Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
MEN GUD, VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER? Här brukar jag smygtitta ibland (har inte skrivit förut) för att få inspiration av hur duktiga ni är, och nu, när jag behöver uppmuntran som mest, är det ingen som skriver ett jota! Skandal! Sitter ni alla och äter praliner i stället? Herregud! Är det bara jag som måste tillbringa helgen med seriös utrensning och organisering av hela huset? Håller nu på att fixa hallen, bär saker till bilen, arbetsrummet, förrådet, sonens rum, mitt rum osv - och då har jag alltså bara en minimal hall! Ryggsäckar, tygpåsar, extra tygpåsar, extra-extra tygpåsar, reservryggsäckar, konstiga väskor som nog kommer till användning en gång varannat år, posten (redan sorterad tack och lov) som ska in i pärmar, sportprylarna som gått vilse, halsdukarna jag inte använder, skoputsgrejorna (var förvarar ni dom?) jag använder sparsamt, anslagstavlan som ingen läser och diverse cykelpumpar, bollpumpar och paraplyer. Nu ska det mesta väck och allt organiseras! Och detta är bara första rummet! Är det någon annan som slavar i kväll, skriv en rad så kan vi tycka synd om varandra! Nej, nu ska jag jobba!