Frokenpilla skrev 2012-01-11 18:00:38 följande:
Ja..jag ballar ur titt som tätt...
Mest för att vi har en hyffsat trasslig familjekonstellation med barn som bor varannanvecka (min mans) och min som bor på heltid men är hos sin pappa varannan helg..och allt vad det innebär! Har ju haft sådan "lyx" med några år att få varannan helg barnlediga då vi kunnat sova hur länge som helst, ha sex i hela huset osv... ;) så ibland flippar jag ur och får panik. Men, det går över.
Jag tror din sociala fobi kommer bli bättre...man tvingas ha kontakt med folk när man har barn, dessutom har man en ursäkt och något som tar fokus från en själv. Min man hade social fobi innan han fick sitt första barn, och det hjälpte honom ur det. Det stärkte honom.
Okej låter ju bra de, kanske stärker mig också om jag har tur! :)
Enniie skrev 2012-01-11 18:11:17 följande:
Jag har också funderat om det är rätt val. Typ 50 gånger om dagen! Jag menar, ett FJÄRDE barn...? För sambon var det faktiskt ett solklart ja, medans jag velade i typ flera dagar, vilket jag fortfarande gör.
Jag skyller på hormonerna. Klart jag vill ha en till liten "mini-mig-och-sambon", jag är själv ensambarn och har alltid velat ha en stor familj. Dock så kanske inte tidpunkten är den bästa då jag har ångestrelaterade problem, fast egentligen, när är det riktigt rätt?
Är det någon annan som är yr lite då och då? Vet inte om det är något symtom eller om det är för att jag inte äter som ja ska.
Menar du det som hände dig i affären, som du skrev om i din blogg? Jag har sådant i princip varje gång, och känslan känns värre när jag börjat praktik nu också...