Edds skrev 2012-09-11 14:27:43 följande:
pollyann: Jag går kvar hos min vanliga bm på mvc fram till fredag då är jag i 41+3 på fredag ska vi boka tid för "bedömning av igångsättning" som jag förmodligen får göra då nästa måndag eller tisdag, 42+0.. men så långt hade jag inte tänkt komma.. idag är jag i vecka 41+0.. en vecka över tiden. Mycket känslor i omlopp och jag mår inte alls så bra över det men jag vet inte hur dåligt man skall må för att de ska reagera.. jag är fruktansvärt envis med att hålla min och visar gärna inte hur ledsen jag egentligen är :S Någon som vet hur det gått med IdaVasterlo? Hon hade väl igångsättning i söndags, eller har jag helt missat någon uppdatering? KRAM
Här är jag! :) Är inskriven på förlossningen men har rum med dubbelsäng på BB. Har fått gel två gånger och gjort hinnsvepning en gång. Har själv sagt till dem att jag vill att de tar det lite lugnt. Men nog börjar det att hända saker. Sammandragningar med 10 min mellanrum och jag har börjat öppna mig lite grann.
Men bebis verkar inte ha så bråttom...... Jag förstår att du tycker det är jobbigt att gå över. De sista dagarna kan kännas väldigt långa. Men man får försöka att njuta av lite egentid så länge. Passa på att ta långa duschar och så där. Kram!