vallakra skrev 2017-07-14 10:11:08 följande:
Låter som att du har fått till jättebra rutiner! Jag hade liknande fram till ungarnas senaste jullov men då havererade allt.
Jag har ingen aning om varför men helgerna och avbrottet i rutinerna orsakade total kollaps. Sedan har jag kämpat hela vårterminen för att få till det igen men det är liksom stopp och jag får inte till det alls.
Nu satsar jag på en rivstart till hösten i stället så får vi hoppas på ett bättre resultat den här gången...Tack, tack!
Jag har också det problemet med att komma ur rutinerna när barnen är lediga. Jag gör hellre roliga saker än att vara hemma och städa. Har lite dålig karaktär när det gäller städning, haha.
Vi har alldeles för mycket saker som gör det tar för lång tid att städa. Tex I sovrummet är det saker överallt, kläder, papper, småplock mm. Istället för att ta tio minuter att damma och dammsuga så tar det 30 minuter att försöka få undan saker och lyfta på högar när det ska dammas.
Kommer jag efter i städningen tar det så lång tid att komma ikapp igen. Det känns som jag städar hela tiden. Det är en stor skillnad där jag rensat och organiserat, för där går det betydligt fortare.
Mitt mål är att kunna fixa veckostädningen av huset på 2 timmar. Kanske ägna 2 timmar övriga dagar till plock, lättare dammsugning där det behövs, tvätt, kök mm.
Hur mycket tid lägger ni på städning?