eiramis skrev 2012-04-01 22:52:51 följande:
Låter inge kul alls. Vet hur det kan kännas när man börjar rada upp fel på sig själv, fast i mitt fall är det mest psykiska åkommor (har 10 diagnoser inom det psykiatriska) och sen massa roliga småfel fysiskt som vitiligo, ingen samsyn vilket innebär inget djupseende, benlängdsskillnad, överrörlighet i all leder, extremt sneda lillfingrar, felplacerade njurar osv. Kände mig som ett vrak på inskrivningen när man skulle gå igenom sjukdomsbakgrund och ev ärftliga åkommor, bm skrev och skrev och skrev.
Crohns är jobbigt har jag förstått, har läst en del om autoimmuna sjukdomar eftersom jag redan har en och det därför finns risk att utveckla fler. Hoppas att det inte är det och att de hittar någon lösning vad gäller kost.
Bjuder på ett par bilder på ett mycket charmigt och personligt lillfinger (ska bli spännande att se om lilla knyttet får samma, jag har ärvt det efter min pappa som ärvde det efter sin mamma, fast mina är snedast vad vi vet):
Haha, ursäkta att jag skrattar men jag kan tycka att det är lite roligt med såna "defekter" som dina fingrar. Är det något du har ont eller besväras av på något sätt? Jag hoppas inte att du skäms i alla fall, för jag tycker att det är väldigt charmigt med såna avvikande saker