Inlägg från: IdaVasterflo |Visa alla inlägg
  • IdaVasterflo

Vi som väntar smått i September 2012

Firar min födelsedag idag. Får se om det blir någon bebis i present kanske? Faaaast det verkar inte särskilt troligt. Ska på undersökning klockan ett i alla fall. Och min man har sagt absolut nej till att Föda idag. Han vill inte att vi ska ha delad födelsedag, utan varsin. Ju fler dagar att fira desto bättre är min mans motto! Eller så vill han inte missa tårtan ikväll. Haha! ...En vecka kvar till bf idag!

• IdaVasterflo

Tack tack! Ingen bebis än på ett tag i alla fall. Tappen mjuk men helt stängd. Så det dröjer nog ett bra tag till!

• IdaVasterflo

Stort grattis till er som fått era små!!  {#emotions_dlg.flower}   Det blir några stycken så här redan i början av månaden! 

• IdaVasterflo

Idag har jag städat hela huset och varit på promenad. Stannade nere vid sjöstranden och stretchade en stund. Helt underbart då det nästan blåser storm ute! Dock så halkade jag till på en lerpöl så jag sträckte mig i underlivet så det knäppte till så promenaden hem blev lite jobbigare. :p 

Men vi får se om det är något som har någon effekt. haha. Vecka 39+1 idag!  

• IdaVasterflo

Yes! På Söndag sätter de in gel och sedan går de vidare med igångsättning på Måndag (ifall det inte satt igång ordentligt av sig själv eller av gelen innan det) Känns skönt att det äntligen tagits något beslut av något slag!

• IdaVasterflo
    Edds skrev 2012-09-11 14:27:43 följande:
    pollyann: Jag går kvar hos min vanliga bm på mvc fram till fredag då är jag i 41+3 på fredag ska vi boka tid för "bedömning av igångsättning" som jag förmodligen får göra då nästa måndag eller tisdag, 42+0.. men så långt hade jag inte tänkt komma.. idag är jag i vecka 41+0.. en vecka över tiden. Mycket känslor i omlopp och jag mår inte alls så bra över det men jag vet inte hur dåligt man skall må för att de ska reagera.. jag är fruktansvärt envis med att hålla min och visar gärna inte hur ledsen jag egentligen är :S Någon som vet hur det gått med IdaVasterlo? Hon hade väl igångsättning i söndags, eller har jag helt missat någon uppdatering? KRAM

Här är jag! :) Är inskriven på förlossningen men har rum med dubbelsäng på BB. Har fått gel två gånger och gjort hinnsvepning en gång. Har själv sagt till dem att jag vill att de tar det lite lugnt. Men nog börjar det att hända saker. Sammandragningar med 10 min mellanrum och jag har börjat öppna mig lite grann. Men bebis verkar inte ha så bråttom...... Jag förstår att du tycker det är jobbigt att gå över. De sista dagarna kan kännas väldigt långa. Men man får försöka att njuta av lite egentid så länge. Passa på att ta långa duschar och så där. Kram!
  • IdaVasterflo
    Tinials skrev 2012-09-11 10:26:08 följande:
    Den 10/9 kl 00.55 föddes våran lilla prinsessa. 3415g och 51cm. Vi mår jätte bra och förlossningen gick super bra, den tog 7 timmar från att vi kom in :) grattis till er andra som har fått era små!:)

Kram och grattis! Vad skönt att allt gått så bra!
  • IdaVasterflo
    Edds skrev 2012-09-11 15:23:23 följande:
    IdaV: vad härligt att höra !! :) Ja hoppas att det går lungt och fint för dig ! vad spännande hiih jag ligger själv bara i soffan och såsar.. ska dock åka till fl om en timme för ett ctg.. mina nerver är i krasch :P Har upplevt så slö bebis sen i fredags.. hela fm är det helt stilla så man hinner få panik, och sen på kvällen sätter de igång.. men jag blir bara orolig för att de är så förändrat.. knappt ngn respons när jag trycker mot fötter och sådär.. trots att de är livat på kvällarna ! Och trots att jag var hos min BM igår och hjärtljuden låg bra, så kan jag inte sluta oroa mig ändå.. jag har ju de värsta i tankarna som att bebis får för lite näring från moderkakan och sånt.. nu bara för att jag har gått över tiden.. tror jag känner mig okontrollbar just nu, vill bara ha bebis utanför min kropp så det känns som om jag har lite mer kontroll !

Usch, ja det är inte roligt när man inte känner bebis som vanligt. Man vill bara ha ut den på en gång då! Men skönt att få göra en kurva och kolla läget i alla fall. Hoppas allt ser bra ut!
  • IdaVasterflo
    Edds skrev 2012-09-11 18:49:17 följande:
    allt såg så fint ut så de känns skönt och skönt att de är så hjälpsamma, fint med fostervatten också hade jag så allt var lugnt, men de är skönt för då vet jag att de är trångt men bebis mår bra även om det är lugnare helt plötsligt =)

Åh så bra! :) Här har de satt in gel för tredje gången. Hade sammandragningar med 3-4 min mellanrum när vi mätte med Ctg, och de har faktiskt börjat att kännas lite mer än tidigare. Nu ska jag försöka sova och hoppas på att det öppnat sig mer till i morgon. :) Jag saknar min lilla femåring som sover hos sin farmor bara! Men min man är ju här med mig i alla fall.
  • IdaVasterflo

Jag är hemma på permission från förlossningen idag. De vill ta de så lugnt som möjligt. Skönt att få vara hemma och vänta i alla fall. Dock så tror jag att jag har dragit på mig en förkylning. Vaknade med nästäppa och lite ont i halsen. Det kom ju väldigt olägligt i så fall! Fast det har resulterat i att jag nös ut slemproppen för en liten stund sen i alla fall. Hehe!

• IdaVasterflo
    Leli84 skrev 2012-09-13 16:41:54 följande:
    För min del har väntan slutat. Efter vattenavgång 01.45 den 10 sept utan föregående värkar eller direkta tecken, föddes min lillkille 03.33 den 11e sept (BF+6). Han visar att magstorlek och SF.mått inte talar hela sanningen. Har under graviditeten hela tiden fått påpekningar om min lilla mage och många har trott att jag haft nästan 2 månader längre kvar än vad som vart fallet. Ut kom en kille på nästan 4,2 kg. Så otroligt skönt att han äntligen är här <3

Grattis!! . Hur länge dröjde det innan värkarna startade efter att vattnet gått?
  • IdaVasterflo

Suck! Nu är jag väldigt trött på det här! Inne på femte dagen sedan de började lägga in gel för att mogna livmodertappen, och det har stått helt still sedan i Tisdags. Och det jobbigaste av allt är att alla läkare säger olika saker! Förut när jag gick på spec.mvc så sa de att jag helst inte skulle gå mycket mer än 38 veckor. Och sedan ändrade dem det till 40 veckor. Så förra fredagen så sa läkaren att jag skulle börja sättas igång på måndag, vecka 39+6. Så då började de med gelen. Har fått 6 doser under veckan och än har inte tappen utplånats. Igår morse pratade jag med läkaren som jag träffat några gånger nu och hon menade på att om de två doser jag fick igår inte har någon verkan till idag så måste vi överväga alternativ som snitt. Ja okej säger jag. Sov på förlossningen inatt, och vakande utan att något mer hänt. Och då är man ju liksom inställd på att nu ska det göras något. Men nä, då kommer det in en helt annan läkare som tydligen ska jobba över helgen och säger att allt ser ju så bra ut, kom tillbaka i morgon igen! Suck! Alltså, det ENDA jag har skrivit i mitt förlossningsbrev är att om åtgärder behövs så vill jag ha en konkret plan. Om det blir struligt så vill jag han ett fast beslut och inte att det ska tjafsas hit och dit och väntas och se. För så var det förra gången. De gick efter kurvorna och allt såg så bra ut, och så slutar det i total katastrof! Funderar på att låsa in mig hemma i mitt sovrum och stanna där tills det är klart!

• IdaVasterflo
    Superbia skrev 2012-09-14 12:17:30 följande:
    Ida: Men de vet väl om din historia hoppas jag! Kräv snitt snart om de inte skärper sig!
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916

Jo då, de vet. Och det lustiga är att förut så skulle jag inte gå över tiden pga immunisering och risker i och med det. Har även haft lite lite fostervatten bland annat. Men nu när jag menar på att de tidigare sagt att jag inte ska gå över, så fick jag något svar om att det är för våran skull pga det som hände förra gången. Och så sa han att jag är ju inte överburen förrän efter 42+ veckor. Så jag fattat inte mycket om något nu. Och så börjar jag bli lite nervös för innan jag blev inskriven på förlossningen så var det så himla noga att jag gjorde flöde, kollade fostervattenmängd och gjorde ctg-kurva två gånger i veckan. Men nu har jag bara gjort kurva sedan förra torsdagen. Men jag tänkte ge det tills i morgon och sedan begära snitt om det inte hänt mer.
  • IdaVasterflo

Dag och natt: Grattis till den lille pojken! Allt verkar ju gått relativt smidigt ändå. Varför trodde han att det skulle gå fort nästa gång ? :)

• IdaVasterflo

Klockan 8.50 idag plockades min lille Aron ut via kejsarsnitt. Efter en veckas försök till igångsättning så beslutade vi oss i helgen för ett planerat snitt. Allt har gått jättebra och jag känner en sådan otrolig lättnad! Han har hunnit amma två gånger redan och ligger nu och sover på min arm. 4210 gram väger han, en stark liten pojke. Började skrika redan inne i magen vid snittet. Så älskad och så efterlängtad. Jag är så lycklig!!

• IdaVasterflo

Tack alla! Och grattis pepitaz! Våra små har samma födelsedag då!

• IdaVasterflo
    Lemis skrev 2012-09-17 21:11:52 följande:
    Grattis Ida. Skönt att det gick bra med snitt. Vi har också ett planerat framför oss imorgon. Vi har ju också försökt att få ut den lille men den vägra och har nu lagt sig på tvären till säte. Jag är jätte nervös och ledsen för detta, men när jag läste hur glad du lät så blev jag gladare. Grattis till er alla andra som fått bebisar.
    höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september

Lycka till! Jag var också jättenervös igår, men nu känns allt bra! Det gick mycket smidigare än jag hade väntat och jag känner mig riktigt pigg ändå. :)
  • IdaVasterflo
    Edds skrev 2012-09-17 20:52:40 följande:
    En flicka kom ut i lördags, jooooobbig fl men vi kommer nog oss hem snart från bb , hon är frisk o kry 4205 stor och 52 lång. Är sååå lycklig:) kommer mig inte in på fb och berätta men får berätta mer sen!

Grattis!! Undrade just var du höll hus!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012