-
Jag har BF 3/9, men fått tid för planerat snitt 27/8. :)Edds skrev 2012-08-08 08:59:58 följande:Bellona: 19?:D woho!! Men då är du beräknad i slutet av aug va?:)
-
Planen är att hon ska få heta Bellona Sofia Elisabeth, med Bellona som tilltalsnamn. Så vi hoppas hon är en Bellona när hon kommer ut också.babyboom2005 skrev 2012-08-14 21:50:05 följande:Spännande startruck:)
Måste fråga er, vad har ni för namn på gång till era små? -
Jag har ett riktigt "duckface" när jag vaknar på mornarna, läpparna är fulla med vätska så jag knappt kan stänga munnen. Lagom snyggt. Men sen går det ner under dagen.Edds skrev 2012-08-16 14:26:13 följande:Jag har hört ( och sett bilder på både mor och svärmor ) att man kan få en riktig potatisnäsa om man samlar vätska... Detta har jag dock inte gjort :D MEN kan man samla i läpparna?? Mamma frågade på fullaste allvar igår om jag satt fyllning i läpparna och nu när jag tittar på ex mun överläpp så ser den väldigt ny fylld ut , put anka läpp ungefär haha :)
-
Nuttzh och wiklara, facebookgruppen är hemlig så ni behöver vara vän med någon och bli inbjudna till gruppen. Ni kan lägga till mig om ni vill så bjuder jag in er, heter Katrin Elglund på fb.
-
Jag har också ångest inför amningen, vill verkligen att det ska fungera. Men samtidigt tänker jag inte kämpa mig döds för att få det att fungera heller, ersättningen är så bra så det spelar ingen roll så sett. Men vill helst kunna amma.Choccolat skrev 2012-08-22 10:50:33 följande:Alla verkar ha en väldigt lättsam inställning till amning.. eller det kanske är fel ord.. men ni verkar vara så "carefree" om ni förstår vad jag menar.. Funkar det så funkar det.. typ..
Jag tror att jag kommer bli väldigt ledsen och besviken ifall jag av någon anledning inte lyckas amma. Jag VILL verkligen! Jag kan se framför mig hur jag sitter och kämpar och kämpar med tårarna sprutandes och hur jag ber varenda människa om hjälp... fy... det är lite ångest faktiskt! -
Lemis, jag blev snittad för två veckor sen. Tyckte inte det var någon fara alls. Det jag var mest rädd för var iofs att få svårt att andas med ryggbedövningen och visst, det påverkades, men var ingen fara. Hade väntat mig lite panik, men det gick jättebra.
-
Lemis, nej, det gick rätt fort allting. Så fort hon kom ut så fick jag se henne och pussa henne, men gick dom iväg med henne och vägde och kollade så hon mådde bra och sen fick jag henne på bröstet medan dom sydde ihop mig. Orkade inte ha henne ligga där så länge pga andningen, men då låg hon i mannens famn precis brevid mig istället. Hade också syrgas, men tyckte inte det hjälpte så bra. Men så tog bedövningen lite väl bra på mig också, så det är nog inte så för alla med andningen. Dessutom var personalen jättebra under hela operationen och efteråt så det var bara lugnt runt omkring. Har panikångest, så var rädd att få det under operationen, men det slapp jag.
-
Stort grattis pollyann. :)
-
Grattis Ida. Vad skönt att allt gått bra!
-
Grattis Edds!
-
Grattis Idamarja!
-
Lemis, jag hoppas verkligen operationen går bra på fredag. Håller tummarna för er. Kram
-
SatuSv skicka en vänförfrågan till mig, Katrin Elglund, på Facebook så bjuder jag in dig till gruppen.
-
Hanna85, grattis till dottern. :) Skicka till mig du också om du vill.
-
Jag la till dig i gruppen nu Tinials. :)