Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Dags för mig att haka på igen också. Vi flyttade för ett halvår sedan, och jag röjde i ett år innan dess (började innan jag visste att vi skulle flytta). Då skulle man ju kunna tro att allt är rensat och organiserat redan, men nej, har några områden kvar. Prylarna som jag ska ta itu med är i alla fall samlade i plastlådor, så går att ta en liten bit i taget. I fredags gick jag igenom medicin, plåster, solkräm och annat jox. Lådan är nu tom och jag har hittat hem åt allt som inte slängdes! I går tog jag mig ann en låda med smink och diverse badrumsprylar. Ska nog planera in en låda eller hylla om dagen - Sygrejor, blomkrukor och attans mycket papper, böcker, pennor etc i arbetsrummet. Och så har jag ett hörn med kablar och diverse electroniktillbehör. Känner en tonåring som är duktig datakille, så ska hyra in honom ett par timmar för att hjälpa mig med detta. Lyckas hitta ett par klädesplagg varje vecka som ska ges bort, trots att jag röjt så mycket innan flytt att jag varit tvungen att handla lite nytt. Planen är att fixa dessa grejor före jul. Just det, har också en liten hörna med krafs som jag antingen ska placera på bra ställe, ge bort eller sälja. Lite svårt för det är lite nostalgi, lite presenter jag fått osv men känner att jag vill bli av med en del, för prydnadssaker odyl är inte min grej direkt. Dammsamlare!