Inlägg från: AngelinFear |Visa alla inlägg
  • AngelinFear

Vi som väntar smått i September 2012

Någon mer än mig som får tankar ibland på om man verkligen är redo för detta?

Jag sitter helt förstörd och vet varken in eller ut just nu, vet inte om kan klara detta eller inte med tanke på min socialfobi :'(

• AngelinFear
    Frokenpilla skrev 2012-01-11 18:00:38 följande:
    Ja..jag ballar ur titt som tätt...
    Mest för att vi har en hyffsat trasslig familjekonstellation med barn som bor varannanvecka (min mans) och min som bor på heltid men är hos sin pappa varannan helg..och allt vad det innebär! Har ju haft sådan "lyx" med några år att få varannan helg barnlediga då vi kunnat sova hur länge som helst, ha sex i hela huset osv... ;) så ibland flippar jag ur och får panik. Men, det går över.

Jag tror din sociala fobi kommer bli bättre...man tvingas ha kontakt med folk när man har barn, dessutom har man en ursäkt och något som tar fokus från en själv. Min man hade social fobi innan han fick sitt första barn, och det hjälpte honom ur det. Det stärkte honom.
    Okej låter ju bra de, kanske stärker mig också om jag har tur! :)
    Enniie skrev 2012-01-11 18:11:17 följande:
    Jag har också funderat om det är rätt val. Typ 50 gånger om dagen! Jag menar, ett FJÄRDE barn...? För sambon var det faktiskt ett solklart ja, medans jag velade i typ flera dagar, vilket jag fortfarande gör.

Jag skyller på hormonerna. Klart jag vill ha en till liten "mini-mig-och-sambon", jag är själv ensambarn och har alltid velat ha en stor familj. Dock så kanske inte tidpunkten är den bästa då jag har ångestrelaterade problem, fast egentligen, när är det riktigt rätt?

Är det någon annan som är yr lite då och då? Vet inte om det är något symtom eller om det är för att jag inte äter som ja ska.
    Menar du det som hände dig i affären, som du skrev om i din blogg? Jag har sådant i princip varje gång, och känslan känns värre när jag börjat praktik nu också...
  • AngelinFear
    Enniie skrev 2012-01-11 18:34:55 följande:
    AngelinFear: nja, det är lite mer komplicerat än så. Det du läste har börjat komma nu, dock så lider jag av något som läkarn kallar omedveten ätstörning, detta är min ångest som yttrar sig så. Kan inte äta vanlig föda utan får leva på flytande (sedan maj förra året) dock så börjar det sakta men säkert bli bättre, men den sociala biten har ökat dom senaste månaderna.

Så nu gäller det träning som tusan för att arbeta bort det. Men jag vet hur det känns. Otroligt jobbigt är det. Dock så är det lättare när man har barnen eller sambon med sig.

Naggym: jooodå. Jag känner igen mig. Vet du vad jag gör när det kommer? Städar! Så knäpp är jag...
    Vad jobbigt de låter ;o, men ändå bra att du gör framsteg! :)

Om de ändå vore så, men min pojkvän jobbar och bor 10 mil härifrån och har svårt att ta sig hit som det är nu, så känns ganska omöjligt att få hit honom när jag verkligen behöver honom
  • AngelinFear
    N1987 skrev 2012-01-11 18:35:28 följande:
    Jösses vad det skrivs! Välkomnar som vanligt alla nya till tråden, jag blir helt rörd när ni skriver..
    Håller med om att det verkar som den värsta oron har lagt sig för många (även mig). Den ligger där och gror men jag börjar växa mig in i rollen som gravid.
    Berättade för familjen igår, dom blev lite chockade men superglada! Brorsans son som är 5 år sa utan att blinka att den skulle heta Andrea eller Viktor. Jaha ja? Ingen aning om vad han fick det ifrån.. Ha ha!

Jag mår riktigt bra idag, fortfande massa molvärk i magen och mest på höger sida men jag tycker det känns lite bättre. Har än så länge bara mått lite illa en gång och hoppas innerligt att jag slipper det, har ju lite kräkfobi Skäms
    Kräkfobi har jag också, de suger... Får panik varje gång jag mår illa ;o
  • AngelinFear
    N1987 skrev 2012-01-11 19:08:10 följande:
    Mår jag illa när jag inte är gravid får jag definitivt lite panik.. Nu blir jag nästan liiiite  glad om jag mår illa, har ju bara gjort det nån gång eller två som sagt. Jag vill ju känna att jag är gravid. Det som jag tycker är läskigast är om jag skulle spy på väg till eller från jobbet, jag åker typ alltid kommunalt. Det vore ju halvkul! Obestämd
    De kan jag förstå att de inte skulle vara så kul ;o
  • AngelinFear
    N1987 skrev 2012-01-11 19:08:10 följande:
    Mår jag illa när jag inte är gravid får jag definitivt lite panik.. Nu blir jag nästan liiiite  glad om jag mår illa, har ju bara gjort det nån gång eller två som sagt. Jag vill ju känna att jag är gravid. Det som jag tycker är läskigast är om jag skulle spy på väg till eller från jobbet, jag åker typ alltid kommunalt. Det vore ju halvkul! Obestämd
    Jag har nog min kräkfobi pga att jag inte spytt på elva år nu...
  • AngelinFear

Någon mer än mig som har ömma bröstvårtor, eller att dom värker när man fryser?

De har jag och fick tips av mamma idag att ta en bit utav "apotekets fetvadd" och lägga på dom under bh:n och jag kan säga att de fungerar mer än utmärkt, känns underbart och mjukt!

• AngelinFear
    jplust skrev 2012-01-13 14:51:52 följande:
    Verkar som alla fått större bröst? mina är lite ömma men fortfarande lika små :s fast det gör inget om dem väntar med att växa ett tag.

Idag köpte jag mina första mama mysbyxor, så nu kan jag andas igen!

Min ihållande molvärk som flyttat sig från höger till vänster sedan jag fick plusset ungefär är borta nu.

Nu har jag bara lite "mensvärk" på kvällarna till och från...mest när jag rör mig efter att suttit still.        
    Samma här, mina ömmar bara men inget växande av vad jag ser... ;o
  • AngelinFear
    MiaMy skrev 2012-01-13 15:30:39 följande:
    Grattis StarStruck och Alicia!!!

Jag går in i vecka 7 imorgon. Jag vill också se att det är nåt därinne! Inskrivning nästa vecka, undrar om det hjälper att klaga på värken i magen... Tungan ute
    Jag går också in i vecka 7 imorgon och har inskrivning nästa vecka (:
  • AngelinFear
    LillyRose skrev 2012-01-13 17:49:07 följande:
    Tjohej jag går också in i v 7 imorgon och vul om 5 ynka dagar
    Spännade att få göra sådant! :D
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012