ställa in lunchdisken, för maken gjorde så fint i köket i morse innan han gick ut och fortsatte tvätta huset. Själv sov jag, sen fick jag frukost på sängen och efter det stack jag och red en sväng. Tror det får bli en room rescue i vardagsrummet också, det behövs. SEN kan jag förhoppningsvis koncentrera mig på packningen. 

• Pallas

Skulle gå ut i skogen med kollegan som red min häst. Vi gick lite vilse, så vi råkade vara ute i 2½ timme. Så mysigt! Nu kämpar jag med packningen, men det går ganska bra tack vare en app jag laddade hem till min nya iPad som jag fick i födelsedagspresent. Nästa år kommer jag inte behöva skriva någon packlista! <3

• Pallas
    060810 skrev 2013-06-29 18:29:02 följande:
    Pallas: vad heter appen? ;)

Den heter Wunderlist,
  • Pallas

Halloj! Här går det åt skogen efter den hektiska semestern... Vi har för många stora projekt utomhus och jag har dessutom jobbat järnet i två veckor, med underbemanning och en backlogg utan dess like.

Maken har väl pysslat på lite, men långt ifrån så mycket som jag hade hoppats. Han har dock skärpt till sig rejält och verkar vara med på banan iaf.

Vi har fått erbjudande om att köpa gården vi hyrt i snart 4 år och det skapar en del ångest, eftersom vi inte har pengar till handpenningen... Vi ska göra ett försök iaf. 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!