Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
angio101 skrev 2013-03-18 14:49:00 följande:
Idag tänker jag påbörja projekt "flytta in i biblioteket". Vi bor i en trea och har just nu ett rum som bibliotek, vardagsrummet samt sovrummet där vi alla sover. I praktiken bor vi i en tvåa då biblioteket mest används som lagringsplats för allt och ingenting samt 6st 80cm, 1st 90cm och 1st 60cm breda höga Billybokhyllor fulla med böcker. Sovrummet huserar mig och min man i en dubbelsäng, två spjälsängar, en byrå med barnens kläder som extraknäcker som skötbord (60x120cm) samt en vanlig lös 60cm-garderob med mina kläder, det är trångt med gångar på 30-50cm mellan sängar, spjälsängar och väggar. Mannens kläder ligger i en byrå i biblioteket.
Från början var tanken att biblioteket skulle bli barnrum och alla bokhyllor flyttas ut i vardagsrum och vårt nuvarande sovrum, men vi har tänkt om och beslutat att vi vuxna flyttar in i biblioteket och sovrummet blir barnrum. Mitt första steg kommer att bli att kondensera ihop mina böcker så att jag kan få tre 60-hyllplan lediga i en Billy-bokhylla för mina kläder (har rensat hårt bland mina kläder så borde klara mig på det). Vi har två dörrar till biblioteket, en vanlig 80cm på väggen mot köket där det står tre vitrinskåp på kökssidan och täcker dörren och en 60cmdörr mot vardagsrummet, vilket innebär att vi får inte in sovrumsgarderoben i biblioteket, därav denna lösning. Just detta att ha mina kläder i samma rum som barnen har gjort att jag tyckt det vara svårt att lägga fram morgondagens outfit, vill inte gärna in och tända och rota när de äntligen sover.
Nej, nu ska jag passa på medan de små liven sover.
Det låter som att du/ni har en hel del decluttrande framför er! Lycka till, hoppas att lösningen blir bra.