Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

* Börjat flytta över makens kläder till sovrumsgarderoben

Gnnnnjnh, det tar emoooooot! Vet inte hur jag ska ta mig igenom detta, ritkigt. Det komme rhur som helst inte att bli klart i dag. 

• Pallas

Nu är min del av klädkammaren och min häst-/jobb-/sportgarderob nästan klar. Blev en hel del att slänga, faktiskt... Bra att få det gjort, nu ser jag tydligt vilken typ av förvaring jag måste införskaffa snarast.

• Pallas

Mina garderober klara, makens halvvägs, barnens halvvägs. Nu: natta hästar!

• Pallas

Har plockat ur diskmaskinen, polerat diskbänken igen, plockat i diskmaskinen, gjort en matlåda, tagit bort alla verktyg och dammsugit efter snickarverkstaden i köket samt pysslat ihop alla lösa ändar efter garderobsskiftningen. Min häst-/sport- och fritidsgarderob är nu bara fylld till en tredjedel, så där går det nog att få in alla tyger och syprojekt också. Nu återstår en massa hyll- och korgmontering i barnens garderober för att de ska kunna ha sina kläder och leksaker där, samt att bli av med det åbäkiga skåpet som stod i klädkammaren förut. Tur jag slutar 16 i morgon, då kanske jag hinner avsluta projektet.

• Pallas

Vet ni vad det bästa är? Jo: att jag inte haft lust med ett enda dugg av detta, men gjort det ändå!

• Pallas

Men fasen, jag får inte in förebilden. Vet inte vad som är fel, men jag har länkat till den förut i tråden, i samband med att jag röjde undan barnens kläder.

• Pallas

ratwoman: det tror jag du gör rätt i. Skit i allt annat - diskbänkspolering är din ENDA uppgift just nu.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!