Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag skänker bort de få kläder jag inte längre ska ha själv.

• Ms H

Hmm, det är illa när man kl tio en söndagskväll sitter och funderar på om man borde gå och städa nått mer i hallen, enbart för att det är fyra veckor tills vi kommer tillbaka dit igen

• Ms H

Mm, jag gjorde som du. Har nu en lååång lista med vad jag skulle vilja var fixat i mitt kök. Siktar på att två grejer ska avklaras under den kommande veckan :)

• Ms H

Hihi "hon mot strömmen" var ett passande namn idag. Vi andra lämnade hallen igår och håller nu till i köket

• Ms H
    060810 skrev 2013-04-09 17:54:35 följande:
    attans att jag inte har någon.. :p
    men ja jag fick det någorlunda rent ändå men fy så äckligt. ;) 

Det är ganska effektiv att spruta på något fettlösande (tex diskmedel) sen låta det stå ett tag och därefter hälla skållhett vatten över, helst från "baksidan" (den som inte sitter utåt mot spisen). Då behöver det fett som ännu inte tagit sig in i filtret passera filtret alls.
  • Ms H
    mrsIce skrev 2013-04-09 19:00:16 följande:
    Apropå köksfläktsfilter så kostar det typ 100 lappen att köpa nytt, om man nu känner att man har råd och misskött det man haft tidigare.

Är det sant? Då ska jag helt klart kosta på mig att byta snart. Och kanske varannat år eller nått
  • Ms H

Tittar på äntligen hemma och önskar att jag också hade så där snyggt i mitt garage. Har visserligen inga jättemängder med grejer där, men gräsklippare, cyckel, två uppsättningar, grill och vintertid trädgårdsstolarna, samt  så klart en del smågrejer (men som sagt, inga jättemängder), men så där prydligt kommer det ju ändå aldrig bli. Kommer aldrig llägga massa pengar på att få snygga grejer dit =(

• Ms H
    Luktärten skrev 2013-04-11 19:11:49 följande:
    Nä, men Wordpox.

Vad är det?
  • Ms H

Jag kör en variant på zongrejset, gör inte riktigt son Flylady säger. Men den lilla städning jag gör, gör jag sedan förra veckan i rätt zon. Jag blandar sortering med rengöring, men det är veeeerkligen babysteps. Tänk myrbäbisar :) Den här veckan har jag gjort rent en prydnadsskål med snäckor i som står i köket samt tänkt ut saker jag vill göra i köket. Hade planerat att orka med två grejer (minns inte vilken den andra var för tillfället), men det blev bara en. Förra veckan fixade jag lite i städskåpet (i hallen) och decluttrade två lådor. Man får vara nöjd med det lilla.

Mitt badrum är väldigt färdigsorterat och dessutom relativt rent (tack vare Rut), så den kommande zonens projekt får vara att göra rent lite extra i handfatet samt att få upp de där fotona som jag vill ha på badrumsväggen. Är det nån som har nått bra tips på hur man får fast sugproppar på något oslätt kakel?

• Ms H

Har inte fattat riktigt, "ett extra rum", innebär det välj det rum du känner för eller talar Flylady om vilket det är just den här gången?

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!