Voxen1 skrev 2018-04-27 01:49:32 följande:
Hur går det för dig? Hoppas allt har gått bra med renoveringen. Skönt att du trivs så bra i ditt nya boende med mindre saker. Jag trivs också så mycket bättre med mindre saker. Vi har inte flyttat, men huset började kännas för litet för oss. Nu känns det helt perfekt!
Jo renoveringen går bra tack. Gubbarna kämpar på bra och någon gång nästa vecka ska dom påbörja sista fasen. I slutet av maj ska allt vara färdigt är det tänkt, så längtar till juni, haha! Har börjat använda både prylar och möbler på ett annat sätt efter flytten, och använda allt mera (efter att ha rensat bort prylar). Och saknar inte det som rensats ut! Trodde jag behövde köpa lite vårkläder, men sen gick jag igenom garderober och lådor ordentligt och sorterade, och upptäckte att jag behöver inte alls köpa något, bara få lite bättre koll på vad jag har. Vilken otur, haha, nej jag är faktiskt ingen stjärna på att shoppa och tycker bara ibland att det är kul. Så ditt hus har plötsligt växt då? Det känns väl skönt, det gjorde mitt gamla hus också innan vi flyttade, plötsligt fanns det massor av plats överallt. Nu, efter flytten till mindre hus, känns det lagom. Inte överfullt någonstans, utan man har översikt och kan hitta prylar och använda dom, men inte heller tomma hyllor och skåp. Fast städningen nu i dessa renoveringstider, är jag helst tyst om ... no comment ... försöker att titta på stök/smutshörnen och frammana bilden på hur tjusigt städat det kommer att bli i juni, när jag kommer åt allt och faktiskt kan städa ordentligt. Jag låtsas alltså tycka att det är helt ok, och upprepar för mig själv att detta är bara en kort tidsperiod; vad gör det om hundra år?