Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

sholof skrev 2014-02-24 10:44:57 följande:

Så jag köpte lite choklad och en tidning. Sen kommer jag nog se på alla dåliga program på tvn.

Utmärkt val! (raderar resten, för det var inte lika bra. De där gula grejerna är jag avis på...)
  • Ms H

Hur förvarar man bordslöpare på ett vettigt sätt? De ska få plats och inte bli skrynkliga (helst inga vikränder heller) och det får gärna vara lättöverskådligt.

• Ms H
    sholof skrev 2014-02-24 17:56:57 följande:
    Man slipper vikränder om man rullar ihop dom på en rulle, det brukar jag göra. Sen kan du placera dessa rullar på ett bra sätt så att du ser dom, eller kanske kan hänga upp dom.... tror jag sett bilder på detta någonstans, ska kolla runt lite.
    Var får man tag på sånna rullar?
  • Ms H
    hon mot strömmen skrev 2014-02-24 19:17:20 följande:

Hushållsrullar vet jag mormor använde. Rullar från alufolie, plastfolierullar går lika bra.
    Hushållsrullar är alldeles för korta. Folierullarna är väl lite större, men det tar ju tyvärr evigheter innan man får en tom sån.
  • Ms H
    Divahd skrev 2014-02-25 12:36:47 följande:
    Två minuter... tvååååå hela minuter tog det innan trasharna hade varit framme och trashat diskbänken...
    Det gör inget! Börja med att nöta in vanan att shina sinken varje kväll. Om du tycker att det är för lite, lägg även 3 minuter på att rensa en hot spot (ett ställe där saker har en förmåga att samlas) i köket varje dag. Men nöj dig med det i början.

Välkommen hit, du ska se att det gör skillnad att hänga i den här härliga tråden! Flört
  • Ms H
    Tiiara skrev 2014-03-01 13:11:51 följande:
    Hej på er allihopa!
    Det var ett tag sedan jag var här nu. De senaste veckorna har varit en kaosblanding innehållande sjukt barn och extremt mycket skolarbete. Låångt ifrån den ensamstående mammans dröm så att säga ;) MEN, det enda som inte har varit kaos är mitt hem, för en gångs skull :D
    Jag har upptäckt att sedan jag har fått disken att fungera går allt annat mycket snabbare, vilket har lett till 2 saker:
    1. Jag har mer tid att lägga på annat, både hemmet, barnet, plugget och annat roligt. Jag har till exempel anmält mig som studentambassadör :)
    2. Eftersom att mitt hem numera är "normalstökigt" ser man nu inredningen bättre. Och där finns det mycket som kan förbättras ;) haha. Redan innan jag flyttade in hade jag en idé om hur jag ville inreda, men mitt i all kaos finns det varken tid eller tanke till det. Så nu har jag börjat pyssla mer med inredningen, vilket jag tycker är jättekul :) Idag ska jag stryka gardiner och måla om en byrå ;O

Och just det, vi diskuterade ju mitt "klädproblem", och jag har faktiskt börjat rensa ut. Varje gång jag ska lägga in de nytvättade kläderna rensar jag ut sådant som är trasigt, för litet eller som vi inte använder så ofta. Den sista kategorin förekommer dock inte ofta bland de nytvättade kläderna, utan ligger ju längst inne i garderoben. Kommer ta tag i det också nån gång, babysteps! ;)

Kul att se också att det är fler som ansluter sig till gruppen här, detta är en fantastiskt underbar tråd, hoppas ni andra trivs lika bra som jag gör :) {#emotions_dlg.flower}
    HÄRLIGT TIIARA!!
  • Ms H

Välkommen EMTP! Ja, du har rätt, stämningen är helgo här :)

• Ms H
    Hilmas skrev 2014-03-04 13:42:40 följande:
    Här är det solsken. Sopade hela terassen tillsammans med lillkillen i morse. Vi har gröna fläckar/ områden på terassen. Troligtvis mossa. Har ni tips hur man blir av med det? Har ingen lust att köpa en trycktvätt. Vill inte ha en manick till...
    Kan du inte låna en av nån granne?
  • Ms H
    Divahd skrev 2014-03-07 20:06:43 följande:
    Du är inte ensam. Procrastination på engelska. :D
    Eller prokrastinera på svenska.
  • Ms H
    Divahd skrev 2014-03-08 17:48:16 följande:
    jo det har jag gjort men när jag upptäcker en sak måste läggas på sin plats hittar jag två nya saker som ska på sina platser och nånstans på vägen så fastnar jag i nåt annat som titta på gamla foton med dottern eller hittar nåt annat pyssel och så har jag glömt vad det var jag skulle göra och när jag hittar listan igen ja då har det gått en vecka eller två och den är inaktuell jag måste börja om igen

När du ska börja med nått, ta då med dig en låda/kasse/korg. Ställ den bredvid dig och när du hittar en sak som ska till sin plats, lägg den i lådan. FORTSÄTT där du var (fyll på i lådan när du hittar mer) tills du gjort vad du hade tänkt dig. Antingen nöjer du dig här för den här gången, eller så tar du också lådan och går runt i hemmet för att lägga grejerna på sina respektive platser. Om det blev många grejer i lådan, plocka ut alla som ska till samma rum och ta dem, fortsätt sedan så tills det är klart eller din städtid är slut. Nästa gång du ska greja, börja med att se till att lådan är tom, innan du fyller på den igen =)
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!