Linn77 skrev 2013-04-04 11:20:57 följande:
Ha ha, jag är avslöjad!
Ärligt talat så arbetar jag mig igenom ett skåp i taget och fotar när jag är klar.
Jag vill inte ha saker staplade på varandra i skåpen utan mitt mål är att det ska finnas utrymme och att också märka upp var sakerna ska vara (maken har önskat sig en karta också men där går min gräns, ha ha. Han har jobbat så mycket sedan flytten hit att han fortfarande har svårt att veta var olika saker finns någonstans)
Det enda rum som är absolut helt färdigdecluttrat är badrummet, där har jag inte en enda onödig sak och där är förvaringen numera bra och varje sak har sin egen plats.
Och både köket och vardagsrummet är på mycket god väg att bli färdigdecluttrade också, ett litet steg i taget.
Jag har bestämt mig för att försöka decluttra och få rejäl ordning på ett enda litet område åt gången när vi är i den zonen och jobbar varje gång. Så denna vecka blir det linneskåpet i hallen som ska fixas.
Just nu är dom största problemen här hemma:
alla våra kläder, här krävs en gallring och säsongstänkande (dvs packa undan vinterkläder nu till våren etc) alla mina böcker (har fortfarande 9 ouppackade flyttkartonger med böcker så det krävs rejäl rensning), samt att vi har hela vårt källarförråd fullproppat med flyttkartonger och andra prylar - det är så illa att grannen erbjöd sig att vi fick stoppa in saker i hans förråd när han såg makens kämpande med att stuva in kartonger på varje kvadratcentimeter. Alla dom kartongerna som finns i förrådet ska tas upp i lägenheten en åt gången och decluttras. Jag kommer inte ens åt dom saker som jag vill ha. T ex lyste påsklådan med sin frånvaro nu när jag skulle påskdekorera lite här hemma, den står någonstans i det stora mörkret i förrådet. Och än värre är att jag inte ens vet vad som finns i alla lådorna eftersom jag inte var med när dom ställdes in där. Och jo, jag märkte upp kartongerna noga vid flytten och skrev även vilket rum dom skulle till men som sagt, jag var inte med och nu är det så fullproppat där att det inte går att se vad som finns. Och rätt ofta kommer jag på att jag saknar olika saker som t ex har jag inte hittat brödrosten sedan flytten, den finns säkert i en kartong i källaren ihop med andra köksprylar, suck... Ja, jag tror att du förstår problemet. Det är mycket kvar att göra här hemma med andra ord.
Jag har självklart förstått att de delar av hemmet som du fotar och skriver om är de som är (rättså) färdiga. Vi kanske ska starta den där stänga gruppen, så att vi kan få se dina före-foton också