Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Har tappat sugen helt och hållet för tillfället. Åkte till IKEA och köpte nytt golv att lägga i köket och hallen. Kom hem glad i hågen och skulle börja med projekt golvläggning och vad hittar jag? Jo, en vattenläcka av allvarligare slag bakom sopskåpet. Spånplattan är helt genomblöt. Jag som var så laddad för att få det fiiiiint!

• Pallas
    Lattjo skrev 2012-02-12 21:16:01 följande:
    Åh nej! Hoppas att det inte är alltför allvarligt och att det går att fixa snabbt och enkelt. Så enkelt en vattenskada går att fixa. Fan vad typiskt, alltid ska något hända!
    Det är inte vårt hus heller utan vi hyr, så det känns ju extra klyddigt bara för det. Nåja, kommer tid kommer råd, har jag hört. Har lagt ut en massa tidningar på plattan för att suga upp det värsta, sen får det väl komma hit någon och kolla på eländet. Har vi otur måste man riva bort hela skåpraden (med diskbänk och spis och hela faderullan) för att kolla så det inte gått upp i gipsväggen in till vardagsrummet. Kanske läge att lämna in luckorna på sprutlackering också då, om man ändå måste riva upp hela skiten.
  • Pallas

Vilka insatser ni gör! Heja! Jag har iaf ställt in disken och all tvätt är tvättad och inlagd i skåpen (förutom alla trasor jag var tvungen att använda till läckan). Nåt mer har jag ingen lust med. *sur* Ska nog iaf försöka kasta bort köksskåpssockeln jag kofotade bort och lägga undan verktygen i min verktygsbyrå. Usch vad träligt det kommer bli att försöka hålla ordning i köket!

Blir VAB i morgon igen. Få se vad jag kan hitta på då för projekt nu när golvläggningen sket sig. Iofs borde jag kunna lägga golvet i hallen så länge... kanske... Borde göra färdigt garderobsprojekten också, så jag vet om jag måste komplettera med någon slags förvaring. Stod och suktade efter trådbackställningar i dag på IKEA, men jag ska inte köpa några förrän jag vet att behovet finns.

• Pallas

Hej alla, vad snälla ni är!

Jag har fortfarande tappat sugen, den ligger någonstans där under golvtiljorna, men jag måste göra en rejäl röjning här nu. Ska det komma hantverkare så vi måste flytta på möbler, så måste man kunna ställa dem någonstans. Badrummen körde jag igår en rejäl städning på, så i dag blir det nog vardagsrum. På lördag kommer det en massa folk hit, några ska sova över, så jag måste göra en sån där halvpanikgrej. Tänkte ta ett eller två rum om dagen och passa på att köra lite declutter. 

• Pallas

Menyplanering? Kan man äta det? Skämt åsido så är det något vi verkligen skulle behöva ta itu med, men vi vet inte hur. För oss är det varje kväll: "VA? Ska man äta middag idag igen? Vi åt ju igår!" 

• Pallas

Äter gröt, dricker kaffe och puffar på min nya e-cigarett. Funderar på vilket projekt jag ska ta tag i när jag shinat sinken och startat diskmaskinen. Jag tror ni får välja:

* garderobsskifte (måste göras innan det kan organiseras i barnrummet)
    * skruva ihop sista klädställningen till garaget och röja så det blir som det var tänkt där
    * röja och damma i vardagsrummet
    * decluttra bokhyllorna jag ställde i köket (borde inte ta mer än 5 min)

• Pallas

Ok:
    * sinken shinad
    * tvättmaskin fylld och startad
    * diskmaskin fylld och startad
    * tagit fram måttband, material och verktyg till garderobsprojektet.

Alltid något!

• Pallas

* kapat de två första hyllorna för uppsättning i klädkammaren (nu måste jag bara baxa ut det gigantiska skåpet som står i vägen där inne...)

• Pallas

* Barnens klädskåp utbaxat ur klädkammaren
    * Två nya vägghyllor uppsatta där det stod förut
    * Omorganiseringen av mina kläder påbörjad (hittade en IKEA-påse med strumpor som jag letat efter sedan i somras någon gång...) 

Måste snart ladda om för nattning av hästar. 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!