TheFamily skrev 2012-04-25 10:58:31 följande:
Snälla tjejer sluta noja över viktuppgång nu under graviditeten!
Jag fokuserar på värsta peppen att börja träna när bebis kommit ut. Världens bästa fertförbränning är ju att ta vagnen och promenera så att du blir svettig varje dag!
Inte bra att tänka på vikten hela tiden, särskilt om man haft problem med detta innan!
Försök se det som att detta är tillfälligt och att de flesta kilona faktiskt försvinner de första dagarna efter förlossningen...
(jag gick ner 11 kilo bara tre dagar efter förlossningen, resten under de fyra kommande månaderna och jag gick upp 22 kilo!!)
Heja brudar, ni är fantastiska som ni är!
Kram
ursäkta mig för att jag går emot nu men jag tycker att det är upp till var och en hur de ska reagera och bete sig angående sin vikt. För de som är lättviktare och inte har några problem med att hålla vikten nere är det rätt lätt sagt men för andra, som exempelvis mig, som bara behöver kissa på ett graviditetstest och samtidigt gå upp minst tre kg (ja jag är fullkomligt allvarlig) är det inte lika enkelt att bara vifta bort viktfrågan.
Nu är det inte så att vi alla känner varandra fullständigt ut för att veta vad som ligger i djupet för oron om vikten och därför tycker jag att alla tankar ska respekteras oavsett viktuppgång. Vissa känner kanske att de behöver prata av sig mer än andra om man säger så...
Då detta är mitt tredje och sista barn så kommer jag också ge järnet för en kalaskropp sedan men vägen dit kommer bli svår, jag kan säga att min viktfråga inte handlar om själva siffran utan mer om mängden överflöd som måste bort
efter den efterlängtade förlossningen.
Inte meningen att trampa någon på tårna nu eller så men jag hoppas ni förstår vad mitt syfte med detta inlägg är...