• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

millabilla skrev 2012-03-18 17:36:38 följande:
    Jag är JÄTTEDÅLIG på att dricka vatten! Samt att ta mina järn- och vitaintabletter, och att äta näringsrikt. KÄnner mig kass på allt! Eftersom jag nojjar 100 % mer denna grav än förra så tror jag ju såklart att detta kommer att leda till dödens död... Har ni några supertips på hur ma blir bättre på att komma ihåg sånt, bra rutiner?

jag tar dom på automatik. Men enklast är det ju eftersom jag alltid äter frukost i lugn och ro på morgonen och då bara vet jag att jag äter det jag nu är sugen på , men alltid en kopp med fil och linfrön, samt att jag sväljer ner mina omega och folsyra i samma veva..

Äter jag dock inte frukost om ngt kommer emellan... DÅ glömmer jag.....  
  • Edds
    Choccolat skrev 2012-03-17 23:50:44 följande:
    Eiramis, jag skulle gärna komma på en föreläsning! Jag älskar att öppna ögonen på andra, ännu bättre när jag får lära mig något själv!!!

FijaLija.. Jag har börjat lida av mina bröst.. Har c i vanliga fall.. Har letat bh i 5 timmar idag. Så från 70 c till 75 g.. Det motsvarar 5 kupstorlekar och en jäkla massa smärta! Jag kom hem tomhänt.. Hittar ingen bh som passar och börjar bli orolig på riktigt om var detta ska sluta..

jag är likadan... hade 70 C innan... och jag vet inte riktigt men ja 3-5 strl har tuttarna vuxit.. vet inte var det skall sluta.. just nu sitter jag med för små BH kupor där tuttevårtorna på snudd trillar ur.... usch, blir det sporttop de sista månaderna eller?....
  • Edds

Ja, jag rekomenderar också angelsound till er som är oroliga !!

Jag har varit nojjig nu i 3 månader och jag börjar lessna. Så nu njuter jag bara fullt ut ! Av de symtom jag har, de jag hade och de som försvunnit.

Tuttarna som gjorde så fruktansvärt ont, har försvunnit, likaså illamående och växtvärk. Men jag har fortfarande ett bultande hjärta 3 cm nedanför naveln min. Så köpt ett angelsound, det lättar verkligen på nerverna !

• Edds

när jag jobbade i helgen så var det samma för mig, varenda en som kom in som man är bekant med åtminstone säger Meeeen grattis !! och när är det dags, etc etc. ja det går inte ens att räkna på alla fingrar hur många som sagt det under denna helg... men som tur är vet alla nu så jag behöver inte smussla =) har dessutom haft det extremt stressigt på jobbet och med foglossning och en mage fuuuulll med gas, ne de var inge kul.

Folk har börjat känna och stryka på min mage ! Vet inte om jag ska tycka om det eller tycka det är jobbigt än......

• Edds
    splink skrev 2012-03-19 14:52:31 följande:
    Folk klappar mig på magen också. Jag har bestämt mig för att bjuda på det.
    Det är inte bara jag som är suuuperglad att den här bebisen ska få komma till världen.
    ja än så länge har det inte varit några som helst problem, fast på ett sätt känns det som om man frågar om man får känna... men det kanske bara är mitt revir som bestrids :P hehe vi får se om jag ändrar mig på den fronten senare, eller om jag bara tycker det känns ännu jobbigare ! Tycker det är roligt att folk blir glad för min skull iallafall :)
  • Edds
    Maglan skrev 2012-03-19 15:32:01 följande:
    Bm bekräftade också att min livmoder når ända upp till nalven nu...precis som jag trott...
    då har du som jag ungefär, eller vad jag gissar att den är. bebis hjärta hörs 3 cm under naveln och jag är stenhård där så jag gissar min livmoder ligger rätt så högt upp,  vilken vecka var du i nu igen? :)
  • Edds
    Choccolat skrev 2012-03-19 17:43:25 följande:
    Tjejer.. ni som kör med AS och ibland gjort det lite för ofta för att ni "bara måste".. hur ofta har det blivit då? Typ en gång i veckan, 3 gånger en vecka? Ärligt, fast ni skäms..?
    jag har också ändrat mig från "Jag kommer bara testa en gång!" .. vi lyssnade en gång, och hörde. jag inbillade mig en vecka senare att det kanske inte alls var hjärtat vi hörde, och så lyssnade jag igen :) ( i smyg ) hehe , det var hjärtat vi hört.

och jag är nog ganska säker på att vi kommer lyssna på hjärtat en gång till innan RUL.. har ju inte rul förrän i vecka 20 så , men mest för att det är mysigt att höra och njuta :) jag lyssnar kanske 10 sekunder bara, sen är jag nöjd
  • Edds
    LillaPluppen skrev 2012-03-19 18:59:53 följande:
    Jag har mått bra i två dygn nu, kräkfri i 3,5 dygn!!! kan det va...uhh vågar knappt hoppas..att det gått över!!!!! Snälla gud låt det ha gått över! fortsätter att ta mina piller ett tag till iaf
    jag håller tummarna att det gått över. Sa jag att mitt gick över från en dag till en annan? trodde inte heller det var sant, men så var det ! och nu har jag bara fått 2 återfall !!
  • Edds
    eiramis skrev 2012-03-19 21:04:20 följande:
    Hum, måste nog erkänna att det blir ca 3ggr i veckan, men jag har inte hittat hjärtslagen än så jag är lie desperat efter att få höra det.. Tror att jag kommer lyssna ca 1ggn i veckan när jag väl har hört det en gång och vet att något lever där inne, är ju i v13+2 så jag blir bara mer och mer desperat för varje gång jag inte hör det.
    du gör inte som jag gjorde då? Jag vevade omkring med dobblern över hela livmodern och hann hetsa upp mig för att jag inte hörde något. Det bara spraakade i öronen på oss !!!

Så tog min sambo tag i den och la den försiktigt på magen, stannade upp en stund.. flyttade en liten bit... och inom loppet av kanske 10 sekunder så hörde vi hjärtat ! (han var som värsta proffset! )

Jag testade ju första gången i vecka 15 så jag har ingen aning om jag hade hört det innan, men jag hade mitt AS liggande hemma i flera veckor innan jag testade det, just för att jag var rädd för att inget höra :)
  • Edds

Jag välkomnar föressten härmed ett nytt symtom: HALSBRÄNNA

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012