Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Är det bara jag eller går tiden sjukt mycket långsammare?

• StarStruck
    sexhundra skrev 2012-01-01 23:53:46 följande:
    Jag håller med, dagar går sjukt långsamt! Jag undrar lite om det här med VUL. Får vem som helst be om att göra ett bara för att vara på "säkra" sidan eller måste man ha/haft nån blödning osv för att få göra ett? Och den här maskinen ni prata om man kunde köpa för att lyssna hjärtljud, funkar det verkligen? och från vilken vecka kan man använda den? ;)
    Beror väldigt mycket på vart man bor, i min kommun är det helt uteslutet innan v18, så jäkla dåligt!
    Angelsound funkar från ca v 12, en del har hört tidigare och en del senare vad jag kunde läsa mig till. Jag ska köpa en efter inskrivningen, kommer vara i v 11 då:)
  • StarStruck
    sexhundra skrev 2012-01-02 00:31:45 följande:
    Har ni några namn? :F
    Japp, för både kille och tjej^^
  • StarStruck
    sophiejennifer skrev 2012-01-03 09:54:01 följande:
    Nej, han skulle ta blodprov ändå så han bättre HCG och tyckte det sånt lågt ut. Kombinerat med blödningen sa han att jag hade fått missfall. Men det blödde knappt ett dygn, jag vet inte hur mycket det ska komma men det kändes lite?
    Vet att grav.test kan visa + efter missfall så vågar inte testa, bör jag ringa Gyn eller BM?
    Man måste inte blöda mycket under ett mf :/
  • StarStruck
    Eddies skrev 2012-01-03 13:03:15 följande:
    jag var på hälsosamtal igår .. det gick bra
    men jag blev så irriterad för att de ska sitta med sin statistik att 1/3 får missfall och det är sån stor risk etc etc.
    jag tycker dom kan SLUTA med sånt, jag orkar inte, jag vill inte oroa mig jag vill bara njuta..

har inskrivning i vecka 12... altså 20 februari... sen får jag inte göra UL förrän i vecka 17-20 ... de känns jävla sjukt sent.. fattar inte

hehe blev lite bitter, men jag hade förväntat mig att man fick göra tidigare :P Tror jag har några irritationshormoner som kikat fram idag hehe
    Håller med, det känns lite väl sent att vänta så pass länge med att få se om ungen ens lever.
    Man borde få göra ett vul på inskrivningen iaf!
  • StarStruck
    ZooZoo skrev 2012-01-03 13:18:35 följande:
    Hejsan,

Är också ny här i trådenGlad 
    Jag och fästmannen väntar vårat första barn. Det är helt otroligt vad lycklig man ärSolig Vi har inte berättat för några ännu, det får bli en överraskning i slutet av februari om allt går bra. Vågar inte ta ut något i förskott. Men åh vad jag längtar efter att berätta för mamma!!!

Vad gäller symtom så är det hittills bara synliga blodådror på brösten (som kom väldigt tidigt!) och lite känsliga bröstvårtor, "fylligare" bröst och lite molvärk/knip i magen ibland. Annars mår jag väldigt bra hittills *pepparpeppar*Skrattande   

Är det några här som bor i Uppsala eller i närheten av Uppsala? Glad  Jag är enligt de uträkningar som finns på nätet i vecka 4+4  
    Hej och grattis!
    Vi har exakt samma symtom och är lika långt gångna!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012