• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-04-24 17:29:04 följande:
    Det gick rätt bra på mvc idag, har gått upp knappt 1 kg på 9 veckor! På fre blir det glukosbelastning.
    jhk88 skrev 2012-04-24 18:11:41 följande:
    Jag har gått upp 2 kg på 10 veckor och det är jag nöjd med=)
    *avund*
    Skoogish skrev 2012-04-24 17:58:38 följande:
    NeLe: Jag vet, vill också känna! Vet inte än vart den ligger, ska på UL om en vecka.. :)

Em: Haha, tyckte att det var dags att världen fick se min vackra nuna ;) 
     åh mys... mitt RUL dröjer tyvärr minst två veckor till
  • NeLe
    Skoogish skrev 2012-04-24 22:01:08 följande:
    NeLe: Usch, jag tror inte att jag skulle klara mer väntetid :P Längtar som tusan :)

Skönt att det inte bara är jag som knappt går upp i vikt. Har varit latare än någonsin och ätit dåliga saker, men vågen står bara på +1 just nu.. Men, det slår väl till senare ;)
    du är inte ensam Och attan så avund jag är på er som knappt går upp i vikt. Jag försöker vara nyttig och visst faller jag dit ibland men +12 kg är inte att överdriva Är rädd för vart detta kommer sluta!
  • NeLe

Edds, ja jag förstår vad du menar... Vill så gärna vara -10 kg nu iaf..

Skoogish, man kan ju bara önska men inte d e så

• NeLe
    TheFamily skrev 2012-04-25 10:58:31 följande:
    Snälla tjejer sluta noja över viktuppgång nu under graviditeten!
    Jag fokuserar på värsta peppen att börja träna när bebis kommit ut. Världens bästa fertförbränning är ju att ta vagnen och promenera så att du blir svettig varje dag!
    Inte bra att tänka på vikten hela tiden, särskilt om man haft problem med detta innan!
    Försök se det som att detta är tillfälligt och att de flesta kilona faktiskt försvinner de första dagarna efter förlossningen...
    (jag gick ner 11 kilo bara tre dagar efter förlossningen, resten under de fyra kommande månaderna och jag gick upp 22 kilo!!)

Heja brudar, ni är fantastiska som ni är!
    Kram
    ursäkta mig för att jag går emot nu men jag tycker att det är upp till var och en hur de ska reagera och bete sig angående sin vikt. För de som är lättviktare och inte har några problem med att hålla vikten nere är det rätt lätt sagt men för andra, som exempelvis mig, som bara behöver kissa på ett graviditetstest och samtidigt gå upp minst tre kg (ja jag är fullkomligt allvarlig) är det inte lika enkelt att bara vifta bort viktfrågan.

Nu är det inte så att vi alla känner varandra fullständigt ut för att veta vad som ligger i djupet för oron om vikten och därför tycker jag att alla tankar ska respekteras oavsett viktuppgång. Vissa känner kanske att de behöver prata av sig mer än andra om man säger så...

Då detta är mitt tredje och sista barn så kommer jag också ge järnet för en kalaskropp sedan men vägen dit kommer bli svår, jag kan säga att min viktfråga inte handlar om själva siffran utan mer om mängden överflöd som måste bort efter den efterlängtade förlossningen.

Inte meningen att trampa någon på tårna nu eller så men jag hoppas ni förstår vad mitt syfte med detta inlägg är... 
  • NeLe
    TheFamily skrev 2012-04-25 16:57:00 följande:
    Nele: inte meningen att göra dig upprörd. Tyckte iof att du går lite långt genom att säga att jag inte respekterar dom som har behov att prata om det. Klart man ska prata om det, jag trodde enbart att jag försökte stötta. :(. För övrigt ser du ju inte ut att vara överviktig det minsta på dina bilder och du har fått barn innan så jag förstår faktiskt inte varför du tar åt dig så. :(. Får man inte vara positiv här i tråden??

Kakis:tack men antar att det inte spelar nån roll vad jag skriver här....jag får tydligen inte säga nåt om vikt överhuvudtaget...oavsett om man är positiv eller negativ. Skulle jag inte få prata här i tråden om att jag INTE går upp i vikt då och fortfarande är orolig för det??
    Blir så ledsen....
    Funderar allvarligt på att lägga ner fl....
    Kram
    min mening var inte heller att gå i attack mot dig utan jag ville bara påpeka att man självklart får gnälla av sig angående vikten. Det finns de som kanske inte har en endaste krämpa under graviditeten men som har problem med vikten, ska man då inte få uttrycka sig lika mycket som någon annan då? Det var bara så jag tänkte...

Jag är inte överviktig nu men jag har varit. Det tar på mig psykiskt att veta att jag kommer hamna där igen oavsett hur jag ser ut nu. Jag har fått kämpa som sjutton för att göra mig av med både graviditetskilon efter två graviditeter och sambokilon på detta. När jag äntligen började nå till min målvikt så fick jag ett slag i ansiktet med att gå upp igen för att sedan upptäcka att detta var på grund av att jag är gravid igen. Som jag nämnde innan, jag behöver bara kissa på testet så har min vikt ändrats Men ni ska inte förstå mig fel, jag är oerhört glad över graviditeten men hade helst varit utan de överflödiga kilona jag så lätt samlar på mig... 
  • NeLe
    NeLe skrev 2012-04-25 20:43:48 följande:
    min mening var inte heller att gå i attack mot dig utan jag ville bara påpeka att man självklart får gnälla av sig angående vikten. Det finns de som kanske inte har en endaste krämpa under graviditeten men som har problem med vikten, ska man då inte få uttrycka sig lika mycket som någon annan då? Det var bara så jag tänkte...

Jag är inte överviktig nu men jag har varit. Det tar på mig psykiskt att veta att jag kommer hamna där igen oavsett hur jag ser ut nu. Jag har fått kämpa som sjutton för att göra mig av med både graviditetskilon efter två graviditeter och sambokilon på detta. När jag äntligen började nå till min målvikt så fick jag ett slag i ansiktet med att gå upp igen för att sedan upptäcka att detta var på grund av att jag är gravid igen. Som jag nämnde innan, jag behöver bara kissa på testet så har min vikt ändrats Men ni ska inte förstå mig fel, jag är oerhört glad över graviditeten men hade helst varit utan de överflödiga kilona jag så lätt samlar på mig... 
    PS. jag har aldrig påstått att du inte respekterar någon och inte heller skulle jag säga ngt emot när du vill diskutera din viktuppgång/nedgång. Mina ord var bara riktade till alla på det sättet att man SKA kunna få prata om oavsett det handlar om det ena eller det andra utan att någon ska anmärka på något sätt... (OBS! Syftar fortfarande på alla i allmänhet och inte personligt mot dig!)
  • NeLe
    TheFamily skrev 2012-04-25 21:48:06 följande:
    Skogish: gulligt av dig! Kram

Nele: allt förlåtet och glömt? Gå vidare?
    Kram
    självklart! Fanns inget att be om ursäkt eller förlåta för den delen Tycker inte illa om dig på något sätt och har inte gjort det någon gång heller
    Superbia skrev 2012-04-25 21:38:36 följande:
    Min sambo är född 19 december och han säger att det är skit verkligen. Det borde vara dödsstraff på att slå in presenter i julklappspapper eller att slå ihop present och julklapp! Själv fyller jag också nära jul, men på "rätt sida", i början på januari, och har aldrig klagat Glad
    du, det där känner jag igen. Jag är född 25:e december och jag om någon har alltid fått en present och då alltid fått välja ifall jag ska ha d till jul eller som födelsedagspresent.. Riktigt fusk! Men nu i efterhand (dvs efter 20 års åldern) är jag inte längre ledsen över att fylla år så sent på året för det har ju sina fördelar också
  • NeLe
    Edds skrev 2012-04-25 22:20:52 följande:
    Försöker räkna sparkarna.. Är nog uppe i 25 st på rak nu de senaste 10 minuterna.. Kvällspigg som sagt!!
    åååh så myyys här står det fortfarande helt still Tungan ute
  • NeLe
    Edds skrev 2012-04-26 08:27:59 följande:
    Klart jävla arsle är jag !! åååå ..... :( var aldeles just ut med hunden.. och jag VET att det är halt ute (skall förövrigt slå den polis som kommer och ger mig böter för att jag fortfarande kör med vinterdäck)

så halkade jag !! :( och slog i huvudet riiktigt hårt, tinningen och käken och sidan av knät, jag hängde som inte riktigt med vad som hände.. kopplet flög och hunden sprang iväg.. ja det låter komiskt men nu kan jag inte sluta oroa mig att bebisen kanske skadats? Den skickade en kick åt mig men ändå ... Det var en riktig smäll...

och ryggen såklart, lär ju inte må såbra utav detta.... sitter just nu bara och väntar på att jag har fått hjärnskakning och ska börja må illa snart.. eller så rädd att jag börjar blöda stora floder ...

snälla ge mig någon ett lugnande ord ...
    åh vännen, oroa dig inte. allt e nog finfint med bebis. den är så skyddad i magen så att det skulle krävas massor innan någon riktig skada ska ske. hoppas du repar dig fysiskt sätt för bebis behöver du iaf inte oroa dig för
  • NeLe
    shopahollic skrev 2012-04-26 12:01:46 följande:
    Hej tjejer, jag är normalt inte alls en orolig person och de tidigare graviditerna har jag inte haft någon tanke alls över att det ska vara något fel då jag kännt buffar och sparkar tidigt, nu eftersom att jag inte känt något alls, har mindre mage än med de andra barnen och heller inte känner mig gravid öht så ringde jag till Sibyllekliniken imorse, som tur var hade de ett avbok och jag fick en tid redan kl 10.20.  

Kan inte beskriva lyckan över att få se det lilla hjärtat slå, jag som inte kunnat släppa tanken på att bebis kanske inte levde och så ligger det en alldeles perfekt liten bebis i magen. Han daterade mig till 26/9 och det borde stämma med våra datum räknade efter bim, 2 veckor till rul vilket betyder att jag då är i vecka 21 (20+1) känns sent men nu när jag vet att bebis mår bra och växer så går det an att vänta.
    350kr fick jag betala och det var det verkligen värt.  

För er som är oroliga så kan det vara värt att kolla upp, funderade på en sån där angelsound men skulle bli så extremt nojjig om jag inte lyckades hitta hjärtljuden så jag vågar mig inte på det själv. 
    jag har BF 28/9 dvs 2 dagar efter dig och jag är i v 17+5... Hur kan du vara i v 20+1 då? Lite knasig ihopräkning för min del men det kanske är jag som missat något
    Edds skrev 2012-04-26 14:27:29 följande:
    Sådär nu är jag hemkommen och som vi trodde ingen fara men de var så Goa när jag kom in och hon ville kolla ordentligt så jag fick se lilla bebisen på ul bild. Och moderkakan satt fint och bebis Lika livlig som vanligt , känns skönt att jag fick kollat annars hade jag funderat för mycket... Nu blir det broddar under skorna!! Och det är snart maj,, hemskt :)
    härliga  nyheter och vad skönt med så behjälplig personal  
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012