Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

ÅÅååå ångest! En väninna ringde mig på jobbet och frågade om jag ville komma över ikväll och dricka vin. Mina två omedelbara, och komplett diametrala, reaktioner:

"JAAAA astrevligt, jag kommer!" och " Men tvätten, sinkshajnandet, S&S, dammsugning, återstoden av pappershögarna i köket, ridningen, mockningen, grillning med familjen och Candy Crush Saga då?"

Jag slits i stycken! 

• Pallas

Luktärten: åå vad mysigt det lät! Njut!

Själv har jag åstadkommit en maskeraddräkt i form av en creeper, fixat hö och vatten till hästarna, krattat på stallplan, rensat framsidans rabatter 

Dåligt med röj i sovrum, det har blivit mer utomhusaktiviteter i det fina vädret... Nu ska jag gå ut och mocka och rida ett kortpass. 

• Pallas

Ja, kanske borde ta en sväng i barnens rum ikväll. Tror jag kan få med dem på en kvatrts rensning. Har kartonger färdiga för ändamålet i garaget.

• Pallas

Luktärten: Wow, bra jobbat! Det vore kanon för min del om det var vardagsrum nästa vecka, det behöver en rejäl room rescue! :-O

• Pallas

Heh. Ja, vardagsrumsbordet fick sig iaf en avtorkning, för jag spillde nyss vin på det. Passade på att ställa in böckerna i bokhyllan och barnens tidningar i deras rum.

Har inte hunnit med mer i sovrummen, för nu har trädgården fått sin vårstädning. Har rensat alla rabatter och fixat bort allt skräp till komposten.

Vardagsrummet kommer få sig en dusör på tisdag, då är jag ledig igen. I morgon jobbar jag ett tolvtimmarspass och kommer koncentrera mig på att sätta nya matvanor. De har helt förfallit under de år jag jobbat skift, nu har jag bestämt mig för att det får vara nog!

• Pallas
    kanske en till skrev 2013-04-28 19:51:28 följande:
    Hakar gärna på här. Det behövs...
    Välkommen! En del att sätta sig in i, men det är det värt. Här tar vi det alla i olika takt. Mitt hem ser fortfarande ut som skit, fast jag hållit på i 16 månader nu nästan. Jag kämpar på och tar ett liiiiitet babysteg i taget. Den här tråden är en stor hjälp!
  • Pallas
    kanske en till skrev 2013-04-28 21:18:58 följande:
    Tack! Vardagsrummet i morgon då?
    Kör mjukt? Känner du att du har koll på grundtanken i den här tråden? Vad har du för status på ditt städbehov? Vad är det som gör att du känner ett behov av den här tråden? Detta är en del av de frågr som vi alla här gått igenom ,på olika sätt och i olika grad. Frågorna kan hjälpa dig i din behovsanalys.
  • Pallas

Vardagsrumszonen gick inte så bra för mig. Eller ja, jag hade väl målen för högt satta, eftersom jag i praktiken bara har haft idag på mig (jobbade 12-timmars igår). Jag har iaf möblerat om så vi kan spela Kinect bättre (Dance Central kräver sin yta) och sågat till några klossar att lägga under soffans ben så att kaninen inte kan hoppa upp och kissa där. Då slipper vi förhoppningsvis kompostgallret som omgivit soffan sedan i oktober. På köpet fick jag torkat några lister och så baxade jag ut mattan och piskade den. Den fick sig även en hagelskur, så den bör iaf vara renare en innan.... Jag tänkte fortsätta lite i V-rummet i morgon, det kräver en sista touch. Storstädningen får vänta tills jag kommer till denna zon nästa gång.

Har hunnit med ett fantastiskt dressyrpass på min häst, samt bytt styrstag och avgasflexslang och tätat oljepluggsläckaget på bilen som ska på ombesiktning.

Maken och jag har dessutom ändrat vår kosthållning radikalt den senaste veckan, så det händer grejer! Vilken zon står på tur?

• Pallas
    sholof skrev 2013-04-30 19:32:29 följande:
    Yes det stämmer! Nu är det hallen, matsalen och verandan resten av veckan
    OMG verandan! Tyst
  • Pallas

sholof: alltså... det är inte så stökigt där, men golvet behöver tvättas och laseras om, liksom bordet. Stolarna ska oljas in osv.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!