-
Såna här har vi på jobbet. de funkar bra:Ms H skrev 2013-05-27 13:01:27 följande:Nu har plåstersäsongen inletts här (dvs trägdgårdssäsongen). Har igen upptäckt att jag alltid får leta (och blir irriterad) efter rätt storlek. Nån som har nån vettig lösning på vad man kan förvara plåster i, där man kan ha varje storlek för sig?
-
Frågan är felställd. Den riktiga frågan är "hur får man dem så drogade att man kan få något gjort?"josen 1 skrev 2013-05-30 12:03:10 följande:Här händer inte mycket. Dottern har vattkoppor och eftersom jag är hemma med havandeskapspenning är det hon och jag som är hemma.. Hur aktiverar man en pigg tvååring i karantän?
-
Första dagen på semestern och jag är stressad som en apa över allt jag borde hinna... GNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Jag irrar som vanligt runt mellan alla projekt, samtidigt som jag hämtar och lämnar barn, fixar hästar, lagar mat, handlar, avstyr bråk, köper färg och ska måla huset, gräver upp gräsmattan, lagar bilarna, städar garaget, rensar alla hotspots, tvättar, dammar, sorterar och har ständig ångest för att inget blir gjort och jag ALDRIG räcker till! Jag blir galen och mår skitdåligt över detta. Vad är det för FEL?! -
Jag ska ta ungarna och sätta dem i bilen och ensam köra nästan 80 mil enkel resa för att hälsa på mitt barnbarn och äldste son. Innan dess måste jag ha lagat åtminstone ena biljäveln. Ni ser, inte ens en fucking minisemester kan jag hålla på en rimlig nivå...81missan skrev 2013-06-10 15:28:52 följande:Pallas:förstår att ni kanske inte kan åka iväg på semestern med djur och allt, men jag har hört att det kan vara skönt att komma bort lite första dagarna, går det att ordna på något sätt? Kan barnen göra nåra projekt (har förstått att gubben inte hjälper till så mkt).
Jag är oxå lite nyfiken på varför du har så höga krav, det låter iaf som det. Visst är det trevligt att ha snyggt runtomkring men ska man gå på knäna för det? Nu är ju jag iofs väldigt lat å andra sidan, kanske därför jag undrar hur man blir så effektiv och "städtokig" (om du förstår vad jag menar).
Anledningen till att jag har krav på hur det ser ut med huset beror på att vi hyr stället och jag kan bara inte med att låta det förfalla. Vissa< saker är absoluta måsten, som byta stolpar på förstukvisten och måla om innan det ruttnar, andra är "måsten" dvs sånt som inte skulle röra mig i ryggen om det var mitt eget plejs.
Jag vet inte om jag bra nog förklara vilken press och ångest detta ger mig just nu, men om jag berättar att jag är färdig för att ansöka om skilsmässa och nyss var nära att drämma en stålkratta genom bildörren i rena ilskan, så kanske ni hajar stressnivån.
-
Puh, det känns lite, lite bättre nu. Har skottat ur och fixat till ligghallen i vinterhagen, för nu har hästarna flyttat till bete och andra hästar ska använda hallen. Det var också en sån där energitjuv. Nu ska jag ta hand om den där attans gräsmatteremsan medan maken lagar mat.
Jag vet ännu inte när jag ska åka upp till barnbarnet, men nån gång till helgen blir det nog. Tåg är ett jäkligt bra tips, ska absolut kolla på det alternativet! -
Tack förresten, tjejer, ni är guld värda! Grinar en skvätt för att ni är så fina! (Undrar om jag ska ha mens eller nåt? )
-
Tack snälla! Barnen är 8 och 9, vi ska till Skellefteå/Byske från Uppsala till helgen, eller på måndag. Det beror lite på pris. Ska ringa och höra vad äldste sonen tror, jag vet att han är ledig nästa vecka, det är därför det passar att åka då. Vill så otroligt gärna åka upp, de väntar barn nr 2 i oktober!Ms H skrev 2013-06-10 18:37:08 följande:
Om du berättar vilka dagar som är aktuella att resa, mellan vilka orter du ska åka och hur många ni är (ålder på barnen), så kan jag sätta mig och kolla lite på resealternativ.
Maken har sorterat kryddorna i bokstavsordning. Tror han har AS...
-
Jobbar hårt med kroppen utomhus, det gör susen för ångesten!
Har rivit bort all gräsmatta, tagit upp drygt hälften av plattorna, jämnat till sanden, lagt på markmatta och håller nu på med att göra rent och lägga tillbaka plattorna. Längtar tills jag får hälla dit den ogräshämmande fogsanden och täckbarken, men allra mest längtar jag tills jag och barnen kan lägga ut de fina stenarna vi hittade igår.
Inne ser det ut som skit, men ena bilenblev dammsugen och klädseltvättad av min kompis medan jag höll på med trädgårdsgången. Hon är dammsugarförsäljare och fy fanken vilken bra makin, alltså! Finns djur-kit (tom ryktborste för häst!), fönsterputsmunstycke och guvetallt! Bilens textilmattor blev iaf som nya, det var inte igår (de är från -97). Knappt så jag kommer våga sätta mig i den där bilen med ungarna, haha. -
Tusen tack, Mrs H! Ska kolla upp alternativen! Ev åker vi på lördag (om det är dåligt väder) annars söndag.
-