• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

läängtan skrev 2012-05-02 10:53:42 följande:
    nu är vi tillbaka från RUL :D en frisk liten pojke ligger det i min mage som beräknas titta ut 25/9. vilken lycka!♥
    Vad roligt Grattis till lilla gossen
  • NeLe
    Skoogish skrev 2012-05-02 11:53:15 följande:
    Blev inget RUL för oss idag.. Tydligen någon missuppfattning mellan mig och hon jag bokade tid med. Jag sa att jag skulle flytta ner och ville boka UL där, för jag var i vecka si och så och hon sa "Jaa, då tar vi och ser vad vi har. Blablabla, 2 maj kvart i 11." "Strålande!" "Hejdå!"
    Men nej, det var ju tydligen inskrivning, för att jag är ny och inget UL. Kan ni föreställa besvikelsen? Speciellt när jag har gått och oroat mig och inte känt några rörelser..
    Jaja.. Dom var trevliga hela bunten och barnmorskan verkade bra. Hon förklarade mer saker än den förra jag hade och sa vad som skulle hända och allt sånt där. Fick lyssna på hjärtat, också, så lite nerver stillades, som tur är.. 
    fick du ny tid för RUL då?
  • NeLe
    Bus Norpan skrev 2012-05-02 19:22:01 följande:
    RUL gick  bra här med en frisk tös (antagligen då det inte var givet, bara 98% säker gissade hon) Solig
    Kanske lite besviken och det känns lite taskiga men jag önskar mig en lite påg. Skäms
    Men jag vet att jag kommer vara lika lycklig oavsett kön när jag har den livs levande i min famn. Solig 
    Det blev bekräftat att jag misstänkte rätt att jag har moderkakan i framvägg. Därför det "känns" så lite sparkar. Sen var det ju lite kul att bli igenkänd av barnmorskan på spec.MVC. Cool
    Tyvärr flyttades jag bort från september Rynkar på näsan så det blev den 3/10 istället. Jaja... Men jag tror dock än på september.Drömmer

Skoogish: Gu var retligt att det blev så och riktigt kasst att din man missar att se underverket.
    grattis till lillan i magen
  • NeLe

Vad fina namn ni har, här är pojknamnet bestämt men har inga tjejnamn på kartan... Illa! Har tänkt på det dag och natt i ett pr veckor nu men finner inget som direkt passar

• NeLe
    Skoogish skrev 2012-05-03 14:11:59 följande:
    NeLe: Nope, jag har mitt kvar. När har du RUL?

Behöver tips på järnrik mat - gärna med recept. Tydligen ligger jag risigt till i järnvärde.. Oops ;)

Det här med andranamn. Sambon tycker att ungarna ska ha föräldrarnas namn, men där totalvägrar jag. Jag vill inte att mitt stackars barn ska leva med mitt namn, eller hans - uschusch. Då tycker jag hellre att det ska vara mor-eller farföräldrar eller annan släkt. Någon som nämnde att hennes mammas namn inte passade ihop med barnets namn. Min farmor heter Inga-Lill och har aldrig fått vara med i något av sina 17 barnbarns eller 5 barnbarnbarns namn, vilket hon är lite ledsen över.
    Men hon kom på att man inte behöver ha hela namnet, utan kanske bara Inga eller Lill - det är ju smart. Man kan ändra namnen lite, men ändå ha kvar meningen med det :) 
    Andranamn om det blir en pojk är redan klart för min del - Kristoffer efter sambons bror som dog för några år sedan.
    :) 
    har RUL nästa fredag. när har du ditt?
  • NeLe
    Skoogish skrev 2012-05-03 19:41:52 följande:
    NeLe: Jag har också nästa fredag - vilken grej :)
    Haha sicket sammanträffande vilken vecka kommer du vara i? vilken tid har du besöket?  
  • NeLe
    Skoogish skrev 2012-05-03 21:05:19 följande:
    Kommer vara i mitten av v22. Ska dit 10.30 tror jag. Du då?
    Det var den tidigaste tiden de hade och det är en läkare som ska göra ultraljudet - inte den vanliga ultraljudspersonalen, tydligen. Han brukade tydligen hoppa in ibland när han hade tid.. Men det gör inte mig nåt, bara jag får komma dit :)
    oj vad sent du har ditt RUL. Jag som tyckte att mitt var sent, jag kommer vara i v 19+6 enl sista mensen och i v 19+5 enl KUB. Har fått samma tid som dig hahaha
  • NeLe

Skoogish, hehe nja.. Inte om kg inte flyttas rejält är ju ändå ca 3 veckor mellan våra BF nu väl?!

• NeLe

Arre, det är klart att du är välkommen!! Grattis till lille Damon i magen får man fråga bad det är för hjärtfel man hittat?

Själv går ja in i v 20 (19+0) idag och känner inte ett dyft. Nu får bebis börja sparka tycker jag... Vill oxå mysa ju

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012