Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

moonlaiz skrev 2012-03-21 07:27:57 följande:
    haha, lipar framför postkodmiljonären gör jag.. hahaha, känner mig astöntig!
    Man får väl se det som att man är en medkännande person Drömmer
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Superbia

Och det gäller att inte skutta ur sängen alltför fort på morgonen för min del. Antar att det är ligamenten som spökar, för det känns som att jag vuxit fast i mig själv om jag inte tar det lugnt. Inte jätteskönt.

• Superbia
    Champagne skrev 2012-03-21 19:09:55 följande:
    Igår fick jag se den lilla. Började blöda i måndags och åkte in och undersökte mig igår. Som tur är var det bara moderkakan som ligger långt ner och därför har jag blödit. Nu får jag dock inte anstränga mig men blev inte sjukskriven trots tungt jobb. Men det var underbart att se det lilla hjärtat slå. Först nu fattar jag att jag är gravid!
    Var det något prat på hur förlossningen blir? Tänkte om du har sån där föreliggande moderkaka eller vad det heter, då brukar man väl bli snittad va?
  • Superbia
    Em skrev 2012-03-21 18:26:39 följande:
    @ StarStruck: skit att va sjukskriven, men kanske bäst för kroppen...och skön inställning du har trots allt...fast vem hade inte velat slippa dammsugningen Jag ska nog kämpa på ett tag till..min bm ville sjukskrivamig ganska tidigt förra gången, men det ville ju inte jag....då. Hon frågade mig förra veckan om det gick o då sa jag ja...men jag är väl inte helt säker själv. Jobbar i skola/ fritidshem 100% så bara det tär ju på kroppen med foglossning. Ni har jag börjat fundera på pm jag ska ringa bm ändå. Jag jobbar som resurs till en pojk med adhd som kan få raseriutbrott, inte ofta men dock. I fredags gav han sig på en kollega till mig o slog bla en kon i kollegans mage...det har gjort mig orolig. Jag är rädd att det kan va min mage nästa gång...vad kan man göra? Jag hat lyft mina tankar med rektorn, men har inte fått respons mer än " sitt alltid närmast dörren....va f.n är det...blir superfrustrerad av att min oro inte tas på allvar!
    Om det finns risk för våld på din arbetsplats kan du ju alltid skicka in en ansökan om tidig gravidpenning. Vissa jobb kan man ju få gå hem från nästan direkt man blir gravid om det finns risk för att bli skadad. Då har inte chefen så mycket att säga till om antar jag. Jag hade inte jobbat kvar på ett sånt ställe länge till i ditt läge.
  • Superbia
    Nelliepop skrev 2012-03-21 18:01:56 följande:
    Jag kommer oxå vara sjukskriven resten av graviditeten.. Men jag har en stelopererad rygg.. Med massa platter o skruvar.. 
    Det lät inte så trevligt. Är det något som hänt nyligen?
  • Superbia
    Em skrev 2012-03-21 20:00:49 följande:
    Jomen visst är det så...men samtidigt är jag kluven. Det händer inte ofta, men mär det slår slint så slår det...slint!! Då jan han inre kontrollera sig själv, vilket är en del av hans problematik. Annars funkar det superBea...men jag kan inte släppa "tänk om" Så ska man hoppas på det bästa i 12 v till (vik) eller ska jag driva frågan vidare?
    Det finns ingen möjlighet till omplacering så att du slipper jobba med honom?
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-03-21 22:11:19 följande:
    någon här inne som är snittad?
    Jag. Första förlossningen slutade med snitt, andra vaginal.
  • Superbia
    Champagne skrev 2012-03-22 07:11:33 följande:
    Superbla: Barnmorskan sa att moderkakans normalt flyttar sig uppåt när det är så här tidigt. Vi skulle vänta till rul och se. Jag blev snittad med sonen men känner inget i ärret nu. Dock hade jag känselbortfall säkert i två år innan det försvann.
    Får hoppas att den gör det Glad
    Hur känner du inför en vaginal förlossning när du har blivit snittad tidigare?
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-03-22 15:25:17 följande:
    FijaLija: nej jag känner ingenting. Läkarna och bm kommer hålla koll under förlossningen. Ev får man en intrauterin kateter som mäter trycket i livmodern under värkarna.
    I ovanliga fall kan ju livmodern brista, OBS inte vanligt.
    Katetern är inte obehagligt, de för upp den i livmodern när du öppnar dig tillräckligt mycket....
    Antar att man tänker på HELT andra saker än vanliga kvinnor om man jobbat på förlossningen så länge....
    Jag blev snittad första gången och hade läst och hört att man skulle vara lite extra övervakad om man skulle föda vaginalt efter det. Ingenting sånt var aktuellt andra förlossningen. Det var inget som mätte något tryck. Tyckte att det var lite konstigt med tanke på vad jag läst mig till.

Gjorde även ett vändningsförsök andra gången och hade då hört att det kunde bli väldigt akut om vändningen gick fel. Att det liksom var "Ungen ska ut NU!". Kommer i nuläget inte ihåg varför, men det var väl något som kunde gå sönder, moderkakan kunde lossna eller vad det nu var. Jag frågade om detta när vändningen skulle göras, om det fanns personal tillgänglig ifall det skulle inträffa något akut. Svaret var i stort sett "Jaja, oroa dig inte för det du", precis som att det aldrig inträffar något allvarligt under ett vändningsförsök. Nu gick ju allting bra, men jag kan ibland uppleva att man blir lite nonchalant bemött.
  • Superbia
    StarStruck skrev 2012-03-22 21:12:36 följande:
    Fick åter igen åka in till gynakuten ikväll pga otäcka sammandragningar. Livmodertappen var stängd, bebisen levde runt i vanlig ordning, hon mätte huvet till vecka 16+3 på bästa bilden, kan vara längre gången än så, vi trodde att jag var i v 15+5, för måtten har stämt med min uträkning tidigare, skumt!
    Vad kan detta ha berott på då?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012