Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Sally Cinnamon skrev 2012-05-09 11:51:55 följande:
    Nu känns det inte alls som om det har fungerat. Tjyvtestade imorse (jag vet att det är alldeles för tidigt och allt det där, men jag pallar inte att inte veta om det finns en liten mikromöjlighet att få information) Känner mig enormt deppig och har lust att dricka en massa vin alternativt somna och vakna igen när allt är klart och bebisen är på väg. ORKAR INTE!
    *styrkekram* Hoppas att d bara e för tidigt för att d ska visa positivt å att du blir motbevisad av utebliven mens å plus på stickan snart. Så länge mensen inte kommit finns d hopp! 

Vi gör första försöket imorrn, e sjukt nervös å orolig men har bestämt mig för att ja ska hålla modet uppe å d funkar nog när man e i startgropen lixom men blir d många försök kanske ja inte vågar hoppas heller.

lycka till, ja tänker på er alla som väntar på att testa denna månaden! 
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-05-09 12:28:09 följande:
    Tack Längtan. Och lycka till imorgon!
    Tack Sally :)
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-05-09 16:59:36 följande:
    Hej tjejer! Är numera fru och skriver från nyc! :) mkt spännande som händer i tråden! Håller mina tummar för er alla :) här va nog äl senare än jag trodde för min mens hargått över tre dagar o inga tecken på att den är på g. Konstog kroppen är ibland :/
    Hej å grattis!!! Hoppas ni har en underbar vistelse i NYC! Menscyklar gör ju som de vill emellanåt, mina blev kortare istället. Imorrn blir d första försöket för oss, e sjukt nervös å förväntansfull på samma gång.

ha d gott å sköt om dig! Kram 
  • Längtan 30
    Duvan skrev 2012-05-09 20:11:32 följande:

Jag ser att mitt andra inlägg igår inte kom in...var nog lite trött:)

Vi skall ner till Gyn Grönlund nästa gång jag får äl. Skall bli så spännande lite pirrigt men så kul. Längtar såååå!
    Nu byter vi ju klinik från Storken till Gyn G så det känns lite som första gången igen:)

Åh va jag håller alla tummar för alla er som väntar på plus! Känns som det är dax nuför en massa plusHjärta

Längtan 30: Hoppas allt går bra för er imorgon, jag hejar på!!!!
    Är det Gyn Grönlund ni skulle till?

nämen va kul, ja hoppas att bytet gör att ni får plus efter kommande försök, snart dax för ÄL? 

jajemensan, kl 13 imorgon ska vi va där. inte ett dugg nervös..*blånekar* fast ja e nog allra mest fundersam över resorna, att nåt ska krångla på vägen osv. När vi väl e där kan vi ju inte göra så mkt mer än att hoppas på att ägget släppt å e redo att bli befruktat tack så mkt, vi tar all pepp å stöd, första försöket å allt så d behövs nog.  
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-09 21:49:07 följande:
    Längtan30: You´ve got mail! Glad
    tack för hjälpen, du är en pärla!!
    Duvan skrev 2012-05-09 21:51:54 följande:
    Jag räknar med att det är äl om ca 2 veckor:) så nedräkningen har börjat!

Det kommer säkert gå jätte bra imorgon, jag håller tummarna för er!Skrattande
    Tänk om det sätter sig första gången...det tror jag{#emotions_dlg.flower}
     åh, spännande, då ska ni försöka vid ungefär samma tid ja ska testa om mensen inte dyker upp.. Solig 
    jag tog ovitrelle injektionen igårkväll så bör inte testa förrän efter den 18 men ja tänkte försöka hålla mig t bim i slutet av maj. 

ja tänk om, då köper ja en lott såfort vi plussat hehehe vore alldeles, alldeles underbart förstås även om ja försöker tänka på att d e mindre vanligt att d tar sig på första...
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-05-09 22:35:28 följande:
    Åå vad roligt! Grattis!! Skrattande
    Binaaa kul att se dig, hur mår du, du har bim 12/5 va? håller tummarna att tanten inte kommer! 
  • Längtan 30

Jag har en gnagande känsla att d e för sent att inseminera..*suckar* Igår hade ja 36,4 i temp, molvärk mm. Idag har jag 36,0 å har inga som helst känningar i äggstockarna. Ska ringa dom vid 8-tiden innan vi behöver åka å höra vad dom säger. 

e d nån som vet om/känner nån som blivit gravida m hjälp av Gyn Grönlund? 

• Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-10 07:52:29 följande:
    Äsch man ska inte gå efter temp helt blint, dessutom ska väl tempen gå upp vid ägglossning väl? Det tar ju ca 36 timmar efter sprutan till man får äl, när embla blev till inseminerades jag över 40 timmar efter sprutan.
    Jo, fast igår gick den ju upp..har dock fått stickningar å svag molvärk i äggstockar å ljumskar så d e väl bara att köra..vet väl senast i helsingborg om han tycker att vi ska vänta t juni. tack för uppmuntran! Hjärta
  • Längtan 30
    Ingen 1 skrev 2012-05-10 20:59:29 följande:
    Idag har jag gjort min tredje DI, så nu hoppas jag att tiden går fort till testdag.

Håller tummar och tår för oss alla här inne!!
    hållr tummarna för att d går vägen, ja å sambon har  varit å gjort vår första. hoppas oxå dom här 2veckorna går snabbt å slutar m ett plus!  

finns inget ja önskar hellre för alla goa tjejer här inne! Hjärta 
  • Längtan 30
    drömmaromsmått skrev 2012-05-10 10:13:16 följande:
    Fantastiskt att skriva från mobilen men jag hoppas du fattar vad jag menar tempen går upp vid ägglossning ca 0,5 sen ligger den högt tills mensen kommer igen så du hade inte ägglossning igår om tempen gick ned igen om man ska se till tempen.
    tusen tusen tack för peppandet å för att du hjälpte mig lugna ner mig. min stackars sambo va lugnet själv, lyssnade å stöttade han oxå fast ja gjorde honom nog lite bekymrad å lessen när ja fick värsta brytet. som ja skrev imorse fick ja ömma äggstockar å stickningar en stund innan vi satte oss i bilen..när vi tog färjan över t helsingör va ja tvungen att gå på toa å då slog ÄL-trådarna t m full styrka. så kanske, m lite tur, befruktas åtminstone ett av äggen nu. 

tack igen! Hjärta 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012