Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Hej på er!
Jag hänger på här, ska lägga mitt busfrö som bara erkar studsa upp ur sängen hela tiden :) Sen ska jag göra min diskho glänsande.
Återkommer för mer läsning och inspiration.
Hej på er!
Jag hänger på här, ska lägga mitt busfrö som bara erkar studsa upp ur sängen hela tiden :) Sen ska jag göra min diskho glänsande.
Återkommer för mer läsning och inspiration.
MissIce: Grattis till fru-titeln :)
Nu glänser diskbänken, kan verkligen behövas då vi har ett gammalt kök men det känns ju lite piffigare om det åtminstonde skiner om det :)
Min hotspot för dagen blev att tvätta av spisfläkten, pinsamt att den var i så stort behov av det!
Vad dukriga alla är!!!
Till och med jag känner mig duktig. Har fixat både middag och lagat matlåda till imorgon och det är så mycket lättare att hålla diksbänken fin efter sig när den skiner från början.
Jag känner att mina små punktmarkeringar för dagen får bli de områden som lätt blir lite eftersatta och rätt äckliga om man tittar efter lite noga, eller ja kanske behöver man inte titta så noga för att se det ;). Igår blev det ju spisfläkten och idag tog jag i, på och runt micron så nu är den rensad på smuts och överflödiga papper och saker som tyckte att de skulle bo där. I bara farten så skrubbade jag vattenkokaren också.
Mycket bra att bli inspirerad här
Tack :)
Jag försökte få min man att hänga på också men han svarade att det gör jag ju redan, kan säga att vi inte hade samma åsikt där ;)
Det är ju märkligt det där att det verkar vara fler män som har längre till städgränsen än kvinnor. Här hemma är det likadant, jag tror inte att han vill ha det skitigt men det är som att han helt enkelt inte ser det eller att han kan igorera det på ett annat sätt än vad jag kan. Som idag så sa jag att visst är micron fin (städade den igår) och då säger han att ja den var riktigt äcklig. Jaha varför har inte han gjort något åt det då?!
Jaja det är väl bara till att göra så mycket jag orkar och på dem ställen där jag är så att jag mår bra :)
Diskbänken blänker fortfarande och det går väldigt fort att städa den.
Idag tog jag mig an hallbyrån och det var saker så det räckte på den. Jag kan ju inte direkt påstå att jag bara lägger två minuter på varje "spot" men jag tror att om ett par veckor när man har rensat ordentligt så kommer det kanske bara ta två minuter för att man håller efter hela tiden.
Har läst lite på flylady och i vissa avseenden så blir det lite sektlikt. Men man får helt enkelt plocka russinen ur kakan och ta till sig det som känns bra.
Julen är nästan utstädad här, jag tycker om att ha ljusstakar och stjärnor ett tag till för det känns så långt till våren och ljuset annars.
Min man påverkas nog mer än vad både han och jag tror för i morse så fanns det inte en tillstymmelse till tallrik eller filfläckar efter hans frukost. BRA
Jag tror verkligen på det här att en ren yta sprider sig om det är den man focuserar på precis som en rörig yta kan sprida sig till hela huset.
Håller med er andra att det känns så mycket bättre att kunna ha det bortplockat och rent.
Schnappi: Du är jätteduktig, heja, heja,heja! Går det inte att få hjälp av en stödperson när man är ensamstående med tre barn som har de behoven de har? Hade kanske varit bra för er alla fyra med lite hjälp. Många kramar