N1987 skrev 2012-01-27 09:30:28 följande:
Graviditeten avstannat för drygt en vecka sedan.. Förmodligen. Det var för litet i alla fall och inget hjärta. Bara vänta på blodet.. Lycka till ni andra tjejer!
jag beklagar verkligen !!
jag har själv legat och gråtit nu i några timmar.. Tog ett test imorse igen som var jätte svagt .. och jag förstår inte varför?! det var lika svagt som det var första gången jag plussade ! .. tog med morgonurin och allt. Jag ringde till min barnmorska och förklarade och sa att jag inte alls mår lika illa längre, jag har ingen växtvärk och känner mig allt annat än gravid.. Och jag hade verkligen verkligen hoppats på att få ett svar som "Det är ingen fara, det är helt normalt"
men istället sa hon att jag inte är helt ute och cyklar, att om hcg nivån sänks i testerna så kan det vara att jag fått missfall eller att det håller på att bli ett.. men hon kunde inte erbjuda mig ett ul eller vul, ne för det kan jag ju inte göra jag mår ju hur bra som helst och jag blöder inte. "Det kan fast dröja fram till vecka 12 att man börjar blöda och får veta att bebisen dött i vecka 7" som om det var det mest naturligaste i hela världen fick hon det att låta som, att man ska gå runt i sin lycka och tro att man är gravid och bebisen är död. Jag kan inte förstå varför jag inte kan få komma in och se, NU på en gång. Jag klarar inte det här...
Som tur är har jag ju redan bokat ett hos privat, så på tisdag ska jag dit, och det känns som en helvetes lång oändlig tid. Om min bebis är död....
Jag har verkligen inte något hopp kvar för tillfället... men får väl försöka klara mig igenom dessa långa dagar och försöka klara av att jobba, och äta familjemiddag och bara vara allmänt normal......