Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Jag lägger in min fråga här också, folk verkar så sura på övriga FL:

Jag var på gynakuten och fick göra VUL igår.
    Måtten på fostret har alltid stämt med den veckan jag räknat ut tills igår.
    Jag trodde att jag var i 15+6 men måttet på huvet´ mätte hon till 16+3, som bäst, det kan alltså ha gått längre.
    Jag fick utslag på äl-testen 16-17 dec, jag testade ca en vecka innan och en vecka efter det men det var bara pos just då. Senaste mensen var 27/11 och jag har en cykel på 26-42 dagar, Den 28/12 fick jag "Gravid 1-2" på CB-digital. Hur går allt ihop?

• StarStruck
    TheFamily skrev 2012-03-23 08:42:40 följande:
    StarStruck: ha ha oj sorry inte meningen att skratta. Jag menar bara att ta inte det dom säger så allvarligt! ALLA bebisar är ju olika och de vet inte allt om hur dom utvecklas.
    Med dottern blev jag flyttad på rul. Tillbaka 3 veckor!!!!!!
    Alltså jag var i v18+ när jag var på rul och var helt plötsligt i v15+???!!!!
    Det skulle betyda att jag plussade två veckor innan jag ens blivit gravid....ha ha
    Hon kom en vecka EFTER MITT DATUM ändå....
    Så ta det inte så bokstavligt det dom säger. Det är bara en uppskattning INTE fakta!
    Kram kram kram
    Jag blev så fundersam, det är min första gång och jag fattar ingenting, det har ju stämt exakt alla andra gånger. DET gör mig fundersam, det har ju stämt tidigare och helt plötsligt har den vuxit mer än jag trodde. Hon mätte ju huvet så det kanske betyder att den är lite smartare än dom flesta i sin ålder :P
  • StarStruck
    Superbia skrev 2012-03-23 08:44:03 följande:
    Ibland får man det bara inte att gå ihop. I ditt fall hade jag gått efter storleken på bebisen, det känns nog mest pålitligt, jämfört med tester och andra uträkningar Glad

Har du blivit påhoppad för den här frågan, haha?!
    Haha, nej då, det är bara ingen som orkar ta sig an mitt fall och ge mig ett svar ^^
    Ska nog göra det, men det är ju så knäppt, kommer ju aldrig lita på diverse test mer :P
  • StarStruck

Eiramis, jag har moderkakan i framvägg + en hel del övervikt och jag hörde tydliga hjärtljud redan i v 13, så det borde alltså inte vara ett problem. Man får verkligen leta och lyssna med högt ljud, börja långt ner. Jag hör oftast precis över blygdbenet.

• StarStruck

På inskrivningen för typ 7 veckor sen hade jag gått upp 1 kg, nu vet jag inte faktiskt, men säkert iaf 4 kg till ;(
    Jag känner mest sparkar när jag vaknar på morgonen och vänder mig på mage, dessutom tror jag att den gillar att sparka och slå på min kissblåsa ;(

• StarStruck

V 18 i morgon!
    Ca hälften har gått nu och jäklar vad fort det har gått, om 18 veckor är det dax att packa BB-väskan enligt en app jag har ;)
    Jag har redan börjat fundera på vad jag ska ha med mig, lol^^

• StarStruck
    marla333 skrev 2012-03-25 22:04:32 följande:
    gick in i vecka 18 idag. jag har inte känns några sparkar alls! hur orolig ska jag vara? tänkte ringa bm imorron och höra. är orolig att nåt är fel...
    Du behöver inte vara orolig, det är rätt så vanligt att inte känna något än:)
    Speciellt om man inte fått barn innan, min syster kände inget för ens i v 25 och hennes mår jättebra!
    Men det är bra att du ringer och frågar om du är orolig!
  • StarStruck
    FijaLija skrev 2012-03-25 21:53:59 följande:
    Jag står på -4kg.har dock inte vägt mig sen inskrivningen 7/3 så det kan tänkas att jag har gått upp nu. Jag var/är inte smal! Konstigt nog pratade inte min Bm något om hälsosamtal vilket verkar vara obligatoriskt med högt BMI (avskyr BMI) Det kommer nog dock. 86pannor fördelat på 158cm är nog inte så poppis! :/ 

Jag vägde ca 116 på inskrivningen och är lika lång som du, DET var inte särskilt poppis, jag har ett BMI på ca 46 just nu.
  • StarStruck
    FijaLija skrev 2012-03-25 22:33:56 följande:
    aaah! okej, nej jag kan tänka mig att det inte var det... Men mår du bra? Då tycker jag inte att de borde vara så kinkiga i såna fall!
    Jag vet inte vad mitt BMI ligger på...

Ja, jag mår super, förutom foglossning då, men det är ju inte viktrelaterat :)
    Alla värden och sånt är också bra, som tur var, hoppas det förblir så också.
  • StarStruck

Är det vanligt med synliga sparkar ovanför naveln i v 18?

Jag satt i soffan igår och så från ingenstans så såg det ut precis som att nån sparkade 1,5 dm ovanför naveln, det såg jätteläskigt ut, det följde inget tarmljud och det kändes likadant som andra buffar jag känt lite längre ner (men inte sett) som inte heller följts av typiska tarmljud. Klart det kan ha varit tarmarna också men det syntes jättetydligt och 2 gånger på raken, sen igen efter någon minut efter fast lite svagare, men det syntes då med.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012