AngelinFear skrev 2012-01-02 19:34:00 följande:
Någon mer än mig som känner att ekonomin är/kommer bli skrämmande? ;o
Oh ja, tyvärr..orkar inte tänka på saken just nu ens.. Jag pluggar fortfarande och har 1 1/2 år kvar och får lägsta föräldrapenning tyvärr..min sambo blir klar i vår och kanske hinner få ett jobb, men vi får se.. Han jobbar extra på bemanningsföretag och kan ju få jobba mer där men ändå..
Jag har dessutom en galen idé om att fortsätta plugga när barnet kommit.. Min skola är bara några timmar i veckan och det kanske går att lösa om man har snälla lärare (och känne ratt det funkar rent orkemässigt)..min reservplan är att läsa nätkurser och kunna ta ut csn i stället för föräldrapenning eftersom csn ger mig dubbelt så mycket per månad..
Men visst känns det lite skrämmande..Nu måste man ju kanske skaffa en syskonvagn också och de är förbaskat dyra..!!
Vi är loppismänniskor i övrigt, köper nästan allt begagnat (inte alla kläder och så men möbler etc) och vagnen fick vi gratis förra gången så vi brukar inte ha dyra utgifter, men syskonvagnar är dyra begagnade de också..
Ni som har fler barn..tror ni att man behöver syskonvagn när äldsta är 2,5 år eller kan man klara sig med t.ex. ståbräda? Det blir ju vinter när våra barn föds och ska man lämna på dagis etc så kanske man ändå behöver en vagn som båda kan åka i..En 2,5 åring är ju ändå inte så stor..