Inlägg från: anirahtak |Visa alla inlägg
  • anirahtak

Vi som väntar smått i September 2012

Together90 skrev 2012-01-01 16:24:03 följande:

Hej tjejer

Jag heter Love och detta fick jag på mitt gravtest idag, och jag vågar inte tro det..men är det sant och allt kommer gå bra denna gång så kommer jag att joina er. Jag vill så gärna att detta ska vara sant men vågar inte lita på testet.. tänkt om det är fel på testet eller något :(

Jag har en son född september 2009 så vilken underbar känsla att det finns en chans för en september bebis igen..jag hoppas så.

Men ska ta ett nytt test... för att vara säker på att jag inte drömmer!     

Jodå, visst är du gravid! Så såg mitt första test ut som visade positivt och efter det blev det starkare för varje dag..:)
  • anirahtak

Ang. sexlust är det nog inte konstigt att den är borta..vi hade väl sex kanske 3 ggr på hela förra graviditeten och sen dröjde det 4 månader efter förlossningen innan vi hade sex igen osv.. Har inte så mkt sexlust till att börja med så då har det verkligen varit på sparlåga. Nu har voi inte heller haft sex sen den gången "det tog" sig så det är väl snart 1 månad sen..börjar bli dags..:)

• anirahtak
    AngelinFear skrev 2012-01-01 22:59:39 följande:
    Jag kan inte heller fatta att jag är på smällen... Jag är bara extremt trött och hungrig och mår illa om jag inte får äta den maten jag vill haha :P Men de kanske gör de lite verkligare att jag börjar få bristningar på höfter, lår och brösten *gillar inte*
    Inte jag heller.. Känner verkligen NOLL symtom..:) Jag tog ett test idag iaf eftersom det gått några dagar sedan sist och n var det megastarkt så jag behöver nog inte oroa mig.. Det enda jag märker det på är att jag redan kan känna att livmodern växt eftersom det är en rejäl boll precis vid blygdbenet som normalt inte är där..men det är nog för att det är andra gången. Kroppen är väl uttänjd sen tidigare..:)
  • anirahtak
    sexhundra skrev 2012-01-02 00:31:45 följande:
    Har ni några namn? :F
    Jag har bara förslag på tjejnamn..det känns totalt främmande att få en pojke faktiskt och har svårt att komma på några namn där.. Får hoppas det blir en till tjej så det underlättar på namnfronten haha..;)
  • anirahtak
    N1987 skrev 2012-01-02 15:59:37 följande:

Kan inte riktigt sluta testa... Är på BIM idag och det nedersta är taget i morse.. Ser det ut som en normal HCG-stegring? Eller är det för svagt?

Symptom: Stickningar och ilningar i magen, sjukt ömma bröst och idag var jag faktiskt lite illamående! Går in i v. 4 imorgon och har precis bokat tidigt VUL i v. 6+6. Coolt!
    Nej, så där såg det ut för mig med på ca bim så du kan nog vara lugn..:) Det är först nu nästan en vecka senare som det är lika starkt som kontrollstrecket..:)
  • anirahtak

Hmm, vid närmare läsning inser jag att det nog kanske inte är livmodern jag känner..den känner man tydligen inte förrän senare, men något är det som pressas utåt iaf..klanske kissblåsan..? :)

• anirahtak
    Smurfan87 skrev 2012-01-02 19:23:13 följande:
    Läste i libeos App att i v 6 är livmodern lika stor som en clementin så det kanske är den du känner iaf
    Ja men då kanske det är det ändå..magen kommer ju också ofta snabbare med andra barnet så det är väl kanske inte så konstigt då..

NU idag så började jag äntligen greppa det lite mer att jag faktiskt är gravid igen..! Och jag börjar känna mig lugnare nu..man kan inte gå omkring och vänta på ett mf även om det kan hända utan man måste ju försöka utgå från att det blir ett barn..:)

Har klurat lite på skillnaden mellan första och andra graviditeten..allt kändes mycket mer pirrigt första gången och jag blir ivrig bara jag tänker på er som väntar första barnet, för det var ju bara såååå spännande! Gjorde typ inget annat än tänkte på graviditeten, hade massor med bokmärkta sidor om vad som skedde just då i den veckan osv..beställde babykläder redan andra månaden och lägenheten var typ babyklar när halva graviditeten gått..:)

Nu kollar jag inte lika mycket..läser jag nåt känns det som att jag läst det tusen gånger innan och kan inte riktigt greppa att det är en ny individ det gäller för..been there done that liksom..:) Men det finns iaf  EN sak som jag tycker är positivt redan nu och det är ju att det känns som att tiden går hundra gånger snabbare nu..:) Jag tror att den här graviditeten kommer att kännas betydligt kortare än förra och det är ju för att man har fullt upp med första barnet hela dagarna..:)
  • anirahtak
    AngelinFear skrev 2012-01-02 19:34:00 följande:
    Någon mer än mig som känner att ekonomin är/kommer bli skrämmande? ;o
    Oh ja, tyvärr..orkar inte tänka på saken just nu ens.. Jag pluggar fortfarande och har 1 1/2 år kvar och får lägsta föräldrapenning tyvärr..min sambo blir klar i vår och kanske hinner få ett jobb, men vi får se.. Han jobbar extra på bemanningsföretag och kan ju få jobba mer där men ändå..

Jag har dessutom en galen idé om att fortsätta plugga när barnet kommit.. Min skola är bara några timmar i veckan och det kanske går att lösa om man har snälla lärare (och känne ratt det funkar rent orkemässigt)..min reservplan är att läsa nätkurser och kunna ta ut csn i stället för föräldrapenning eftersom csn ger mig dubbelt så mycket per månad..

Men visst känns det lite skrämmande..Nu måste man ju kanske skaffa en syskonvagn också och de är förbaskat dyra..!!

Vi är loppismänniskor i övrigt, köper nästan allt begagnat (inte alla kläder och så men möbler etc) och vagnen fick vi gratis förra gången så vi brukar inte ha dyra utgifter, men syskonvagnar är dyra begagnade de också..

Ni som har fler barn..tror ni att man behöver syskonvagn när äldsta är 2,5 år eller kan man klara sig med t.ex. ståbräda? Det blir ju vinter när våra barn föds och ska man lämna på dagis etc så kanske man ändå behöver en vagn som båda kan åka i..En 2,5 åring är ju ändå inte så stor..
  • anirahtak
    Enniie skrev 2012-01-02 21:12:26 följande:
    Fick ett spunk och har satt mig o för att sy ett lapptäcke till liten, vilket blir perfekt till hösten. Frågan man tänker nu är ju om man någonsin kommer att bli klar för att det är så mycket. Har ni fått några crawings än då?
    Fick du cravings med de andra barnen? Jag hade egentligen inga cravings alls sist..ett litet tag på vintern ville jag äta massor med mandariner, men det vill man ju ändå på vintern eftersom de är så goda då..;)
  • anirahtak
    Alicias skrev 2012-01-02 21:15:14 följande:
    Jag ska göra VUL på fredag nästa vecka. Går allt bra tills dess kommer jag vara i vecka 6+5 då. Spännande och läskigt på samma gång!
    Åååh så spännande!! :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012