Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

Hellize skrev 2012-01-11 11:41:46 följande:
    Hej Alla!

Jag plusade igår efter 8 års väntan! Helt otroligt!! Om allt går vägen kommer det med att bli i september. Är enligt uträknaren i vecka 5 (4+2). Inte så långt, men hoppas den stannar där inne i magen! Glad
    Stort Grattis till er andra med!!
    Men.. GRATTIS!!!!! Åhh jag ryyyser! Håller alla tummar att allt går strålande nu! =)
  • Choccolat
    LillStinis skrev 2012-01-11 12:45:02 följande:
    Tredje för mig. Har var ko-lugn de andra två gångerna, men nu är jag väldigt nervös.

Jag läste att om man mår illa så har man en minskad risk för MF.

Jag har hört både med läkare och bm att detta är en fullständig myt.. TYVÄRR finns det INGET som helst sätt att "känna" om det står rätt till eller inte..

Massor av symptom kan bli mf..
    Inga symptom kan bli bar..

• Choccolat
    Hbg33 skrev 2012-01-11 12:56:23 följande:
    Vart läste du det LillStinis?

Nä, jag kör nog på din teori Mikaela. Tror inte att några symptom kan indikera på varken det ena eller det andra..

Ja, jag är tyvärr ett levande bevis.. Mådde fullständigt pyton med en död liten i magen i många veckor.. (jag var ovetandes alltså..)
  • Choccolat
    LillStinis skrev 2012-01-11 16:01:31 följande:
    Oj, det var verkligen inte meningen att trampa någon på tårna. Jag ska kolla vart jag läste det och återkomma, säkert inget vetenskapligt. Det var mer ett uppmuntrande till oss som mår illa.
    Dra det inte så långt, jag menar självklart inte att ni andra som inte mår illa eller inte känner något alls har ökad risk för MF.

Hmm.. var inte meningen att "ryta" till om du syftar på mig.. men säger man en sån sak så kommer ALLA som inte mår illa att bli rädd.. bara så jag menade..
  • Choccolat
    Den lilla M skrev 2012-01-12 09:12:39 följande:
    håller alla tummar för ett lyckat vul !!

Själv har jag ca 650timmar kvar till först vul  

336 timmar och ca 7 minuter... för mig =) 

• Choccolat
    entrea skrev 2012-01-12 13:08:47 följande:
    Hej allihopa! Jag är näst intill symptomfri... Har bara lite ömma bröst. inget illamående eller annat. Magen är lite svullen. Skulle gärna välkomna lite mer känningar. V 6 idag.

Hoppas verkligen att du blir kvitt din oro snart.. Alla känner ju inte av så mycket.. Har du barn sen innan?
  • Choccolat
    Eddies skrev 2012-01-13 12:08:22 följande:
    Vad bra !! :D Åhh my, jag måste verkligen göra ett tidigt , jag vill också se...
    NÅGON som har en bra övertalningsförmåga som jag kan ta mot min sambo ? :D

Att vägra "öva" på hur man gör barn funkar alltid...
  • Choccolat
    Vili skrev 2012-01-16 08:57:03 följande:
    mardrömmen ett faktum. Jag blöder. Ska på kontroll nu klockan 10. Inga förhoppningar, alla symptom borta.

Alla tummar för att det inte är någon fara...
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012