Vi som väntar smått i September 2012
Lycka till på ul ni som ska gå! Kommer gå superbra! Kram
Jag ska definitivt amma! Jag är så nerrvös över tanken om det skulle bli så att jag inte kan amma den här gången! :P usch, jag skulle inte kunna gå hemifrån om jag skulle vara tvungen att ta med mig flaska och grejer varje gång, för jag är så himla klantig och virrig så jag skulle säkert glömma det hela tiden! Ammade min dotter helt fram till 5 månader, och delvis till hon var ett år och nio månader. Så himla smidigt att alltid ha perfekt varm mat med sig, och om man skulle vilja slippa någon gång brukar det gå att pumpa ur lite.
I natt tog jag mig friheten att åka in till förlossningen för en koll. Hade känns mig lite extra orolig och konstig under dagen, och var så yr och darrig när jag skulle gå och lägga mig. Så himla ovanligt, jag brukar verkligen inte vara den som vill vara till besvär i onödan. Men jag fick komma in på en gång när jag frågade. På det lilla sjukhus jag tillhör så vet de flesta vem jag är i och med vad som hände med tvillingarna. Så som jag har blivit bemött nu den här graviditeten, så skulle jag lika gärna kunnat vara prinsessa! :) Allt såg i alla fall bra ut, var nästan rädd att jag skulle fått högt blodtryck igen, men det var perfekt. Och så fick jag höra hjärtat på min lilla älskling! som också det lät helt perfekt! Men jag fick i alla fall ordination att vila idag, så nu har jag just avnjutit en sen frukost i sängen, som min käre man serverat mig.
Namn är verkligen jätte svårt! I och för sig så har jag ett. Pojknamn som Känns på något sätt förutbestämt. Jag fastnade för det namnet innan jag blev gravid den här gången, och jag kan liksom inte tänka bort det heller! :) Hoppad bara att min man är med på noterna angående det namnet, för vi kommer aldrig överens när det gäller Pojknamn! Om det blir en tjej så är jag helt uttömd på förslag. Jag har ju döpt tre flickor, och det finns inga fler namn som känns "rätt". Mina barn har alltid haft sina namn redan innan födseln, sådana som bara känts självklara. Men men, något måste ju barnet heta oavsett kön!
Jo men visst känns det bra när de lyssnar på en,. Även om det är så att man bara är orolig utan egentlig anledning, så är det ju så mycket bättre om man bara får kolla upp lite snabbt och se att all är bra. På så sätt mår man ju mycket bättre, och slipper oroliga sömnlösa nätter! :)