Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk skrev 2012-05-10 21:42:09 följande:
    Skönt att allt gick bra idag!

Visst va det lätt att hitta? Hur upplevde du kliniken? Hur såg vul'et ut? Berätta...   
    Ja d gick snabbt å lätt att hitta dit, vi tackar för all hjälp både jag å sambon!! Hjärta dessvärre fick han sitta i väntrummet eftersom d inte gick att ta sig upp m rullstolen för trappan. :-/ tyckte allt gick vääääldigt fort, fick lämna min adress, papprena om föräldra-/faderskap, å välja donator - gick mest på längd, ögonfärg å vikt - blev fundersam efteråt eftersom d stod blodgrupp å ja har ingen aning om hur mkt den spelar roll för resultatet (kan inte ens min egen..)?? Sen ner å vänta en stund medan han förberedde inför inseminationen. Fick göra ett VUL innan, som visade 2 stora ägg/äggblåsor (fick dock inte riktigt svar på om de släppt) å fin slemhinna på 9mm, han sa att risken att d blir tvillingar e ganska stor om d tar sig, när han sen inseminerade kändes d nästan som han inseminerade precis vid äggledarna, på båda sidor. Han ursäktade sig typ efteråt att han varit så pang-pang-pang-snabb....Hur har det varit när ni varit där?
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-05-10 10:30:04 följande:
    Tack, har ej testdag förrän måndag så jag är ju alldeles alldeles för tidigt ute med mina stickor . Ovissheten tar kål på mig. Jag håller en halv tumme för mig själv, för jag tror inte det är nåt och resten för er andra som väntar! Kram och tack för peppandet. Bergodalbanigt, det här!
    ja kommer hålla tummarna för dig hela helgen, lycka t ja hoppas att tanten inte dyker upp!

kram på dig å ha en bra helg du oxå..{#emotions_dlg.flower} 
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-11 15:38:07 följande:
    Skönt att det gick smidigt!

Nej det förstår jag att han inte kunde ta sig upp, är ju en väldigt brant trappa. Fort ja, det brukar gå vääldigt fort! Jag brukar alltid känna mig väldigt stressad. Av med kläderna fort! Upp i stolen! Insemination! Ner från stolen! Och´sen ska man helst klä sig under halvminuten! Glad Det är löpande band på kliniken! Värre än vad jag varit med om här hemma! Blodgrupp är inget jag tänkt på, säger som du, kan inte ens min egen. Ni som inseminerar i Sve kanske kan något om det? Är det viktigt med blodgrupp?

Jag har faktiskt inte känt så mycket vid just inseminationen. Har känt obehag innan katetern är på plats men inte när simmarna skjuts iväg...

Nu håller vi tummarna! {#emotions_dlg.flower}    
    absolut, håller tummarna stenhårt för oss alla här inne! Hjärta

har haft molvärk å sådär i äggstockar å livmoder idag, som dr Lars sa e d ju oftast så att man får som mensvärk (så illa e d dock inte) d stramar/ilar i ljumskarna ibland å så har ja små flytningar, antar att det e rester från ÄL-flytningar å t.o.m spermier som kommer ut..

Svårt att inte känna efter å analysera allt hela tiden, fy sjutton va har vi gett oss in i?
    jenniekk skrev 2012-05-11 15:42:39 följande:
    Jag befinner mig just nu i "livrädd för att kissa och "behöva" titta på toapappret stadiet" . BIM på söndag. Hade molvärk i onsdags, ingen igår eller idag. Har dock huggit i tjejmagen vid några tillfällen idag. Vid de flesta inseminationerna har molvärken kommit några dagar innan mens...

Bara vänta och se... tortyr...  
    Åh, spännande även om d e jobbigt!! ja håller tummarna att mensen inte dyker upp på 8 mån minst!
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-05-11 12:07:02 följande:
    Mensen kom inatt..... Bläää, värsta dagen på månaden!! Hittat en klinik i Riga som vi mailat ang ivf med öppen donator...

Hur går det för er andra som har testdag snart? Håller tummarna för er! 
    Hjärta styrkekramar Hjärta finner inga ord..beklagar att mensen kom.
  • Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-05-11 21:11:28 följande:
    Vilken dag har ni som tidigast testdag? Bestämmer alltid att jag ska vänta till bim men brukar ändå börja testa typ bim -4....
    ja vet inte, den 24:e eftersom doktorn sa efter inseminationen att ja kunde testa om 2veckor. tror inte ja kommer testa innan, e rädd för ett falskt plus...å andra sidan e detta vår första insemination så ja har ingen aning om hur ja kommer tänka å reagera lixom hehe.

du då? 
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-11 22:55:47 följande:
    Börjar känna den där typiska rädslan för förtidig ägglossning och jag har inga test hemma, får en sån här period varje gång och varje gång sitter äggen kvar vid vulet.
    håller tummarna att du funkar som vanligt å oroar dig i onödan!
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-12 17:12:13 följande:
    Har nu kommit lite lite rosa på pappret när jag kissar. Ingen speciell molvärk....

Så nu va väl detta försöket åt hel*vete också...   

D kan inte va nidblödning då? *kram*
  • Längtan 30
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-12 17:18:08 följande:
    Får man hoppa på, även om man inte ska insemineras på klinik, utan hemma?

Absolut, välkommen!!
  • Längtan 30

Hur länge har ni andra haft molvärk efter insemination? Min kommer å går, dr Lars sa bara att ja skulle få molvärk men inte hur länge jag kan ha d.

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-13 13:06:11 följande:
    Blöder klart rött blod nu...

Har gråtit konstant i 4h nu. Försöker samla ihop mig men vet inte hur... Min man står helt förlamad och försöker trösta så gått han kan. Klarar knappt se han i ögonen. Känner mig så misslyckad...

Det har gått ca 8år nu och har inte varit i närheten av ett plus (vad vi vet)...     
    *kramar om* blir så lessen för er skull, önskar att d fanns nåt ja kunde göra lr säga för att d ska kännas lättare men vet att d inte går...Hjärta
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012