Inlägg från: Linnea1986 |Visa alla inlägg
  • Linnea1986

Vi som ska börja inseminera 2012

Längtan 30 skrev 2012-07-11 22:13:32 följande:
    Spännande, håller tummarna! Hur gick d m viktminskningen?
    Jag håller fortfarande på, har gått ner 8.6 kg hittills :) Men behöver ner 4 kg till minst..
  • Linnea1986
    Längtan 30 skrev 2012-07-11 22:59:22 följande:
    Bra jobbat, kämpa på d fixar du..!!
    dreamz01 skrev 2012-07-12 09:17:46 följande:
    WOW, grattis till viktnedgangen! 
    Tack så mkt, vägde mig idag igen o har nu gått ner 9 kg :) de börjar röra lite på vikten nu igen, för förra veckan var riktigt dålig viktnedgång..
  • Linnea1986

Tänkte höra om de e någon som åkt till Gyn Grönlund och har haft remiss från sin läkare här i sverige till de??

• Linnea1986
    Längtan 30 skrev 2012-07-18 19:52:50 följande:
    Nej vi åkte på eget bevåg, SU remitterar inte ens vidare inom Sverige så har svårt att tänka mig att dom skulle ha gjort d t Danmark..Fast stort grattis om er läkare e villig att skriva remiss för er insemination utomlands!  
    Jag tänkte försöka få läkaren till de, men annars så kmr vi ju självklart åka ändå :)
  • Linnea1986
    vårturnu skrev 2012-07-19 17:39:12 följande:
    Vi kontaktade själv kliniken via mail, det var snabbt o få hjälp där men man får ju själv betala..  Vi hade redan tagit massa prover i Sverige innan så de provsvaren begärde vi ut och postade till Danmark för de skulle ha vissa svar innan man fick börja. Varför skulle du ha remiss för att komma dit?

Vi skickade in "ansökan om ersättning för vård i annat land" t försäkringskassan då vi åkte t danmark och gjorde försökmedan vi väntade och väntade i Sverige. Idag efter att jag tidigare skickat in blanketter och en komplettering skulle de ha ännu fler papper så då ringde jag upp och fick till svar att har man anonym donator så fick man ingen ersättning. Synd att de inte kunde berätta det tidigare innan jag fixade med alla papper... suck svenska myndigheter alltså...  Det fanns ju inget alternativ där för oss än att inte använda anonym donator, som är emot svensk lagstiftning, så då fick man ingen ersättning. Möjlighet att överklaga beslutet sen fanns visserligen men vet inte om det är lönt, ngn som vet??  
    För om man har en remiss till Gyn Grönlund så blir det billigare än o bara åka dit, vi står inte på kö alls här i sverige, vi kmr inte göra några försök i sverige utan bara i danmark
  • Linnea1986

Idag fick jag min mens, så förhoppningsvis den sista på länge. Ska köpa hem ägglossningstest så att ja har hemma när det är dags att börja testa med dom :) Körde även igång med viktminskningen idag igen då ja haft lite uppehåll på den.. Ska i alla fall ner 5 kg på 2 veckor nu :)

• Linnea1986

Imorn är det ca 1 vecka kvar till ja i mannen åker till Danmark. Börjar bli riktigt nervös nu. O har lite kvar att gå ner i vikt. Kan någon vara snäll o ge en någon bra vägbeskrivning så man hittar. Ska gå från färjan.

• Linnea1986

Sitter på jobbet nu o är alldeles till mig. Har fått utslag på ägglosnings testet. Så när ja slutar på morgonen blir det att hem o göra sig redo för att sen åka :)

• Linnea1986

Sitter i bilen på väg hem nu :) allt har gått bra, han var nöjd med allt. Börjar dock bli lite trött eftersom ja jobbade natten som var o har inte sovit ännu.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012