Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jag håller med eftersom jag tycker det är lättast att börja med sånt man inte har några känslomässiga anknytningar till. dvs. rent skräp är lättast att slänga bort.
Och man kan aldrig få ordning hemma om man inte börjar rensa i röran och göra sig av med onödiga saker som dom flesta av oss har.
Gillar också tipset om att köra i 15 minuter åt gången, då hinner man inte bli slutkörd utan tycker fortfarande att det är roligt att hålla på. Och många små kvartar blir en himla massa timmar när det har gått några veckor eller månader.
Ett annat tips som jag gillar från FlyLady är 27 fling boogie, dvs att gå igenom hemmet eller rummet och samla ihop 27 saker som du kan slänga, sedan 27 saker som du ska lägga tillbaka på rätt plats och till sist 27 saker som du kan skänka bort. Tycker man att det är tufft? Börja då som Ms H säger - starta med det som kan slängas eftersom det är dom saker du bryr dig minst om.
Kan förresten berätta att i inspiration av din blogg Linn, så har jag nu märkt upp lådorna i min frys med vad som finns i dem. Jag har haft "projekt äta ur frysen" ganska länge nu och har då också sakta men säkert sorterat så att lådorna innehåller 1-3 olika typer av matvaror. Himla skönt att slippa rota överallt varje gång man ska ha nått och med dymolappar på lådorna kommer jag i fortsättningen bara behöva öppna en låda för varje sak jag ska ta fram, underbart! Lite småplock återstår dock som jag inte riktigt vet hur jag ska göra med, men det ska vara klart när sportlovet nått sitt slut.