Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Det där med råa ägg har jag mest tänkt "Vem fan äter det?" och skrattat lite. Men jag har ju inte tänkt att det även ingår i sockerkakssmet, frozen cheesecake och liknande, då var det inte lika otroligt att äta det längre Flört

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Superbia

Jag tror inte att vi kommer kolla kön den här gången.

Första gången kände jag väldigt starkt att det skulle vara en pojk, på RUL fick vi veta att det var tvillingar så det där med att kolla kön rann liksom ut i sanden. Det var annat som det var fokus på istället. Ut kom två killar så där stämde magkänslan.

Andra gången kände jag jättestarkt att det skulle vara en tös, fram till att magen började ta form då jag istället ändrade mig till att det skulle vara en pojk. På köns-UL visade det sig att det skulle bli en pojk igen.

Den här gången har jag ingen som helst magkänsla. Kollade nog de där tabellerna för att kolla kön lite för snabbt. De har stämt innan och den här gången säger de tös. Vi får väl se på förlossningen Glad

• Superbia

Fick min första kommentar av en okänd idag. Var på en barnmarknad och en av säljarna kommenterade att jag kanske behövde kläder till en nyfödd om ett tag. Trodde inte att jag var så fet än att folk vågade tro att jag faktiskt är gravid, men tydligen Flört

• Superbia

Angående jobb så är jag för tillfället föräldraledig så jag har inte jobbat det senaste året. Innan dess jobbade jag inom handikappomsorgen och just min arbetsplats var väl rätt bra. Det fanns tillfällen att sätta sig och ta det lugnt emellanåt, men inte alltid när man själv vill. Och sen finns det ju alltid risk för våld när man jobbar med personer som har diverse diagnoser, så det var inte så jättekul i perioder sist gång. Det är inget fast jobb så jag försöker allt att få tag i något annat. Rätt till hp (som faktiskt heter graviditetspenning nu för tiden så det borde väl bli gp Flört) har man ju iofs och det är ju bra.

• Superbia

Misstänker att jag har känt av bebisen flera gånger idag. Det var något som jag inte kunde koppla ihop med gas. Och det var väl på tiden, går in i vecka 18 imorrn Glad

• Superbia
    eiramis skrev 2012-04-01 22:52:51 följande:
    Låter inge kul alls. Vet hur det kan kännas när man börjar rada upp fel på sig själv, fast i mitt fall är det mest psykiska åkommor (har 10 diagnoser inom det psykiatriska) och sen massa roliga småfel fysiskt som vitiligo, ingen samsyn vilket innebär inget djupseende, benlängdsskillnad, överrörlighet i all leder, extremt sneda lillfingrar, felplacerade njurar osv. Kände mig som ett vrak på inskrivningen när man skulle gå igenom sjukdomsbakgrund och ev ärftliga åkommor, bm skrev och skrev och skrev.
    Crohns är jobbigt har jag förstått, har läst en del om autoimmuna sjukdomar eftersom jag redan har en och det därför finns risk att utveckla fler. Hoppas att det inte är det och att de hittar någon lösning vad gäller kost.

Bjuder på ett par bilder på ett mycket charmigt och personligt lillfinger (ska bli spännande att se om lilla knyttet får samma, jag har ärvt det efter min pappa som ärvde det efter sin mamma, fast mina är snedast vad vi vet):

Haha, ursäkta att jag skrattar men jag kan tycka att det är lite roligt med såna "defekter" som dina fingrar. Är det något du har ont eller besväras av på något sätt? Jag hoppas inte att du skäms i alla fall, för jag tycker att det är väldigt charmigt med såna avvikande saker Glad
  • Superbia
    Edds skrev 2012-04-02 09:34:21 följande:
    blev ni lurade på 1 april igår? :)
    Inte vad jag vet.
    Själv slängde jag ut på Facebook att vi ska gifta oss till sommaren, men det ska vi verkligen inte vad jag vet. En hel del som skrivit grattis, och bara några stycken som var skeptiska.
  • Superbia

Här är det 9 dagar kvar till RUL Glad

• Superbia
    eiramis skrev 2012-04-02 14:27:31 följande:
    Jag tycker om min lillfingrar, de känns väldigt egna. Än så länge har jag inga problem med dem, men de hoppar lite i leden när jag böjer på dem så det finns risk att jag kommer få artros i dem. I så fall blir det ev till att steloperera dem, men jag hoppas att jag slipper det. Sen är det kul hur de ha gått i arv. Min farmor hade krokiga lillfingrar och min pappa, men inte hans syster och sen jag, men inte min bror. Så de har gått varannan man och varannan kvinna de senaste generationerna.
    Det är ju bra att du inte har ont av det just nu i alla fall. Om det följer som det gjort hittills då så borde din son få likadana Flört
  • Superbia
    Hippie skrev 2012-04-02 16:42:30 följande:
    Håller med det vill jag också=), ska verkligen bli så roligt, föresten vart bor alla ?kanske finns någon i närheten av mig =) 
    Jag bor i Trollhättan Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012