FuckGoggleAskMe skrev 2017-11-20 07:52:30 följande:
Javisst, mycket lättare att storstäda ett tomt, nytt hus! När bilen blir smutsig köper jag en ny Har jag tur städar dom även en del efter utflytt från huset. . Nu frågar jag mig hela tiden ?är detta något jag verkligen vill kosta på att få nerpackat, flyttat och uppackat?. Organiserar också en massa ?kommer jag att hitta igen detta när jag packar upp?. Rekommenderar alla som vill rensa hemma att låtsas att dom ska flytta snart, fast i mitt fall behöver jag inte låtsas, jag ska flytta.
Ha ha, det skulle jag också vilja göra. Köpa ny bil istället för att städa den. Ett tips, släpp inte in barn i bilen, haha. Misstaget jag har gjort. Jag är dum nog att låta dem äta i bilen då och då också!
Ja, se till att inte fylla det nya huset med onödiga prylar. Jag har rensat så att skåpen inte är proppfulla och det är så skönt. Jag har för mycket av vissa saker (kläder, skor, väskor, servetter, ljus, badrumsgrejer typ duschtvål, lotion, hårgrejs etc). Det jag inte gillade åkte ut, men resten använder jag upp och köper inte nytt.
Äntligen börjar jag få kontroll över prylarna och det har blivit mer lättstädat. Har en bit kvar, men är på god väg. Men så har jag hållit på ett antal år också.....
Kanske skulle ha gjort som dig, börjat om från början med ett nytt hus! Det hade nog gått fortare.