Edds skrev 2012-08-15 14:51:03 följande:
ja de är precis det tanken är, men man kanske får några speciella supermamakrafter !!:)
Men jag har ju just börjat få upp mitt järn på normal nivå igen så de kan ju vara lite orsak , plus all tyngd. Men ögonlocken sviker rätt ofta ! Jag brukar sova typ 2 timmar mitt på dagen, om jag inte har något planerat..sen har jag gjort vårt hem väldigt lättstädat..
mannen är ju som sagt borta minst 12-13 timmar per dygn, och dessutom nu när hans semester är slut och han jobbar och kommer hem 12 på natten.. så han har ju verkligen ingen möjlighet att alls hjälpa mig med hemmet, så det finner jag mig i, dock ej lika ofta som förut :P
jo det får man ju, supermammakrafter alltså, ingen förstår hur mkt man orkar när man måste, fast tillslut blir vilken supermamma som helst trött :) sova behöver man ju göra då också, men man kan ju glömma att man ska få samma sömn som innan man hade barn.
nej men så är det ju, alla lever vi ju inte likadana liv, alla arbetar inte kontorstider och det går ju inte heller för männen att hjälpa till när dom inte är hemma, o dom måste ju också vila någongång, faktiskt.Antar att din man jobbar så han har ledigveckor? Det är ju isf bra, då får man ju städa huset o hjälpa dig lite extra då :) min gubbskrutt är såklart på jobb i två veckor nu, fast han kommer hem lör-sön en vända iaf, jag är glad att han bara har 1 km från sin kåta tills han har täckning på mobilen, så han iaf hör vad som händer här hemma :) ifall han blivit pappa eller inte :P