• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Enniie skrev 2012-01-27 22:44:10 följande:
    Edds: Det är samma sak här. Vi bor i en riktig skitsnackarstad där de känns som alla känner alla. Så vi valde att gå ut med det nu, så man slipper alla frågor. (är i v 9 nu)

Eh, barnet kommer ju oavsett liksom. ^^
    jaaa, det är samma här, jag är också i vecka 9 nu ! Men som sagt man kan inget göra åt de, ut kommer det iallafall men det hade varit roligare när magen börjar synas ;P

Ja som tur är !! hahah...

fyfan vad trött jag är föressten... haft sovande natt jour och inte fått en tillräckligt sammanhängande sömn.. blir att åka hem och slumra några extra timmar snart !! :) skönt !!
  • Edds
    LillyRose skrev 2012-01-28 05:52:12 följande:
    TJO vecka 9 och TREDJE månaden! Mitt illamående har ökat sjukt mycket,,läste å¨en av alla mina appar, äh har FEM på mobilen, att i vecka ni stiger nivån väldigt mycket som gör att vi mår illa..MEN den kommer sjunka ganska snart! BRA! Jag ska börja jobba nästa vecka på ett dagis..bytta blöjor på andras barn och vara illamående passar dåligt
    mitt illamående har sjunkt, är i 8+1 nu men alla är så olika. Jag är mer risig i magen som fan.
    och förra veckan mådde jag ofantligt illa så de får gärna lugna ner sig lite :P hoppas du slipper illamåendet nästa vecka !!! jag vet hur det känns, jag jobbar inom vården och de är jobbigt när man mår så illa..
  • Edds
    LillyRose skrev 2012-01-28 06:05:11 följande:
    Ja allt är såklart individuellt.....har mått småilla länge men nu är det värre! Ska bli så skönt och slippa sitta hemma och räkna timmar och få känna sig lite viktig igen
    Fast såklart kan man aldrig veta när det slår till. Vi stannade 3 gånger med bilen så jag fick öppna dörren och spy när min sambo hämtade mig på jobbet imorse. Nu ligger jag i soffan och frossar med hinken... höhö

Ja skönt för dig ! Jag ska sitta hemma och känna mig viktig i skolböckerna jag.. pjuh, det är tunga böcker att läsa känns det som.. när spyan ligger i halsen.

Det känns nästan som om jag är instängd i min egen hals, som om jag har kragen på jacken för hårt eller en halsduk runt, de känns som ett tryck, när illamåendet kommer, det spelar ingen roll om jag är spritt språngande naken, jag vill bara få bort allt runt halsen.::(
  • Edds
    MiaMy skrev 2012-01-28 09:40:06 följande:
    Jag hade också massa ilningar igår kväll. Mest lite åt höger och i mitten. Blev svullen senare också, tittade ner på min mage och den såg nästan sned ut! Någon mer som har så? Som att det var svullet ner mot högra ljumsken. Idag är det ömt just i den ljumsken.
    Gör ont då jag vaknar och sträcker på mig, svankar ordentligt, då hugger det i magen. Gör ju det innan jag vaknat ordentligt så hinner inte stoppa det Tungan ute
    jag har också så, ibland är det höger sida, ibland vänster. Och av någon konstig anledning har jag börjat dra ut mig och sträcka på mig ordentligt när jag vaknar, nästan sådär så det ser ut som på låtsas, armarna rakt upp och benen rakt ut och gäspa, och dåååå stramar det i magen, och jag kan inte hjälpa det...
  • Edds

välkommen hit och grattis till ditt pluss ! :)

• Edds
    eiramis skrev 2012-01-28 12:42:40 följande:
    Tack. Plussade svagt 13/1 och bekräftade med cb digital 15/1 men har ändå inte riktigt fattat att jag är gravid än. Har inte så mycket symtom mer än lite illamående på förmiddagarna samt att jag hade molvärk i magen runt bim, men det dyker väl upp mer symtom snart. Får väl iofs vara tacksam att det inte är mer eftersom jag jobbar som personlig assistent och jag misstänker att det inte skulle vara så uppskattat att kräkas när jag hjälper min brukare med hygienen.
    hehe ne, de du kan göra är att du förklarar som det är för din brukare, jag gjorde de direkt (jobbar också inom vården) Jag sa på en gång att ibland mår jag väldigt illa på morgonen och ibland ingenting alls och så sa jag att jag var gravid och hon blev jätte glad och förstående !! så förhoppningsvis kanske du också kan förklara :D

MEN de dagar jag mått så dåligt så jag kräkts, då har jag inte kunnat åka på jobbet för jag har varit helt sängliggandes och inte kunnat resa mig, sen kan det vara heeelt lugnt andra dagar och då går det hur bra som helst att jobba !
  • Edds
    LillyRose skrev 2012-01-28 15:54:20 följande:
    Vi har fem barn sedan innan...tror inte vi kan vänta längre än vecka 12 för det syns ju lite redan..å tro mig barn ser ALLT!
    vad är dina barn i för ålder? Jag har ju inga barn sen tidigare, men små småbröder som är mellan 5 och 9 år och jag har redan berättat för dom, var lite osäker på om jag skulle göra de men mamma tyckte jag skulle göra de :) fast de är ju inte riktigt samma sak :) men jag tänker mest på åldern, om dom förstår ifall något händer osv.
  • Edds

hjälp hjälp hjälp hjälp hjälp !!!  har fått FUCKING RYGGSKOTT tror jag, kan inte röra mig !!!!!!!!!

• Edds

hur tusan gör man om man blir sjukskriven? jag är i princip sängliggandes nu pga min rygg och kan inte jobba / vikariera som jag nu gör egentligen...., men eftersom jag är arbetslös så finns det inte mycket jag kan göra va ? leva på gubbens pengar?

• Edds

imorgon är det UL för mig.... på ett sätt ångrar jag nästan att jag bokade det, jag är så jävla nervös att min mage får ett nervöst sammanbrott !!!!!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012