• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

En jäkla tur då att jag började plugga innan jag sa upp mig =) Verkligen tur !!

Här är symtomen som vanligt;
    - någon gång då och då lite växtvärk, men den har minskat.
    - illamående dygnet runt, kräkningar någon gång i veckan..
    - trött, men de är jag vanligt också
    - frusen, de är jag jämt annars också
    - gasig men inte lika svälld som innan..

Dock är jag jätte orolig ändå och måste nog boka en vul trots allt.. tog ett gravtest som inte var lika starkt som de jag tog för 2 veckor sen... det känns inte bra ......

• Edds
    N1987 skrev 2012-01-26 07:16:23 följande:
    Jag gjorde också ett gravtest för nån vecka sedan som var svagare. Det kan säkert bero på att du druckit mera eller kissar oftare. Säkert ingen fara.. Imorgon har jag VUL, vi får se om bebisen mår bra. Gör den det är det ju i alla fall ingen fara om gravtestet visar lite svagare! :)
    ja, det hände ju visseligen mig för någon vecka sen också och när jag dagen efter tog ett test så visade det lika starkt igen. Men jag ska ha det som argument för min sambo att vi ska göra ett vul ! (han är fortfarande emot de och vill att vi väntar) Men jag kan verkligen inte slappna av, sen är det väl dumt av mig och hålla på och testa, men tycker de är kul, brukar testa när jag går in i en ny vecka ungefär. Imorgon vecka 9, 3e gravmånaden är hjärtligt välkommen !!! :)
  • Edds

Nu har jag bokat ett UL och fick tid redan på tisdag ! blev genast väldigt nervös

• Edds
    N1987 skrev 2012-01-26 16:47:45 följande:
    Låter som ett bra argument :) Bättre att du kollar än att du gör runt och oroar dig tycker jag. Är ju aldrig kul att vara orolig. Jag håller med dig om att det är kul att testa, jag älskar det verkligen! :D
    Ska ta mitt sista test nu, har ju ett kvar sedan några veckor men sen kommer jag inte köpa några fler.
    Grattis till 3:e månaden, det är stort ju! Längtar dit :D
    Ja verkligen ! Men nu insåg jag att jag måste boka om tiden, till veckan efter. Jag kan ju fan inte åka dit utan honom. Har ni med bebbens pappa på era dessa första vul? Jag vill ha med han så de blir att göra de när han har ledigvecka istället
  • Edds
    N1987 skrev 2012-01-27 09:30:28 följande:
    Graviditeten avstannat för drygt en vecka sedan.. Förmodligen. Det var för litet i alla fall och inget hjärta. Bara vänta på blodet.. Lycka till ni andra tjejer!
    jag beklagar verkligen !!

jag har själv legat och gråtit nu i några timmar.. Tog ett test imorse igen som var jätte svagt .. och jag förstår inte varför?! det var lika svagt som det var första gången jag plussade ! .. tog med morgonurin och allt. Jag ringde till min barnmorska och förklarade och sa att jag inte alls mår lika illa längre, jag har ingen växtvärk och känner mig allt annat än gravid.. Och jag hade verkligen verkligen hoppats på att få ett svar som "Det är ingen fara, det är helt normalt"

men istället sa hon att jag inte är helt ute och cyklar, att om hcg nivån sänks i testerna så kan det vara att jag fått missfall eller att det håller på att bli ett.. men hon kunde inte erbjuda mig ett ul eller vul, ne för det kan jag ju inte göra jag mår ju hur bra som helst och jag blöder inte. "Det kan fast dröja fram till vecka 12 att man börjar blöda och får veta att bebisen dött i vecka 7" som om det var det mest naturligaste i hela världen fick hon det att låta som, att man ska gå runt i sin lycka och tro att man är gravid och bebisen är död. Jag kan inte förstå varför jag inte kan få komma in och se, NU på en gång. Jag klarar inte det här...

Som tur är har jag ju redan bokat ett hos privat, så på tisdag ska jag dit, och det känns som en helvetes lång oändlig tid. Om min bebis är död....

Jag har verkligen inte något hopp kvar för tillfället... men får väl försöka klara mig igenom dessa långa dagar och försöka klara av att jobba, och äta familjemiddag och bara vara allmänt normal......
  • Edds
    N1987 skrev 2012-01-27 11:26:40 följande:
    Edds: Usch! Förstår att du är ledsen.. Sånt gör en så orolig!
    Låter helt idiotiskt att du ska gå och vänta så länge utan att veta. Bra att du bokat ett VUL privat så du kan få lite svar.
    Håller tummarna för dig.

Tack så mycket alla andra för era lyckönskningar och kramar.
    Absolut ! Jag hoppas verkligen att det är nå trams bara. Och jag hoppas fortfarande att din bebis ska fortsätta växa ! Det är för orättvist, aldeles för orättvist. Och man har ingen kontroll, det finns ingenting man kan göra åt det. Det är frustrerande. Jag hoppas verkligen att ni klarar er igenom det här och att Ni och alla vi får våra bebisar.

Många kramar och tänker på dig !
  • Edds

Nu ligger man på jobbet och surfar i datorn.. trött som få och ska jobba natt.... har ringt sambo som ska komma med nå snacks åt mig åtminstone så jag har något att tugga på så jag håller mig vaken..

Försöker lugna ner mig sen imorse, och vänta ut dagarna till på tisdag, det var skönt att sambon min skall följa med, jag vill inte göra det första UL utan honom, trots att de är tidigt, blir på 8+4 vi kommer göra det. Och hoppas allt står rätt till... jag kan inte tänka mer att de går illa, då går jag sönder. och hoppas att mina avslagna symtom bara är några dagars vilopaus för bebis..

sen blir jag så ledsen för er som idag och tidigare fått reda på de tråkiga och orättvisa.. men alla är vi starkare än vi tror !!!

• Edds

Jaaa, längtar så mkt tills man får lägga upp bilder på magen när den börjar växa !!!

• Edds
    Enniie skrev 2012-01-27 22:13:30 följande:
    Nu ha vi spridit ut nyheten till omgivningen, tidigare än bestämt, men ändå. Mor min vart superglad, trots att hon ska få 4 barnbarn nu.
    vad roligt !!

På något vis så har vår hemlighet som var bland de närmsta, läckt ut till allmänheten, det känns lite jobbigt men samtidigt ingenting man kan göra åt !
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012