Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

Lilla M: så du ska ta dig förbi v9.. Jag me..

• Choccolat

Lilla M: exakt dom!!!
    Fan.. Jag var ju på äl+15.. Ska då alltid vara värst!

Den där listan med underbara saker att vara gravid.. Tårarna bara rinner när jag läser... Så underbart och jag längtar ihjäl mig..

• Choccolat
    Den lilla M skrev 2012-01-07 11:43:38 följande:
    Mikaela: Här är en kopierad bild från FF dag 15 efter ÄL så du är inte värst !!

Ha ha! Någon som är samma som jag.. SKÖNT!!!
  • Choccolat
    Enniie skrev 2012-01-07 12:30:33 följande:
    Är det någon annan som lider av extrem trötthet? Idag är jag så trött så jag knappt orkar stå på benen.... -.-
    Jag är precis tvärt om.. vilket jag finner helt sjukt! Jag är sååå pigg på kvällen, natten.. jag kan inte somna, väl jag somnat vaknar jag 53 gånger per natt.. (kanske för jag är orolig). Klarar inte av att ta sovmorgon fast jag verkligen kan unna mig.. Är såå besviken på att jag ska vara så vaken! Tog exempelvis en promenad inatt 01.30....
  • Choccolat
    N1987 skrev 2012-01-07 12:32:27 följande:
    Samma här.. 3 av mina MF har varit supertidiga, runt BIM men ett av dem var i v. 9 så det är tröskeln även jag ska ta mig över..
    Nästan humor att vi alla har v 9 som tröskel.. denna gång ska det banne mig gå! =)
  • Choccolat
    N1987 skrev 2012-01-07 12:47:40 följande:
    Jag trodde jag var ensam!! Jag har varit trött en kväll sedan jag fick reda på denna graviditet men för övrigt har jag varit så mycket piggare än vanligt. Vaknar tidigt och somnar sent.. Måste ju också ha något med hormoner att göra? Eller är det alla tankar som ställer till det tror du?
    Alltså... jag vet inte.. förra gången jag var grav var jag dödstrött... Kankse för att vi inte gått så långt ännu.... vet inte vad som är värst egentligen.. sjukligt trött eller inte kunna sova.. ha ha!

Tror det kan finnas mååånga tankar som håller mig vaken dock...
  • Choccolat
    FruFH skrev 2012-01-07 17:58:49 följande:
    Tack ,tack!

Ja det känns inte som det är så många 30+ här.
    Har du barn sen tidigare också?

(Har ju lite dålig koll på er nu. Tänkte att jag skulle läsa igenom hela tråden med det var liiite för många sidor...Flört)
    Välkommen hit! Njae.. vi är väl kanske 5-6 st 30+are... =)
  • Choccolat
    Ma JoLi skrev 2012-01-07 23:40:11 följande:
    Jag fick mitt MF i slutet av vecka 9 jag också...
    Men jäklar! Vi måste typ hurra för varenda en av oss när v 9 är passerat!!!
  • Choccolat

Hmm.. jag måste säga att jag är lite förvånad över att det är så mååånga som ska göra tidiga vul. Alla kan väl inte haft problem innan med upprepade mf, ma eller x?

När det gäller x så förstår jag att man gör vul jättetidigt för att kolla att det sitter rätt... men om man ska kolla ma eller bara minska oro, så är man ju faktiskt inte säker på att se något förrens v 8, dvs 7+.... Vad jag vet brukar man avråda från vul tidigare än så pga att det kan skapa ännu mer oro ifall man inte ser något TROTS att allt är som det ska... Många ser ju hjärtat vid 6+.. men långt ifrån alla..

Jag menar verkligen inte att vara negativ eller otrevlig.. nog för att detta ska bli mitt första barn, men gravid har jag varit tidigare. Och hade jag kommit in i denna tråden helt blank sedan tidigare hade jag blivit skitnojjig och trott att det är nästan självklart att man ska göra vul senast i v 7 typ...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012